اسطوره پرسپولیس بالاخواه بیرانوند درآمد!
اخبار اخبار ورزشی

اسطوره پرسپولیس بالاخواه بیرانوند درآمد!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، علیرضا بایرانوند این روزها در پرسپولیس گیر کرده و همه منتظر تصمیم کمیته برای تعیین تکلیف این پرونده پرحادثه هستند. البته برخی از پیشکسوتان به دلیل انصراف شماره یک سرخ ها نسبت به احتمال بازگشت او موضع تندی داشتند و با مصاحبه ها و موضع گیری های خود در فضای مجازی شاید مسیر بازگشت او را دشوارتر کرده باشند. .

در این میان فرشاد پیوس ممکن است حرف های تازه و متفاوتی بزند. اسطوره گلزن پرسپولیس با اشاره به شرایط فعلی باشگاه می گوید: سخت ترین قسمت داستان مربوط به قانون سقف قرارداد است. موضوعی که به نظر من همیشه باعث اختلاف و بی قانونی در فوتبال ایران خواهد شد. مثلا فکر می کنید به احترام تیم های دیگر، بازیکن پیشنهاد خوب پرسپولیس یا استقلال را پاس کند و با مبلغ کمتری به تیم دیگری برود؟ خوب معلوم است که در جایی از این قانون لنگ است. نتیجه همان داستان هایی است که در ابتدای فصل گذشته بود. آنها امتیاز و جریمه ها را کسر می کنند، لیگ را تحت فشار قرار می دهند و در نهایت در مواضع و قوانین خود شکست می خورند. باورت می شود بازیکن این فوتبال 160 میلیون می گیرد؟ خوب، وقتی این قانون شرایط اجرایی ندارد چرا باید چالش ایجاد کند؟

او ادامه داد: رئال مادرید تیم بزرگی است. همه آن را دوست دارند. اگر بخواهید به فضای مجازی نگاهی بیندازید، این باشگاه چند میلیارد فالوور دارد؟ اما مثلا اگر می خواستند بازیکنی مثل امباپه را که بارها به این باشگاه علاقه نشان داده جذب کنند، آیا او را با مبلغ کمتری نسبت به سایر پیشنهادات جذب می کردند؟ امباپه به عنوان بزرگترین و یکی از پرطرفدارترین باشگاه های دنیا به رئال مادرید می آید و اتفاقا در روزهایی که وضعیت مالی خوبی دارد، بیشترین مبلغی را که تا به حال دریافت کرده، دریافت می کند. این فوتبال است. این تیم در دنیا معروف است. هیچ کس تنها به عشق باشگاه از همه چیز عبور نخواهد کرد. باید این ذهنیت را کنار بگذارید و باور کنید که فوتبال یک صنعت و تجارت است. هم پرسپولیس و هم استقلال حداقل چند میلیون هوادار دارند و من نمی خواهم عددی برای آن بگویم. اما بیش از نیمی از جامعه درگیر آن هستند. ریزترین اخبار این دو باشگاه نسبت به بزرگترین اخبار سیاسی و اقتصادی کشور بازتاب اجتماعی بیشتری دارد. چرا می خواهید همه چیز را کوچک کنید؟ آنها باید با این اعتبار و با تمدید ایران در فوتبال آسیا ظاهر شوند و آیا به دنبال کاهش آن هستید؟ آیا می‌خواهید استقلال ایران یا پرسپولیس ایران به زنگ تفریح ​​فوتبال آسیا تبدیل شود و به نام‌های کوچک‌تر آسیایی که فقط از نظر مالی بهتر هستند شکست بخورند؟ شکست آنها به معنای از دست دادن نیمی از جامعه ایران است. به کری ها توجه نکنید که شاید بخواهند نیمی از جامعه کرس پرسپولیس را در آسیا شکست دهند و بالعکس در دل هر ایرانی این شکست یک گلوله مهلک است. آنها کجا در فوتبال بودند و اکنون کجا هستند زیرا هیچکس به فوتبال ما فرصت قهرمانی باشگاهی در آسیا را نمی دهد.

پیوس سخنان خود را اینگونه ادامه می دهد: آیا واقعا از این موضوع لذت می برید؟ با بودجه 400 میلیاردی یعنی 7 میلیون دلاری و در نهایت و شاید در بهترین حالت به اندازه بازیکنان آنها به دنبال تحقیر فوتبال ایران هستید؟ آیا این مسیری که قبلا طی کرده اید جالب است؟ آیا می خواهید بگویید آقای فن یک مقدار درآمد دارد و چرا بازیکن فلان میلیارد بگیرد؟ آیا کسی در عربستان سعودی وجود دارد که این مقایسه را انجام دهد؟ اسپانیا و انگلیس چطور؟ فوتبال یک سرگرمی فوق العاده و لذت بخش است و هر ثانیه آن درآمد قابل توجهی محسوب می شود که شاید درصد کمی از آن نصیب باشگاه و بازیکن می شود. پس بهتر است با این حرف ها سر فوتبالدوست کلاه نگذاریم و بگذاریم از عشقش لذت ببرد. بهتر است برای ارتقای فوتبال و بهبود شرایط فرهنگی و زیرساختی امکانات ایجاد شود و ذهن هواداران را با این جملات اشتباه نگیرید!

1979221

اسطوره گلزن سرخ ها درباره شرایط انتقال پرسپولیس هم گفت: پرسپولیس و استقلال در رابطه با همه تیم ها شناسنامه و کارت اعتباری فوتبال ایران بوده اند. طبیعتا او همیشه در این دو تیم بهترین خواهد بود. آنچه تا به امروز رخ داده است، تحت شرایط مختلف شکل گرفته است، نیاز به تحقیقات اساسی دارد. من نمی گویم که مثلا راه تیم ملی یا اروپا از این دو تیم بگذرد. الان مثلا در تیم های یورو اسامی را می بینیم که در تیم های پایین لیگ کشورشان حضور دارند. اما مسلما در فوتبال امروز هر بازیکنی دوست دارد در تیم های مطرح به کار خود ادامه دهد و امروز شرایط به گونه ای پیش رفته که شاید مسائل مالی در اولویت قرار گرفته باشد.

او ادامه داد: پرسپولیس چند دوره قهرمان فوتبال ایران است. من نمی خواهم بحث را به سمت کری سوق دهم. پرسپولیس و استقلال مدت ها در بالاترین سطح فوتبال ایران بودند و یادتان هست که تیم های دیگر می جنگیدند و تلاش می کردند تا بهترین تیم شهر شوند. انتظار دارید چه کسانی در تیم های مطرح فوتبال ایران حضور داشته باشند و پیراهن آن ها را بپوشند؟ من به همه بازیکنان فعلی پرسپولیس احترام می گذارم و نمی خواهم نام کسی را ببرم، اما همیشه اینطور بوده که بهترین ها شانس بازی در پرسپولیس را پیدا می کنند. این بدان معناست که شما باید واقعاً خوب می بودید و فرصت خودنمایی داشتید تا بالاخره بعد از آن همه تلاش، پیراهن آن تیم را به دست آورید. الان همینجوریه؟ آیا ممکن است فقط یک یا دو بازیکن ملی پوش در پرسپولیس حضور داشته باشند؟ شما می گویید سه بازیکن! این چیه؟ روزگاری در پرسپولیس یک بازیکن ملی پوش روی نیمکت بود. جلوی کدام بازیکنان خجالت می کشیدیم وارد زمین شویم؟ ما مدیون هوادارانی هستیم که تمام تلاش خود را برای تشویق و حمایت از تیم انجام دادند، به ورزشگاه آمدند و حتی جلوی تماشاگران تشویق کردند. ما به همه آنها مدیونیم. شاید بگویید پرسپولیس به بانک سوئیس سپرده شد اما در نهایت هواداران مالک اصلی این باشگاه هستند. ما نباید خودمان را یک تیم بدانیم.

2046137

پیوس درباره قطع ارتباط برخی از جانبازان این روزها با او گفت: من نمی خواهم زیاد وارد این موضوع شوم. انتقاداتی از بیرانوند وجود دارد اما ما نمی خواهیم او را اینطور شکست دهیم. عده ای این روزها از او انتقاد می کنند که فارغ از دقایقی که برای پرسپولیس بازی کرده، شاید هیچ نقره ای در کارنامه اش نداشته باشد. اشتباه نکنید نمی خواهم از کسی و هرکسی که یک ثانیه پیراهن پرسپولیس را بپوشد، ایراد بگیرم، شایسته احترام است. پس بهتر است بدانیم در چه موقعیتی و در چه موردی صحبت می کنیم. ما تحت تاثیر یک جو و شاید سیاه نمایی صحبت نمی کنیم. برای همه ما نام و موفقیت پرسپولیس باید در اولویت باشد. بیرانوند از او انتقاد می کند اما آیا می توانیم از نظر فنی برایش مثال بزنیم؟ او بازیکنی است که در سال های اخیر در پرسپولیس قهرمانی ها و عناوین زیادی در سطح داخلی و بین المللی کسب کرده است. این روزها برخی از او حرف می زنند و می گویند تعداد بازی هایی که در پرسپولیس انجام داده به اندازه نصف بازی های ملی او نیست! اگر پرسپولیس برای ما مهم است و واقعاً صحبت از دشمنی شخصی و باج گیری نیست، باید همه جوانب را در نظر بگیریم. بیرانوند کلید مسابقات است و این را در طول سال ها نشان داده است. پس بهتر است در این موضوع به درستی مدیریت شود. البته قبل از آن باید مدیریت تکمیل می شد تا نیازی به تمدید و موارد دیگر نباشد!

آقای گل، هدف دست نیافتنی افسانه ای سرخ ها از آینده این تیم ابراز نگرانی کرد و گفت: فردا که تیم وارد مسابقه می‌شود، کسی انتقاد شما را به خاطر نمی‌آورد و ممکن است با تغییر موضع، انتقادات دیگری درباره نتایج و عملکرد تیم داشته باشید. بنابراین موفقیت تیم و شادی هواداران باید همیشه در اولویت باشد. چیزی که ما از دوران بازی با پوست و گوشت خود لمس کرده ایم و برای دوست داشتن این رنگ قرمز زیبا چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته ایم. شرایط تیم الان خوب نیست. اصلا خوب نیست باید اختلافات خود را کنار بگذارید و با تیمی قدرتمند وارد رقابت شوید. تیمی که لایق یک هوادار دوست داشتنی است، عاشقانه تر از ما، که پولش را خرج می کند تا در زمین باشد و نام پرسپولیس را فریاد بزند و اهمیتی ندهد و ادعایی نداشته باشد.

1885059

پیوس سرانجام گفت: پرسپولیس تیم بزرگی است. به بازیکنان و ستاره های بزرگ نیاز دارد. برای این نباید سقفی وجود داشته باشد. منظورم این نیست که به کسی پول مجانی بدهم! ستاره ها را بیاورید، هواداران را خوشحال کنید، تیم را برنده شوید و نتایج را بگیرید و برای آنها هزینه کنید. هیچکس از نام پرسپولیس سوء استفاده نمی کند و هزینه آن را نمی دهد. پرداخت بهای خوشحالی هواداران اکنون وظیفه همه مسئولان و البته مالکیت باشگاه است. این تیم باید در آسیا حضور داشته باشد. نه اینکه از دست دادن او فراموش شود! شما نباید کاری کنید که کسی را نگران کند و امیدوارم آنها این را نه به عنوان یک مسئولیت بلکه به عنوان یک تعهد ببینند.

251251

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *