پهپاد نسل ششم روسیه زودتر از رقبا وارد میدان شد/ عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

پهپاد نسل ششم روسیه زودتر از رقبا وارد میدان شد/ عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدینما در دنیای دیوانه‌واری زندگی می‌کنیم که در آن بسیاری از ابرقدرت‌ها که هواپیماهای جنگی نسل پنجم دارند، وسواس زیادی برای ساخت جنگنده‌های نسل ششم دارند. روسیه یکی از این قدرت هاست.

پهپاد روسی S-70 Okhotnik با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته جنگنده Su-57 در این کشور در حال آزمایش است و می تواند تا 6000 کیلومتر برد داشته باشد و بمب ها و موشک های مختلف را حمل کند. توانایی آن برای برخاستن و فرود مستقل و انجام ماموریت های پیچیده، توانایی آن در بازتعریف نبرد هوایی را برجسته می کند.

از آنجایی که روسیه درس های زیادی از جنگ اوکراین گرفته است، سامانه اس-70 هانتر نقش مهمی در استراتژی های نظامی آینده دارد. می گویند جنگ یکی از این دو کار را برای یک کشور انجام می دهد: یا آن را کاملاً ویران می کند یا تقویت می کند. در مورد روسیه، جنگ این کشور علیه اوکراین به مسکو کمک می کند تا خود را با شیوه جدیدی از جنگ سازگار کند. پهپادها دنیای جنگ را به کلی تغییر داده اند.

اوکراین قهرمانانه بر جنگ هواپیماهای بدون سرنشین تسلط داشته و از انواع پهپادها علیه اهداف روسی استفاده کرده است. برنامه ریزان دفاعی روسیه به جای شکست با این اقدامات، تلاش خود را بر ساخت نسل جدیدی از هواپیماهای جنگی بدون سرنشین متمرکز کرده اند. یکی از سیستم‌های بدون سرنشین جدیدی که روس‌ها در حال توسعه آن هستند، پهپاد جنگی رادارگریز S-70 Okhotnik (شکارچی) است. این سامانه بدون سرنشین توسط شرکت هواپیماسازی سوخو و میگ به عنوان پروژه نسل ششم هواپیما در حال توسعه است.

این پهپاد بر اساس هواپیمای Mikoyan Skat طراحی شده توسط میگ ساخته شده و به برخی از فناوری های جنگنده سوخو-57 مجهز شده است. اولین مدل آماده پرواز پهپاد رزمی سنگین اس-70 اوخوتنیک (شکارچی) روسی در راه آزمایش است و انتظار می رود در سال 2024 آزمایش شود.

پهپادهای نسل ششم روسی زودتر از رقبای خود وارد میدان شدند/عکس

S-70 Okhotnik روسی قرار است از همان باند پرتاب هواپیماهای سرنشین دار انجام شود. این هواپیما با کمک سیستم خلبان خودکار پیشرفته قادر به بلند شدن و فرود خودکار خواهد بود. S-70 Okhotnik روسی از راه دور توسط یک اپراتور انسانی هدایت می شود، اما همچنین دارای یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته است که به آن اجازه می دهد تحت شرایط عملیاتی به طور مستقل پرواز کند. این سیستم هوش مصنوعی به پهپاد اجازه می دهد تا به صورت پویا به شرایط متغیر واکنش نشان دهد و ماموریت از پیش برنامه ریزی شده خود را انجام دهد.

انتظار می رود اس-70 اوخوتنیک سلاح های مختلفی از جمله بمب های کالیبر 250 و 500، بمب های هدایت شونده و غیر هدایت شونده با وزن تا 1000 کیلوگرم، بمب های هدایت شونده مانند بمب مته خوشه ای توسعه یافته برای Su-57 و غیره را حمل کند. این پهپاد همچنین با استفاده از حسگرهای پیشرفته خود قادر خواهد بود هواپیماهای دیگر را نیز هدف قرار دهد.

منبع: منافع ملی

322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *