فشار سنگین دموکرات‌ها برای کناره‌گیری بایدن از کارزار انتخابات
اخبار اخبار جهان

فشار سنگین دموکرات‌ها برای کناره‌گیری بایدن از کارزار انتخابات

تبلیغات بنری


به گزارش خبر الکترونیک سایت ایسنا، شامگاه پنجشنبه، اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عصر پنجشنبه با حضور “جو بایدن” و “دونالد ترامپ” برگزار شد، اما عملکرد ضعیف ” پرزیدنت بایدن، لکنت زبان و سخنرانی ضعیف او باعث شد تا اقتدار رسانه ای برای بیان واکنش های سیاسی و حتی دموکرات های نزدیک به این رئیس جمهور باشد. همچنین بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط CNN بلافاصله پس از مناظره، 67 درصد از بینندگان برنامه معتقد بودند که ترامپ از مناظره که 90 دقیقه به طول انجامید، پیروز شده است.

به گزارش اکسیوس، برخی از قانونگذاران دموکرات از چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان می خواهند که مخفیانه از جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن بخواهند که از انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 کناره گیری کند.

این قانونگذاران معتقدند در صورت شکست جو بایدن در انتخابات، شانس دموکرات ها برای حفظ سنا و کسب مجدد اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا از بین خواهد رفت.

مناظره ترامپ و بایدن

بسیاری از دموکرات ها از انکار بایدن 81 ساله از مناظره بد عصبانی هستند و این موضوع خشم آنها را نسبت به عموی ضعیف رئیس جمهور دوچندان کرده است. علاوه بر این، برخی از دموکرات‌ها معتقدند کاخ سفید می‌خواهد از بایدن در برابر کسانی که خواهان کناره‌گیری او هستند محافظت کند.

یک دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا می گوید: «من نمی دانم چه کسی تصمیم می گیرد»! حقیقت در مورد عدم ارتباط بایدن با رهبری کنگره چیست؟ اکنون همه می‌دانند که این می‌تواند به قیمت اکثریت تمام شود.»

قانونگذاران همچنین داستان هایی درباره جو بایدن که از زوال عقل رنج می برد به اشتراک می گذارند.

در پاسخ به عملکرد ضعیف جو بایدن در اولین مناظره انتخاباتی سال 2024، نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که طرح سؤالاتی درباره سلامت روان بایدن «مشروع» است.

همانطور که یکی از مقامات کاخ سفید به آکسیوس گفت: «تعدادی از دستیاران بایدن در مورد سلامت روانی او سؤالاتی را مطرح می کنند که «آنها از آنچه می بینند عصبانی هستند».

فشار شدید دموکرات ها برای خروج بایدن از مبارزات انتخاباتی

شومر در کنگره

به گزارش سایت خبری اکسیوس، دموکرات هایی که زمانی ترامپ و حامیانش را “احمق و دیوانه” توصیف می کردند، اکنون نیز همین نظر را در مورد جو بایدن دارند و از دفاع از این پیرمرد 81 ساله خسته شده اند.

با افزایش نارضایتی از عملکرد بایدن حتی در میان دموکرات‌ها، برخی از اعضای حزب از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، به دلیل یادداشتی انتقاد کردند که در آن منتقدان دموکرات‌ها را «افرادی با عادت شب ادراری» توصیف کردند.

یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: “به من می گویند از بی اختیاری ادرار رنج می بری! بهتر از این نمی شود!”

یکی دیگر از قانونگذاران دموکرات به آکسیوس گفت: «حتی اگر بایدن در انتخابات بماند، حداقل باید تغییر قاطع نشان دهد و مشاوران ستادی خود را تغییر دهد، اما این افراد کمی را راضی می‌کند و سن بایدن و نگرانی‌های مرتبط با او را تغییر نخواهد داد.»

یکی دیگر از دموکرات‌های ارشد خشم خود را این‌گونه بیان کرد: “بزرگ‌ترین معما این است که با توجه به ریسک بالایی که آشکار بود، چرا بایدن اجازه مناظره را داشت؟ ما چه کنیم؟!”

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *