جانشین رنو ساندرو به بازار آمد/ عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

جانشین رنو ساندرو به بازار آمد/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو و به نقل از گجت نیوز، خودروساز رومانیایی داچیا متعلق به رنو به دنبال عرضه خودرویی کاملا جدید به عنوان جانشین داچیا/رنو ساندرو است. ساندرو از محصولات شناخته شده رنو در ایران است که به عنوان نسخه هاچ بک جذاب تری از ال 90 وارد بازار کشور شد. در اخبار خودرو، جزئیاتی از این خودرو، جانشین ساندرو فاش شد. به عنوان مثال، در بخش کراس اوورهای کامپکت قرار دارد و قرار است در سال 2027 عرضه شود.

معرفی جانشین رنو ساندرو

شایعات حاکی از آن است که داچیا جدید جایگزین نسخه استپ وی داچیا ساندرو خواهد شد. ساندرو استپ وی یکی از محصولات موفق داچیا است که در واقع دو سوم کل فروش ساندرو را به خود اختصاص داده است. این نسخه با ارتفاع بالاتر ظاهر و احساسی شبیه به کراس اوورها دارد، اما از آنجایی که همچنان در بخش هاچ بک قرار می گیرد، نمی تواند به طور مستقیم با کراس اوورهای کوچک در بازار اروپا رقابت کند. به نظر می رسد که زیرمجموعه رنو قصد دارد این شکاف را با عرضه یک کراس اوور کامپکت جدید پر کند.

نسل سوم داچیا داستر یا رنو داستر مدل سال 2024 نیز یک کراس اوور کوچک به حساب می آید، اما با توجه به افزایش قابل توجه سایز آن، امکان ارائه کراس اوور دیگری از این دست با ابعاد کوچکتر وجود خواهد داشت. داستر 4343 میلی متر طول دارد، اما جا برای یک SUV کوچکتر با طول کمتر (مثلا 4150 میلی متر) وجود دارد. لازم به ذکر است که علاوه بر این، داچیا رسماً عرضه یک SUV بزرگتر به نام Bigster را در سال 2025 برنامه ریزی کرده است.

ساندرو جانشین رنو به بازار آمد/تصویر

جانشین رنو ساندرو بر روی پلت فرم CMF-B گروه رنو ساخته خواهد شد که پیش از این داستر، لوگان، ساندرو و ساندرو استپ وی را پایه گذاری می کرد. همچنین ممکن است این خودرو با موتورهای متنوعی از جمله موتورهای بنزینی، هیبریدی ملایم، هیبریدی و گازسوز عرضه شود. امکان ارائه نسخه تمام برقی آن نیز وجود دارد. البته مشخص نیست که سیستم محرک در این خودروی جدید داچیا فقط دو چرخ متحرک خواهد بود یا دیفرانسیل جلو.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *