ضارب دونالد ترامپ از چه تفنگی برای ترور او استفاده کرده بود؟ /عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

ضارب دونالد ترامپ از چه تفنگی برای ترور او استفاده کرده بود؟ /عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدینتوماس متیو کروکس 20 ساله با حمله به ترامپ، یکی از حاضران را کشت و دو نفر دیگر را به شدت مجروح کرد، علاوه بر این که در تلاش نافرجام ترامپ برای ترور، گوش راست او را زخمی کرد. به گزارش ای بی سی نیوز، او با تفنگ نیمه اتوماتیک AR-15 از فاصله 200 تا 300 متری از پشت بام هشت گلوله شلیک کرد.

تفنگ نیمه اتوماتیک AR-15 یکی از محبوب ترین تفنگ ها در ایالات متحده است. AR-15 یک تفنگ تهاجمی 5.56 میلی متری است که ابتدا توسط شرکت آمریکایی آرمالیت طراحی و تولید شد، سپس طرح آن به کلت فروخته شد. این سلاح اولین نمونه از تفنگ معروف M16 محسوب می شود.

در مقایسه با تفنگ های دستی، AR-15 به دلیل سرعت بالای گلوله ها آسیب بسیار بیشتری به بافت انسان وارد می کند. سلاح‌های AR-15 تا حدی بسیار محبوب هستند زیرا استفاده از آنها نسبتاً آسان است، عقب‌نشینی نسبتاً کمی دارند و می‌توان آنها را با لوازم جانبی مانند اپتیک، دید و دستگیره‌های تپانچه که راحتی و دقت را بهبود می‌بخشد، سفارشی کرد.

مشخصات ER-15

وزن 3.9 کیلوگرم
طول لوله
  • 610 میلی متر (تک تیرانداز)
  • استاندارد 508 میلی متر
  • 457 میلی متر
  • استاندارد غیرنظامی 406 میلی متر
  • استاندارد نظامی 368 میلی متر
  • 292 میلی متر
  • 267 میلی متر
  • 178 میلی متر
  • 165 میلی متر

کارتریج 45 میلی متر ناتو
کار

ضربه مستقیم یا پیستون گاز/از طریق پیچ دوار

میزان آتش سوزی این بستگی به سرعت اپراتور هنگام فشار دادن ماشه دارد
سرعت گلوله هنگام خروج از پوزه 975 متر در ثانیه
برد موثر 400 تا 600 متر

مهاجم دونالد ترامپ از چه سلاحی برای ترور او استفاده کرد؟  /تصویر

هر بار که یک ترور یا قتل عام با سلاح AR-15 رخ می دهد، سیل جدیدی از پوشش رسانه ای، بحث عمومی و البته افزایش فروش به راه می افتد.

با افزایش تعداد تیراندازی های دسته جمعی، فراخوان ها برای محدود کردن فروش تفنگ های نیمه اتوماتیک مانند AR-15 افزایش یافته است، طرحی که در ابتدا برای ارتش ایجاد شده بود و اکنون توسط تولیدکنندگان متعددی با نام های مختلف کپی شده است. ایالت واشنگتن و ایلینوی امسال ممنوعیت هایی را تصویب کردند و به هفت ایالت دیگر و واشنگتن دی سی پیوستند که تفنگ های نیمه خودکار مانند AR-15 را ممنوع کردند. رئیس جمهور جو بایدن می گوید که می خواهد ممنوعیت سراسری را که در سال 2004 پایان یافت، دوباره اعمال کند.

با این حال، طرفداران آزادی اسلحه با استناد به متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده، که به هر آمریکایی اجازه می دهد سلاح گرم داشته باشد، از هر وسیله قانونی برای مبارزه با محدودیت های حمل سلاح استفاده می کنند.

54322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *