درآمد سالانه ۶۷۵ میلیون تومانی راننده اسنپ / جذابیت‌های گزارش سالانه اسنپ
اخبار اخبار تکنولوژی

درآمد سالانه ۶۷۵ میلیون تومانی راننده اسنپ / جذابیت‌های گزارش سالانه اسنپ

تبلیغات بنری


گزارش کامل گروه اسنپ 1402 را می توانید از این لینک بخوانید.

ایاد قصار و محمود فوز، بنیانگذاران گروه اسنپ در ابتدای این گزارش می گویند: «اسنپ در سال 1393 بر پایه ذهن پویا و خلاق جوانان ایرانی متولد شد گروهی متشکل از 7526 عضو و همکاری نزدیک میلیون‌ها راننده، فروشنده و رستوران‌دار، هتل‌داران، پزشکیان و اپراتورهای داروخانه‌ها، دستیابی به این رویای جاه‌طلبانه برای این سرمایه انسانی منحصربه‌فرد ممکن نبود انگیزه و امید کسانی که در مسیری مشابه ما هستند، ما معتقدیم که اگر یک شرکت در مسیر خود ایستاده باشد، ما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و نکات زیادی برای بهبود داریم، زیرا ما به آینده در City Lights نگاه می کنیم. .

مسئولیت اجتماعی؛ سهم نور

قسمت اول گزارش گروه اسنپ امسال به مسئولیت اجتماعی اختصاص دارد. طرح های اجرا شده در حوزه مسئولیت اجتماعی گروه اسنپ به سه دسته معافیت و تخفیف، کارهای خیریه (شامل باشگاه خیریه و حمایت اجتماعی) و قابلیت دسترسی تقسیم می شود.

بر اساس این گزارش، گروه اسنپ در سال 1402 هجری شمسی بیش از 143 میلیارد تومان به بخش مسئولیت اجتماعی خود اختصاص داد. بیش از 115 میلیارد تومان ارزش کل معافیت کارمزد کاربران رانندگان، بیش از 426 میلیون تومان ارزش کل تخفیف ویژه کاربران مسافری و بیش از 4.5 میلیارد تومان ارزش کل پروژه های باشگاه های خیریه در سال گذشته.

درآمد سالانه یک راننده اسنپ 675 میلیون تومان است / نکات مهم در گزارش سالانه شرکت اسنپ

حمایت اجتماعی یکی دیگر از برنامه های گروه اسنپ در بخش مسئولیت اجتماعی است که در مناسبت های مختلف حمایت های اجتماعی خود را به گروه های هدف مختلف هدایت می کند. از جمله این پروژه ها می توان به بورسیه برای کاربران اسنپ راننده، ساخت مدرسه به یاد همکار گمشده و… اشاره کرد. ارزش کل طرح های حمایتی اجتماعی برای سال 1402 هجری شمسی بیش از 10 میلیارد تومان برآورد شده است.

در بخش دسترسی، App Snap سال گذشته در دسترس رانندگان دارای معلولیت قرار گرفت. تا پایان سال 2014، 13774 کاربر راننده نوع ناتوانی خود را در Super App Snap ثبت کردند. این تعداد شامل 45528 نفر در قسمت کاربری مسافر می باشد.

امنیت سایبری؛ جاده بی پایان

یکی از بزرگترین اخبار سال گذشته در بخش تجارت الکترونیک مربوط به امنیت سایبری بود. در اوایل زمستان سال 1402، گروهی از هکرها اعلام کردند که به اطلاعات کاربران اسنپ فود دسترسی پیدا کرده اند. اگرچه اسنپ فود مسئولیت این موضوع را می پذیرد، اما اسنپ فود در مذاکرات موفق با این گروه هکری از انتشار اطلاعات کاربران جلوگیری کرده است. این حادثه منجر به درس های متعددی شد و فصل جدیدی را در امنیت سایبری برای گروه اسنپ رقم زد که خلاصه آن در گزارش 1402 آمده است.

یکی از برنامه های امنیت سایبری گروه اسنپ مربوط به مسابقات امنیت سایبری (مانند Bug Bunty و Capture the Flag) است. برنامه Bug Bunty یا مسابقات ارزیابی امنیتی و شناسایی باگ، برای تقویت معماری امنیت داده ها، در پایان سال 2018 در گروه اسنپ راه اندازی شد و در سال 1402 گسترش یافت. اولین نسخه مسابقه Capture the Flag (CTF) که توسط گروه اسنپ در 3 مارس 1402 برگزار شد و هدف آن به چالش کشیدن مهارت های علاقه مندان به امنیت سایبری و کشف روش های نوآورانه حل مسئله و ارتباط بود.

درآمد سالانه یک راننده اسنپ 675 میلیون تومان است / نکات مهم در گزارش سالانه شرکت اسنپ

سوپر اسنپ؛ پاسخی حرفه ای به نیازهای 72 میلیون کاربر

سوراپ اسنپ یک گروه 7526 نفری است که به نیازهای روزانه بیش از 72 میلیون کاربر پاسخ می دهد (تعداد کل کاربران سوراپ به تعداد حساب های کاربری ایجاد شده اشاره دارد. در واقع هر فرد می تواند با هر سیم کارت یک حساب کاربری ایجاد کند) . پنج سرویس محبوب سوپرپ اسنپ با بیشترین تعداد بازدید در سال گذشته به ترتیب شامل اسنپ، غذا، سوپرمارکت، خدمات اعتباری و اسنپ باکس است. این ابر اپلیکیشن در سال گذشته 5 میلیارد و 354 میلیون و 419 هزار و 349 بار توسط کاربران باز شد. 5 سرویس با بیشترین نرخ رشد بر اساس تعداد سفارش های موفق در سال 1402 متوالی شامل خدمات اعتباری (اقساطی) با رشد 796 درصدی، فروشگاه ها با رشد 188 درصدی، اتوبوس با رشد 103 درصدی، قطار. با رشد 72 درصدی و سوپرمارکت ها با رشد 40 درصدی.

درآمد سالانه یک راننده اسنپ 675 میلیون تومان است / نکات مهم در گزارش سالانه شرکت اسنپ

دستیابی به 92 درصد از سهم بازار تاکسی آنلاین

امروزه تاکسی های آنلاین نه تنها جزء لاینفک حمل و نقل شهری هستند، بلکه تأثیر زیادی بر فرهنگ روزمره مردم دارند. به گزارش گروه اسنپ 1402، سهم این سامانه در بازار تاکسی آنلاین کشور 92 درصد، کل حساب کاربری مسافران به 72 میلیون و 364 هزار و 343 و تعداد کل کاربران راننده به 6 میلیون و 152 هزار و 509 نفر رسیده است.

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ در خصوص چالش‌های این کار می‌گوید: «بارزترین مزیت شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های فناوری‌محور، اختلاط قوانین قدیمی و بازی در حوزه نوآوری و راه‌حل‌های جدید است طبیعی است که چالش های اصلی که در سال گذشته هر بار که با یکی از این چالش ها، تضادها و مخالفت ها مواجه شدیم، به جای اینکه از خود بپرسیم چقدر می توانیم تحمل کنیم، به فکر گام های بعدی خود و تغییر نگرش و ایجاد اعتماد در حاکمیت بودیم. ارگان‌ها به سمت شرکت‌های نوآور همچنان در دستور کار قرار دارند «کسب و کار ما و امیدواریم روزی برسد که فرصت را ببینیم، با تفسیر صحیح قوانین و اجرای آن‌ها متناسب با نیازهای امروزی، ایده‌های نوآورانه‌تری را به کشور وارد کنیم. “

سال گذشته رکورد روزانه پروازهای اسنپخودرو که در 323 شهر بزرگ و کوچک انجام می شد، 25 اسفند بود که پنج میلیون و 53 هزار و 604 پرواز به ثبت رسید.

درآمد سالانه یک راننده اسنپ 675 میلیون تومان است / نکات مهم در گزارش سالانه شرکت اسنپ

پشتیبانی و پردازش این حجم از سفرها یکی از اقدامات مهم و شاخص اسنپ کار محسوب می شود. به گزارش 1402، پرطرفدارترین موضوعات مرتبط با پشتیبانی از سوی کاربران راننده مربوط به تغییر وضعیت سفر و بررسی روش های پرداخت و از سوی کاربران مسافران مربوط به موارد باقیمانده، تغییر وضعیت سفر و ردیابی سایر خدمات گروه اسنپ است.

بررسی های باشگاه رانندگان اسنپ کار نشان می دهد که میانگین درآمد ماهانه کاربران تمام وقت رانندگان 19 میلیون و 193 هزار و 613 تومان و در حالت پاره وقت 8 میلیون و 44 هزار و 285 تومان است. از جمله کارهای باشگاه رانندگان می توان به طرح های تشویقی، برگزاری لیگ کاربری اسنپ راننده و اسنپ کارفیکس و انجام تست های روانشناسی اشاره کرد. لازم به ذکر است ارزش برنامه های تشویقی باشگاه رانندگان در سال گذشته بالغ بر 1700 میلیارد تومان بوده است.

جابجایی کالا با Snapbox برای بیش از 28 میلیون کاربر

اسنپ ​​باکس در طول هفت سال فعالیت خود از ارسال بسته با موتور سیکلت به طیف وسیعی از خدمات از جمله مسافرت با موتور، پیک، کامیون های سبک و سنگین و خدمات حمل اثاثیه شخصی تغییر کرده است. این سرویس که سال گذشته سرویس جدید خود را با نام «پست اقتصادی» رونمایی کرد، با بیش از 112 میلیون سفر نسبت به سال گذشته رشد سالانه 42 درصدی داشته است.

درآمد سالانه یک راننده اسنپ 675 میلیون تومان است / نکات مهم در گزارش سالانه شرکت اسنپ

یکی از خدمات ارائه شده توسط اسنپ باکس، خدمات جبران خسارت است که تمامی مرسولات ارسالی با پیک، کامیون و حمل و نقل شامل بیمه خسارت می باشد. مبلغ غرامت پرداخت شده توسط اسنپ باکس در سال گذشته بیش از 5 میلیارد تومان بوده است.

کباب، پیتزا و ساندویچ. 3 خوراکی محبوب

سال گذشته تعداد کاربران اسنپ فود به بیش از 20 میلیون نفر رسید و این کاربران از بیش از 11 میلیون کد تخفیف در سفارشات خود استفاده کردند. محبوب ترین سرویس اسنپ فود قسمت پروتئین با 4.4 امتیاز از 5 است.

درآمد سالانه یک راننده اسنپ 675 میلیون تومان است / نکات مهم در گزارش سالانه شرکت اسنپ

کباب، پیتزا و ساندویچ 3 غذای پرطرفدار اسنپ فود در سال گذشته بودند و این سرویس توانست رکورد بیشترین تعداد سفارش را در 26 اسفندماه جابجا کند. رستوران های شریک اسنپ فود نیز در سال گذشته 26 درصد رشد داشته اند.

سهم 64 درصدی اسنپ از فروش آنلاین کالاهای سوپر مارکت

بیش از 21 میلیون کاربر در 127 شهر در سراسر ایران از امکان خرید از سوپرمارکت های اطراف با «تحویل فوری» و خرید از سوپرمارکت های زنجیره ای با «تخفیف بیشتر» استفاده می کنند تا در وقت و هزینه های روزانه خود صرفه جویی کنند. رشد سوپرمارکت های اسنپ در پنج سال گذشته نشان می دهد که این گروه یک نیاز اساسی و مهم را برای کاربران اسنپ برآورده می کند. پاسخ سریع و به موقع به این نیاز، سهم سوپرمارکت اسنپ از فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی را به 64 درصد رسانده است.

درآمد سالانه یک راننده اسنپ 675 میلیون تومان است / نکات مهم در گزارش سالانه شرکت اسنپ

سرویس پرداخت مستقیم SnapPay را راه اندازی کنید

اسنپ ​​پی برای اولین بار در ایران خدمات اعتباری «اکنون بخر، بعدا پرداخت کن» را به کاربران ارائه کرد. در حال حاضر مشمولان این سرویس اعتباری ماهانه حداقل دو میلیون تومان اعتبار دریافت می کنند که سقف این اعتبار در سال 1402 از 10 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافت. اسنپ پی با تعداد سه میلیون و 570 هزار کاربر در مجموع. به کاربران خود امکان خرید آنلاین، پرداخت مستقیم و خرید حضوری را علاوه بر خدمات اعتباری و اقساط ماهانه ارائه می دهد. سرویس پرداخت مستقیم اسنپ پی یکی از سرویس هایی است که در سال 1402 هجری شمسی شروع به کار کرد.

درآمد سالانه یک راننده اسنپ 675 میلیون تومان است / نکات مهم در گزارش سالانه شرکت اسنپ

با SnapTrip سفرهای مقرون به صرفه را پیشنهاد دهید

ارائه تخفیف های ویژه و فصلی و امکان پرداخت اقساطی برای اقامت در هتل های محلی از جمله راهکارهای اسنپ تریپ برای ارائه یک سفر اقتصادی و مقرون به صرفه برای کاربران سوپراسنپ است. رشد 16 درصدی کاربران فعال، رشد 23.5 درصدی فروش و رشد 105 درصدی فروش بلیت اتوبوس نسبت به سال 1401 تنها بخشی از دستاوردهای این شرکت در بازار گردشگری ایران است.

درآمد سالانه یک راننده اسنپ 675 میلیون تومان است / نکات مهم در گزارش سالانه شرکت اسنپ

رشد 220 درصدی فروش کلیه اقلام اسنپ شاپ در سال 1402 هجری قمری

اسنپ ​​استور که در سال 2019 شروع به کار کرد، سال گذشته تغییرات گسترده ای در پلتفرم خود ایجاد کرد تا تجربه کاربری را بهبود بخشد. در حال حاضر در فروشگاه اسنپ، طیف وسیعی از محصولات در 150 شهر ایران به صورت آنلاین عرضه می شود.

درآمد سالانه یک راننده اسنپ 675 میلیون تومان است / نکات مهم در گزارش سالانه شرکت اسنپ

رشد 220 درصدی در کل فروش اقلام، رشد 245 درصدی در تامین کنندگان و رشد 212 درصدی در تعداد کاربران فعال در مقایسه با 1401، بخشی از دستاوردهای اسنپ شاپ در سال گذشته بود. از جمله مزایای این سرویس می توان به امکان پرداخت اقساطی (4 قسط)، امکان تحویل سریع (کمتر از 3 ساعت) به کاربران در 3 شهر تهران، اصفهان و مشهد و امکان ارسال رایگان برای مقدار مشخصی خرید

ضربه محکم و ناگهانی دکتر; بیمارستان آنلاین در دل ساوراب سناپ

اسنپ ​​داکتور را می توان به عنوان یک بیمارستان آنلاین در سوپر اسنپ اسنپ در نظر گرفت. این شرکت خدماتی از قبیل مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی، سفارش آنلاین دارو، امکان خرید محصولات بهداشتی، آرایشی و بهداشتی و کالاهای پزشکی موجود در داروخانه و همچنین درخواست پزشک و پرستار برای ویزیت در منزل و انجام معاینات در منزل را ارائه می دهد.

درآمد سالانه یک راننده اسنپ 675 میلیون تومان است / نکات مهم در گزارش سالانه شرکت اسنپ

سفارش آنلاین دارو محبوب‌ترین خدمات اسنپ‌دکتر در سال 1402 بود و مامایی و زنان بیشترین درخواست مشاوره پزشکی را داشتند. سال گذشته اسنپ داکتر به 2120 پزشک فعال عمومی، تخصصی و فوق تخصصی خدمات رسانی کرد.

گزارش کامل گروه اسنپ 1402 را می توانید از این لینک بخوانید.

5454

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *