گزارش میدانی از یک جلسه: فضای گفت وگوی پزشکان و دانشجویان چگونه بود «آقای دکتر به جای این حرف ها به سؤالات پاسخ دهید؟»
اخبار اخبار عمومی

گزارش میدانی از یک جلسه: فضای گفت وگوی پزشکان و دانشجویان چگونه بود «آقای دکتر به جای این حرف ها به سؤالات پاسخ دهید؟»

تبلیغات بنری


علی السلیمی: هیچکس انتظار سالن شهدای شمران را نداشت دانشکده فنی دانشگاه تهران خیلی شلوغ است نه دانشجو و نه مهمان برنامه. شاید به همین دلیل است که مسعود مازیکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 1403 در این برنامه گفت: فکر نمی کردم اینگونه از من استقبال شود.

بعدازظهر امروز شنبه 7 خرداد ماه مسعود بزکیان در جلسه پرسش و پاسخ با عنوان “زین خان غارت شده، به چه امیدی؟” وی به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به دیدار دانشجویان رفت.

این جلسه تا جایی که ظرفیت سالن پر شد مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت و بسیاری روی زمین نشستند، در کناره های سالن ایستادند و به صحبت ها گوش دادند و یا حتی پشت درها ماندند. البته در ابتدا مجری جلسه خاطرنشان کرد: این جلسه تبلیغاتی برای حمایت از کاندیدای خاصی نیست، ما آمده ایم که بخواهیم و بشنویم. امروز یک دانشجوی ممتاز اجازه نمی دهد از امتیاز ادعای او استفاده تبلیغاتی و ستادی شود.

این موضوع در جلسه نیز به خوبی نمایان شد، چرا که من در سالن وقتی دانشجویان درباره اعتراضات سال 96، اوایل 98 و پاییز 1401، آزادی زندانیان سیاسی و بازداشت و محرومیت دانشجویان سوالاتی را مطرح کردند همانطور که در حال حاضر شاهد بودیم، دانشجویان بیشترین حمایت و تشویق را دریافت کردند. اگرچه می توان گفت دانش آموزان حاضر از طبقات و گروه های مختلف بودند. واکنش های دیگری نیز در مخالفت با برخی سوالات مطرح شد که حاکی از حضور طیف متنوعی از دانشجویان در این جلسه است.

در زمان جلسه، هوای سالن به قدری گرم بود که تنها سیستم سرمایشی دانشجویان، بروشورهای جوامع مختلف بود که آنها و شاید پزشکان در طول نزدیک به دو ساعت جلسه برای شنیدن نظرات خود در دست داشتند. نظرات.

محور اصلی جلسه پاسخگویی به سوالات دانشجویان بود که خالی از علاقه نبود. اساتید سازمان لیگ اسلامی دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نماینده دانشجویان سوالات خود را از آقای بازیکیان مطرح کردند و دانشجویان حاضر نیز سوالات خود را روی کاغذ نوشتند تا به مجری برنامه برسند و تا زمانی که از ایشان بپرسند. به عنوان زمان در نظر گرفته شده برای جلسه. نکته دیگر این جلسه این بود که تعداد بسیار بیشتری از دانش آموزان پسر حضار را تشکیل می دادند.

اساتید در گفتگوها و سوالات خود از اعتراضات سال 1401 هجری شمسی صحبت کردند که با واکنش دانشجویان مواجه شد و پس از تشویق و حمایت دبیر انجمن شعار “زن، زندگی، آزادی” را سر دادند.

اتفاقی که در این جلسه بارها تکرار شد این است که وقتی دانشجویان از مکالمه و پاسخ‌های پزشکان خوششان نیامد، اعتراض خود را به بلند صحبت کردن اعلام کردند. حالا یا مورد حمایت دانشجویان حاضر قرار گرفت یا با اعتراض آنها مواجه شد. مثلاً وقتی از او درباره اختیارات رئیس جمهور و میزان اختیارات و نفوذ او برای تغییر سؤال شد و پاسخ ها محافظه کارانه بود، یکی از دانشجویان سخنان او را با صدای بلند قطع کرد و گفت: استاد دکتر به جای این سؤالات به سؤالات پاسخ دهید. . سخنان دیگری از این نشست که دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف درباره چالش ها و محدودیت های واردات واکسن به کشور در دوران کرونا و دلیل آن در این باره صحبت کرد. اظهارات و شرح مشکلات او در چند سال گذشته یکی از دانش آموزان عصبانی شد و صحبت نکرد.

اما اینها صداهایی هستند که در طول جلسه زمزمه یا گاهی با صدای بلند شنیده می شوند. «چرا واضح جواب نمی‌دهند»، «اصلاً این سؤال ما نبود»، «با این حرف‌ها رای نمی‌دهیم».

گزارش میدانی از جلسه: فضای گفت وگوی پزشکان و دانشجویان چگونه بود؟

تقریباً در پایان جلسه بحث و اختلاف نظر بین دانشجویان کمی بیشتر شد تا جایی که یکی از دانشجویان صحبت های دکتر را قطع کرد و با صدای بلند اعتراض کرد که در این جلسه همه اتحادیه ها و انجمن ها بودند و ایشان نبودند. زمینه ای برای پرسش و صحبت و چرایی شرکت او در چنین جلسه ای فراهم شده است. اما قضیه به همین جا ختم نشد.

کار کمی داغ شد و با نزدیک شدن به پایان جلسه، آقای بازیکیان سالن را ترک کرد اما کشمکش دانشجویان ادامه داشت و ازدحام زیاد و صدای دانشجویان به قدری در هم آمیخته بود که امکان پذیر نبود. برای تعیین علت ادامه مبارزه پیدا شد.

این درگیری چند دقیقه به طول انجامید و با وساطت دانشجویان و اعضای مسلم لیگ حل شد. اما آنچه از واکنش های کلی دانشجویان به دست آمد این است که آنها از پاسخ های کلی و پیش پا افتاده خسته شده اند و نمی توان به راحتی به آنها اعتماد کرد و نسبت به اختیارات رئیس جمهور بدبین هستند، اما در عین حال برخی واکنش ها نشان داد که وجود دارد. امید در بین دانش آموزان

بیشتر بخوانید: پزشکان دانشگاه تهران از موج دانشجویان در سالن سخنرانی تکان خوردند + عکس

4747

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *