۳ کاری که وقتی همسرتان به شما دروغ می‌گوید باید انجام دهید
اخبار اخبار عمومی

۳ کاری که وقتی همسرتان به شما دروغ می‌گوید باید انجام دهید

تبلیغات بنری


علی السلیمی: کشف اینکه همسر یا نامزد شما ممکن است به شما دروغ گفته باشد، می تواند ضربه ای باشد که پایه اعتمادی که رابطه شما بر آن بنا شده است را متزلزل کند. در این صورت فرد احساس درد، سردرگمی و عدم اطمینان در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهد، خواهد شد. 3 مرحله حیاتی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

1- مکث و تأمل کنید

قبل از رویارویی با همسرتان، مهم است که یک قدم به عقب بردارید و افکارتان را سازماندهی کنید. واکنش تکانشی اغلب می‌تواند وضعیت را بدتر کند و منجر به بحث‌های بی‌ثمر و فریب و دروغ‌های بیشتر شود. در عوض، به خودتان فضایی بدهید تا احساساتتان را پردازش کنید. از خود بپرسید چرا فکر می کنید او به شما دروغ می گوید. آیا بر اساس شواهد ملموس است یا بر اساس احساس درونی؟ آیا می توانید در مورد ماهیت دروغ و پیامدهای آن برای رابطه خود فکر کنید؟ درک زمینه و شدت دروغ به شما کمک می کند تا با چنین موقعیت هایی به طور موثرتری برخورد کنید.

2- برخورد با شفافیت

زمانی که احساس نیاز کردید، گفتگوی مستقیم و صادقانه با همسرتان داشته باشید. زمان و مکان مناسب را پیدا کنید و مطمئن شوید که هر دو در یک حالت ذهنی آرام و پذیرا هستید. گفتگو را با اطمینان انجام دهید و احساسات خود را بدون توسل به سرزنش یا اتهام بیان کنید. برای واکنش های مختلف مانند انکار، حالت تدافعی یا حتی عصبانیت آماده باشید. آرام بمانید و بر نیاز خود به صداقت و شفافیت تمرکز کنید. بدیهی است که صداقت در رابطه شما قابل مذاکره نیست. مرزهای خود را تعیین کنید و عواقب عدم صداقت را مشخص کنید. شریک زندگی شما باید درک کند که بازسازی اعتماد به زمان و تلاش هر دو طرف نیاز دارد.

3 کاری که وقتی شوهرتان به شما دروغ می گوید باید انجام دهید

3- تصمیم گیری در مورد آینده

پس از صحبت خود، به آنچه گفته شد فکر کنید و در مورد آینده رابطه خود فکر کنید. این تصمیم باید به شدت دروغ، پاسخ همسر و وضعیت عاطفی شما بستگی داشته باشد. اگر شریک زندگی شما واقعاً پشیمان است و به فکر بازسازی رابطه است، به این فکر کنید که فرصت دیگری به رابطه بدهید. این نیاز به صبر زیادی دارد. با این حال، اگر شریک زندگی شما همچنان به دروغ گفتن ادامه می دهد، از قبول مسئولیت امتناع می ورزد یا هیچ نشانه ای از تغییر نشان نمی دهد، ممکن است بخواهید به پایان دادن به رابطه فکر کنید. کمک گرفتن از یک متخصص سلامت روان و یک زوج درمانگر می تواند بسیار مفید باشد.

منبع: روانشناسی امروز

بیشتر بخوانید: با چهار قاتل خاموش روابط آشنا شوید

4747

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *