حکم تخلیه اوقاف برای یک اقامتگاه مادر و کودک؛ ممانعت شهرداری تهران از ساخت بیمارستان تخصصی/ «تا دو سه سال آینده با کمبود فوق تخصص اطفال مواجه هستیم»
اخبار اخبار عمومی

حکم تخلیه اوقاف برای یک اقامتگاه مادر و کودک؛ ممانعت شهرداری تهران از ساخت بیمارستان تخصصی/ «تا دو سه سال آینده با کمبود فوق تخصص اطفال مواجه هستیم»

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، موسسه خیریه بین المللی زنجیره امید از تیرماه سال 1385 آغاز به کار کرد و همانطور که در مقدمه این موسسه اشاره کردیم خدمات درمانی خود را با کمترین هزینه به کودکان زیر 18 سال بدون توجه به مذهب ارائه می کند. ، نژاد و ملیت و مطابق با استانداردهای بین المللی در زمینه های قلب، ارتوپدی، ترمیمی و جراحی مغز و اعصاب.

مریم مرعشی مدیر عامل موسسه زنجیره ای خیره امید در نشست خبری خود به اصحاب رسانه گفت: زنجیره امید یک بازوی اجرایی و خدماتی برای متخصصان اطفال است و بیش از 16 هزار کودک در این موسسه تحت عمل جراحی قرار گرفته اند که بیش از 4000 مورد از آنهاست. کودکانی که تحت درمان قرار گرفته اند. “.” 500 کودک پناهنده در این موسسه پیگیری شدند. زنجیره امید نه تنها کمک هزینه درمانی است، بلکه تمامی مراحل درمان را انجام می دهد و کودکان می توانند تا پایان درمان در خانه های زنجیره امید در کنار مادران خود بمانند.

او می‌گوید: «زنجیره امید گروهی از متخصصان، پرستاران، دستیاران و تجهیزات اطفال است تا بتوانیم درمان باکیفیت ارائه کنیم خود و از نظر آموزش و به روز رسانی دانش خود انعطاف پذیر هستند.»

سه روز تا مرخصی مادر و بچه

با وجود تمامی خدماتی که بنیاد خیریه زنجیره امید برای کودکان نیازمند ارائه می کند، اکنون اقامت کودک و مادر در این موسسه با مشکل مواجه شده است. مرعشی در این باره می گوید: «اوقاف دستور تخلیه خانه کودکان و مادران را از این مؤسسه صادر کرده است. که.” توجیه بردن یتیم خانه خود به جای دیگری مثل جاده قم، اگر اینجا یتیم خانه نیست، گاهی کودکان باید 5-6 بار در این اقامتگاه بمانند تا درمان کامل شود.

وی ادامه می دهد: این اقامتگاه بر اساس نیاز زنجیره امید تعریف شده است، مرکز درمان تکمیلی قبل و بعد از عمل است، سی و دو مادر و کودک شبانه در این اقامتگاه اقامت می کنند، خدمات توانبخشی با پروتکل های اطفال بسیار نادر است. در کشور ما به گفته کارشناسان، مرکز توانبخشی است.» کامل ترین آن با پروتکل کودکان، زیرا تمام موارد لازم برای درمان کودکان در این اقامتگاه وجود دارد. برای آنها برنامه های تفریحی و جشن تولد برگزار می شود.»

مرعشی می گوید: در گذشته اداره اوقاف خیلی منطقی اجاره بها را افزایش داده بود و ما هم پرداخت می کردیم، اما متأسفانه سه سال است که آقای الخمیشی علیرغم سه جلسه ای که انجام دادیم، سرپرستی اوقاف را بر عهده گرفته است. با او برگزار شد.» حتی آقای دکتر شهریاری، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در جلساتی حضور داشتند که در این نهاد هیچ شبهه سیاسی و اقتصادی وجود ندارد، یکبار دیگر اداره اوقاف با ما همکاری نکردند اجاره مسکن چند روز قبل از وقف تماس گرفتند و گفتند: «اینجا باید ماهیانه یک میلیارد باشد».

مرعشی در پاسخ به این سوال که آخرین تصمیم اوقاف برای اسکان مادران و فرزندان موسسه زنجیره امید چیست، می گوید: از پارسال تا امروز یک میلیارد و 500 میلیون برای اجاره از ما گرفتند و با حفظ امنیت. چکی که از ما گرفتند، یک میلیارد هم از ما گرفتند و حساب مؤسسه را گرفتند که انگار نمی‌خواستند اینجا بمانند و حالا با حکم تخلیه، سه روز مهلت دادند که محل را تخلیه کنیم.»

دستور تخلیه موقوفات برای اسکان مادر و فرزند;  جلوگیری از ساخت بیمارستان تخصصی توسط شهرداری تهران

شهرداری تهران مانع ساخت بیمارستان است

مدیرعامل مؤسسه خیری زنجیره امید درباره مراحل ساخت بیمارستان می گوید: «ما هم ساخت بیمارستان خود را در منطقه جوادی متوقف کرده ایم، امیدوارم هرکسی که مسئول این مملکت می شود نگاه سیاسی به این موضوع نداشته باشد». این موسسه متأسفانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و آقای زاکانی شهردار تهران ساخت این بیمارستان را متوقف کردند که اگر ساخته شده باشد، اقامتگاه کودکان و مادران خواهیم داشت. این بیمارستان طراحی شد. با توجه به استانداردهای جهانی و ویژگی های ما در کشور، ساخت آن را متوقف کردند.»

وی ادامه می دهد: «در آخرین جلسه با شهردار تهران، آقای زاکانی، گفتند که مشکل ما با زنجیره امید نیست، بلکه شهرداری با دانشگاه تهران مشکل دارد، اما این صحبت ها شبیه به این است. صحبت های سوری ها در مورد درگیری که شروع کردند من نه به عنوان مدیر عامل این موسسه، بلکه به عنوان یک شهروند تهرانی هنوز نمی توانم بفهمم که چرا پروژه ساخت بیمارستان متوقف شد و با همه پیگیری ها هیچ اتفاق مثبتی نیفتاد. «این موسسه چه مشکلی دارد که اجازه فعالیت نمی دهید؟ اگر دلیلی دارید بیایید و بگویید مؤسسه را پلمپ کنید اما امروز شهرداری دست از ساخت بیمارستان برداشته و اوقاف می خواهد بچه ها و مسکن مادران را تخلیه کند.

مرعشی ادامه می دهد: این نهاد باید همیشه کار کند از زمانی که ما شروع به کار کردیم، همکاری خوبی با وزارت بهداشت داشتیم، اما در سه سال اخیر وزارت بهداشت نه تنها با ما همکاری نکرد، بلکه مانع تراشی هم شد. ما.» متأسفانه انگار بنا بر انگیزه های فردی و شخصی با ما برخورد می کنند و ما باید تجهیزات خوبی در آن بگذاریم و آموزش و اعزام خوبی بگیریم تا مشوقی برای متخصصان شود. . ما در رشته های خاص مربوط به کودکان آموزش دیدیم و متخصص شدیم، این را بگویم، فوق تخصص اطفال امروز در خطر است، تا دو سه سال آینده با کمبود فوق تخصص کودکان مواجه خواهیم شد، اگر از این رشته حمایت نکنیم، ظرفیت بچه ها گم خواهند شد عملیات ما به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.»

دستور تخلیه موقوفات برای اسکان مادر و فرزند;  جلوگیری از ساخت بیمارستان تخصصی توسط شهرداری تهران

233233

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *