اخبار اخبار عمومی

کشف مجسمه ۲۰۰ میلیارد ریالی عتیقه در تهران/عکس

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، سرهنگ علی قاسم پور با اشاره به پرونده قاچاق اخیر در پایتخت گفت: ماموران کلانتری 179 خلیج فارس پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیسی دو قاچاقچی عتیقه را که مجسمه های فلزی باستانی را از جنوب کشور آورده بودند شناسایی کردند. کشور به تهران و قصد فروش آنها را دارند.

«ایسنا» در خبری نوشت: وی افزود: مجسمه پس از انتقال به تهران به محله خلیج عربی منتقل شد که تیم عملیاتی این کلانتری به همراه عوامل یگان پلیس میراث فرهنگی از متهم کشف شد. مخفیگاه جایی که مجسمه نگهداری می شد. شناسایی شده است

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: همکارانم پس از هماهنگی قضایی به آدرس اعلام شده اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق به دستگیری هر دو قاچاقچی شدند.

قاسم پور گفت: در بازرسی اولیه از مخفیگاه متهمان، مجسمه مذکور کشف و به کلانتری منتقل شد، پس از بررسی های تکمیلی مشخص شد یکی از افرادی که اقدام به خرید اشیاء عتیقه می کرده قصد خرید این مجسمه را به قیمت 200 دلار داشته است. میلیارد ریال.»

وی افزود: کارشناسان قدمت این مجسمه باستانی را 2000 سال اعلام کردند و متهم به جرم خود مبنی بر خرید و فروش آثار باستانی اعتراف کرد. با اقدامات فنی پلیسی هویت خریدار مذکور شناسایی و دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

233217

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *