اخبار اخبار اقتصادی

آغاز ثبت سفارش خودروهای وارداتی برای این گروه از امروز

تبلیغات بنری


به گزارش رابو – بر اساس آنچه در سایت سامانه جامع تجارت منتشر شده، سامانه ثبت درخواست خودروی جانبازان امروز (یکشنبه) فقط مختص ایثارگرانی است که قبلاً درخواست خود را برای واردات خودرو در سامانه جامع معاملات اعلام و ثبت کرده اند. برای ثبت درخواست خودروی آنها بازگشایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شایان ذکر است که شروع فرآیند ثبت درخواست در عملیات تجارت خارجی مستلزم «ثبت پرونده جدید» و اطلاعات مربوط به آن در سامانه جامع تجارت به شرح زیر است.

ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان از امروز آغاز می شود

متقاضیان پس از تشکیل پرونده و ثبت اطلاعات لازم باید موارد گمرکی و حمل و نقل را تکمیل کنند. سپس با ثبت کل مبلغ پیش فاکتور موارد مربوط به امور مالی و بانکی را نهایی کنید.

در مرحله چهارم، متقاضی باید شماره شناسایی خودرو مورد نظر خود را جستجو کرده و با انتخاب گزینه “افزودن محصول” آن را ثبت کند. (لیست شماره تعرفه خودروهای جانبازان در سایت مذکور موجود است.)

پس از جستجوی شماره تعرفه باید وضعیت نمایندگی (خودروهای جانباز – مصوبه هیئت وزیران مورخ 27 مرداد 1402) را مشخص کنید.

در مرحله پنجم باید مدارکی مانند کپی پیش فاکتور و قرارداد را در قسمت اسناد پرونده بارگذاری کنند.

سپس در قسمت مربوط به وضعیت جدید پرونده گزینه ثبت نام را انتخاب کنید تا وضعیت پرونده به وضعیت جدید تبدیل شود. در این صورت صفحه وضعیت بسته می شود و لازم است روند را ادامه داده و مجدداً از منوی «فرآیندهای خارجی» پرونده را دنبال کنید.

در نهایت پس از گذراندن مراحل تکمیل پیش نویس، وضعیت جدید، استعلام ضوابط و استعلام وضعیت، ثبت درخواست خود را تکمیل کنید.

بر این اساس، می توانند سفارش های ثبت شده خود را در گزینه «مشاهده آخرین وضعیت سفارش» مشاهده کنند.

در مرحله دهم درخواست مجوز نمایش داده می شود، سپس وضعیت ثبت به “وضعیت در انتظار مجوز” تغییر می کند و شرایط مربوط به رد یا تایید آن تکمیل می شود.

در صورت ثبت نام و صحت اطلاعات، مجوز تایید شده و فرآیند وارد مرحله “آماده ارسال درخواست” می شود.

لازم به ذکر است کلیه موارد فوق از طریق آگهی ثبت درخواست در سامانه جامع بازرگانی و همچنین از طریق این لینک قابل مشاهده می باشد.

زمان ثبت سفارش به صورت حضوری از امروز (یکشنبه 26 تیرماه) از طریق سامانه جامع تجارت ایران به نشانی www.ntsw.ir انجام می شود.

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *