اخبار اخبار جهان

وحشت در اردوگاه دموکرات‌ها؛ «کارمان تمام است»

تبلیغات بنری


به گزارش آنلاین خبرگزاری دانشجو، پس از اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری 2024 جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه، در 27 ژوئن، عملکرد ضعیف بایدن، رئیس جمهور بایدن را به سمت دموکرات ها کشاند. به دلیل شکست در انتخابات و البته پیروزی ترامپ در حالت وحشت و اضطراب شدید.

مجله پولیتیکو نوشت که نگرانی دموکرات ها باعث شد مایک لوین نماینده دموکرات کالیفرنیا مستقیماً از جو بایدن بخواهد از انتخابات کناره گیری کند، اما رئیس جمهور آمریکا به نماینده دموکرات اطلاع داد که رقابت را ادامه خواهد داد.

لوین نوزدهمین نماینده کنگره است که دو هفته پس از عملکرد فاجعه بار بایدن در مناظره با دونالد ترامپ از بایدن کناره گیری کند، اما او اولین کسی است که درخواست خود را مستقیما – البته از طریق تماس مجازی – با رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد.

لازم به ذکر است که درخواست دموکرات ها برای کناره گیری جو بایدن از مبارزات انتخاباتی به این افراد ختم نمی شود در روزهای اخیر نه تنها از سوی هم حزبی های وی بلکه از سوی رسانه ها و امور مالی دموکرات نیز فشار زیادی وارد شده است. حامیان این حزب در برابر بایدن عقب نشینی کردند، اما او همچنان بر حضور در این عرصه اصرار دارد.

پولیتیکو نوشت: «دموکرات‌ها متوجه هستند که شانس بایدن برای پیروزی در حال کاهش است و شانس او ​​برای پیروزی در ایالت‌های جنوبی، از جمله آریزونا و نوادا، در حال کاهش است.» وضعیت ایالت های آبی امن – ایالت ها دموکراسی – نامشخص.

علاوه بر تقاضاهای مطرح شده و فشار فزاینده ای که دموکرات ها علیه جو بایدن اعمال می کنند، برخی از حامیان اصلی کمپین بایدن تهدید کرده اند که در صورت کنار نکشیدن وی از رقابت، از دادن میلیون ها دلار به کمپین خودداری خواهند کرد.

این نشریه آمریکایی تأیید می کند: «همه این اتفاقات به وضعیت وحشت و شوک در حزب دموکرات دامن می زند، زیرا آنها می دانند که با شکست دادن جو بایدن نمی توانند اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند و حتی ممکن است. ترامپ و جمهوری خواهان کنترل را در دست خواهند گرفت.» آن را هم سنا و هم مجلس نمایندگان می گیرند.

جو بایدن و دونالد ترامپ در اولین مناظره انتخاباتی سال 2024

پالتکیو تأیید می کند که اکثر دموکرات های کنگره معتقدند که بایدن نمی تواند در انتخابات پیروز شود و بسیاری از آنها مایلند این را “علنا” بگویند.

دستیاران بایدن بیش از دو هفته است که گفته‌اند که معتقدند رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند با تسریع مبارزات انتخاباتی خود در روزهای آینده، رای‌دهندگان را از توانایی‌اش برای شکست دادن ترامپ مطمئن کند. از زمان مناظره، بایدن چندین گردهمایی برگزار کرده، در یک مصاحبه پربیننده با ABC News شرکت کرده است، در Morning Joe شبکه MSNBC ظاهر شده و یک کنفرانس خبری انفرادی بی سابقه برگزار کرده است. اما گاف ها و اشتباهات زبانی بایدن همچنان ادامه دارد و توسط تیم تبلیغاتی ترامپ مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

امانوئل کلیور، یک دموکرات از میسوری می گوید: «آنها (دموکرات ها) نگران انتخابات بعدی هستند. “اگر کسی به شما بگوید که عصبی نیستید، دروغ می گوید.”

یک وکیل میشیگانی که خواست نامش فاش نشود، می‌گوید: «اگر هر نامزد دموکرات دیگری بود، می‌توانستیم بگوییم که 34 اتهام جنایی علیه ترامپ چقدر وحشتناک است، اما اکنون با پرونده‌هایی درگیر هستیم».

در داخل کنگره، دموکرات‌هایی که می‌ترسند بایدن نتواند برنده شود، اکثریت حزب را تشکیل می‌دهند و تعداد فزاینده‌ای مایلند این را علنا ​​اعلام کنند. یکی از دستیاران یک قانونگذار دموکرات ایالات متحده در مورد نبرد برای به دست آوردن مجدد اکثریت گفت: “تمام شد… مهم نیست که آنها 35 امتیاز از حریفان خود جلوتر باشند… ریاضیات کار نمی کند.” مجلس نمایندگان آمریکا که اکنون تحت کنترل جمهوریخواهان است.

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *