اخبار اخبار اقتصادی

بازنشستگان حتما بخوانند/ حقوق بازنشستگان تغییر کرد + رقم جدید

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، پرداخت حقوق بازنشستگان و بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز طبق روال معمول و بر اساس حروف الفبا در تهران و شهرستان ها آغاز شده و تا پایان 10 تیرماه ادامه دارد.

جدول پرداخت حقوق ماه تیر 1403 هجری شمسی برای بازنشستگان

در این مطلب می توانید جدول زمان بندی مهلت پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بانک رفاه را بر اساس حروف الفبا از 30 تیرماه مشاهده کنید.

تعدیل حقوق بازنشستگان

فیش حقوقی تیرماه بازنشستگان و بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شده است. بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به سامانه فیش حقوقی خود را دریافت کنند.

بر اساس مصوبه دولت و تا زمان ابلاغ نظام تناسب حقوق مستمری بگیران باید به هر بازنشسته ماهانه 10 میلیون ریال پرداخت شود. بازنشستگان ابراز امیدواری می کنند که این مبلغ به صورت جداگانه با حقوق و مستمری تیرماه پرداخت شود.

تعداد افزایش حقوق بازنشستگان

میزان افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال 1403 هجری شمسی 40 درصد خواهد بود.

در بند الحاقی ماده 29 لایحه برنامه هفتم توسعه برای تحقق عدالت در پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان و همچنین تناسب حقوق بازنشستگان با 90 درصد حقوق و مزایای جاری با احتساب کسر کارمندان. دولت موظف است تا پایان سال سوم برنامه به نحوی عمل کند که در سال اول (1403) معادل 40 درصد و در سال دوم و سوم (1404) باشد. و 1405) هر کدام 30% مبلغ. مابه التفاوت حقوق تا 90 درصد مذکور مشمول حقوق بازنشستگان می شود.

خبر خوب این است که به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین نامه اجرایی این فصل از برنامه هفتم توسعه به تصویب هیات وزیران رسیده و به زودی مبلغ مقرر متناسب با حقوق بازنشستگان پرداخت می شود. . پرداخت شده.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «بازنشستگان عزیز! وعده وفاداری؛ خبرهای خوبی در راه است. با توجه به تصویب آیین نامه اجرایی متناسب با حقوق مستمری بگیران در جلسه روز یکشنبه (12 تیرماه) شورای دولت، طی روزهای آتی مبلغی به حساب بازنشستگان محترم واریز می شود تا پس از تصویب احکام متناسب صادر می شود و به تسویه نهایی می رسد.

منابع مالی مورد نیاز برای کنترل حقوق بازنشستگان در صندوق های دولتی 50 هزار میلیارد تومان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برآورد شده است.

برای تعدیل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی، در قانون بودجه امسال دولت پیش بینی شده است که 130 هزار میلیارد تومان از بدهی های خود به تامین اجتماعی را تا زمان اجرای تسویه حساب پرداخت کند.

تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص شده است؟

در روزهای منتهی به 24 تیرماه سه میلیون تومان به منظور همسان سازی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شد. پیش از آن نیز همین مبلغ برای بازنشستگان کشوری و لشکری ​​واریز می شد. اما به هر حال مشخص نیست این ماه (تیرماه) نیز به حساب تسویه حساب کارگران بازنشسته واریز می شود یا خیر و اجرای آن از چه زمانی آغاز می شود.

سیداحمد حسینی، فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در این خصوص می گوید: تناسب بین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشکری ​​و کشوری سال هاست با هم پیوند خورده و اکنون به عنوان یک تکلیف قانونی در سال جاری تصویب شده است. برنامه هفتم بنابراین باید از ابتدای سال جاری اجرایی شود.

وی افزود: من از خانواده ای کارگری هستم که پدر و برادرم فوت کردند و تساوی در حقوق آنها ندیدم و خدا می داند که چند خانواده دیگر مثل خانواده من در جامعه بازنشستگان کشور هستند. بیایید تا زمانی که مستمری بگیران در قید حیات هستند دستور اجرای همسان سازی را بدهید.

الحسینی بر لزوم اعمال معادله برای همه بازنشستگان از فروردین ماه تاکید کرد. وی ادامه داد: اگرچه در این تورم مقدار معادله بسیار کم است اما پول برای بازنشستگان چند قرص نان می شود و آن غنائم است.

223225

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *