اخبار اخبار جهان

این زن کمپین بایدن را نجات می‌دهد؟

تبلیغات بنری


رسول السلیمی: پس از عملکرد ضعیف جو بایدن در مناظره علیه دونالد ترامپ، درخواست هایی از درون حزب دموکرات برای کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری وجود داشت که بر محبوبیت فزاینده ترامپ افزود. عملکرد و اشتباهات بحث برانگیز بایدن به گمانه زنی های زیادی در میان هواداران وی منجر شد که مشتاق انتخاب نامزد مناسب تری برای ریاست حزب دموکرات بودند. چهره‌های دموکرات از جمله معاون رئیس‌جمهور هریس، فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، فرماندار میشیگان، گرچن ویتمر و فرماندار کنتاکی، اندی بشیر، در روزهای اخیر پس از عملکرد ضعیف بایدن در هفته گذشته به عنوان جایگزین‌های احتمالی مطرح شده‌اند.

آکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شمار زیادی از دموکرات‌های ارشد کنگره آمریکا از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که قرار است جمعه هفته جاری برگزار شود، کناره‌گیری کند. نمایندگان دموکرات در کنگره امیدوارند که کل حزب بتواند از بایدن “التماس” کند که کناره گیری کند. بر اساس گزارش آکسیوس، حامیان اصلی حزب دموکرات و نهادهای اصلی این حزب نگرانی عمیق خود را از توانایی بایدن در شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا ابراز کردند.

اما در میان گزینه های ارائه شده، کاملا هریس برجسته ترین نامی است که گمانه زنی ها به عنوان نامزد احتمالی جایگزین نشان داده است. اگرچه کاملا هریس به عنوان رقیب بالقوه بایدن در نظر گرفته می شود، اما طبق نظرسنجی های پس از مناظره روز پنجشنبه، بایدن عملکرد ضعیفی داشت. نظرسنجی دیگری که توسط CNN منتشر شد نشان داد که رقابت بین کاملا هریس و ترامپ منجر به رقابت نزدیک با نرخ حمایت 47-45 درصدی بین هریس و ترامپ در مقایسه با 43 تا 49 درصد بین بایدن و ترامپ شد. علاوه بر این، هریس از دستاوردهای بایدن در مبارزات انتخاباتی تبلیغ کرد و دولت دوم او محسوب خواهد شد.

اما مسئله این است که رای دهندگان نامزدها را تنها بر اساس عناوین سیاسی خود انتخاب نمی کنند. در واقع، بررسی عملکرد معاونان رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری قبلی ممکن است نظر رأی دهندگان را در مورد اینکه چه کسی شایسته آن است، تغییر دهد. قبل از تصویب اصلاحیه دوازدهم در سال 1804، هر یک از اعضای هیئت الکترال به طور همزمان دو رای به انتصاب رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور دادند. پس از آن نامزدی که بیشترین آرا را داشته باشد، برنده ریاست جمهوری می شود. نامزد دیگری معاون رئیس جمهور شد. به عنوان مثال، آرون بور پس از توماس جفرسون، دومین معاون رئیس جمهور شد.

در چنین شرایطی، اگر هریس 59 ساله، سناتور سابق آمریکا و دادستان کل سابق کالیفرنیا، جایگزین بایدن شود، در صورت معرفی و پیروز شدن توسط حزب، اولین زنی خواهد بود که رئیس جمهور آمریکا می شود. انتخابات 5 نوامبر او اولین آفریقایی آمریکایی و آسیایی آمریکایی است که به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت می کند. بنابراین، در صورت کناره گیری بایدن، هریس به احتمال زیاد جایگزین او به عنوان رئیس نامزدهای دموکرات خواهد شد.

هریس، سناتور سابق ایالت کالیفرنیا، دختر مهاجران هندی و جامائیکایی است که ناموفق برای ریاست جمهوری در سال 2020 بود.

هریس به عنوان معاون رئیس جمهور، نماینده دولت بایدن است که بی وقفه از جنگ غزه حمایت کرده است. با این حال، او یکی از اولین مقامات بلندپایه دولتی بود که از کلمه «آتش بس» در هنگام درخواست آتش بس در غزه استفاده کرد. هریس درباره فلسطین گفت: «با توجه به مقیاس عظیم رنج در غزه، باید آتش‌بس فوری برای حداقل شش هفته برقرار شود». هریس علناً تأکید کرده است که کاملاً با بایدن همسو است. معاون رئیس جمهور همچنین در طول دوران سیاسی خود از حامیان سرسخت اسرائیل بوده است. در سال 2017، اولین اقدامی که او به عنوان سناتور از آن حمایت کرد، محکوم کردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک سازی غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی بود.

اما مشکل همیشگی این است که محبوبیت هریس تا حد زیادی با کاهش بایدن در طول دوره ریاست جمهوری اش همزمان شده است. او یک پایگاه حمایتی در حزب دارد و پیام خود را به عنوان مدافع اصلی حقوق سقط جنین در ایالت تثبیت کرده است، اما ناظران سیاسی می گویند که بسیاری در حزب دمکرات هنوز در مورد پیروزی او تردید جدی دارند. مبارزات انتخاباتی اولیه او در سال 2020 شکست خورد و او قبل از هر رأیی از رقابت کنار رفت.

موضوع سرنوشت هریس در مرکز هر بحثی در مورد جانشین بایدن در آمریکا قرار دارد. در حالی که ستاد انتخاباتی بایدن به طور خودکار با او تماس نمی گیرد، اما اگر بایدن از او حمایت کامل کند، هریس می تواند از ۹۱ میلیون دلار بودجه مبارزات انتخاباتی دموکرات ها بهره مند شود. یکی از جالب‌ترین نشانه‌های کناره‌گیری بایدن به نفع کاملا هریس، بازارهای شرط‌بندی است که معتقدند به همه این دلایل، ظهور او به عنوان نامزد اولیه حزب دموکرات محتمل‌ترین سناریو است و کناره‌گیری بایدن آغازی برای چنین شرایطی است. یک موقعیت. فعالیت است.

311213

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *