ضارب ترامپ چه کسی بود؟
اخبار اخبار جهان

ضارب ترامپ چه کسی بود؟

تبلیغات بنری


رسول السلیمی: سرانجام ساعاتی پس از ترور ترامپ، اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که قاتل در راهپیمایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مردی 20 ساله به نام توماس متیو کروکس را شناسایی کرد. سرویس مخفی چند ثانیه پس از شلیک کروکس به او شلیک کرد و او را کشت. توماس متیو کروکس اهل روستای باتلر پارک در پنسیلوانیا است که در جنوب این ایالت قرار دارد. بازرسان فدرال گفتند که فرد مسلح هویتی نداشت، بنابراین DNA او را برای تایید بیومتریک هویت او تجزیه و تحلیل کردند. این حمله جدی‌ترین حمله به جان یک رئیس‌جمهور یا نامزد ریاست‌جمهوری از زمان تیراندازی به رونالد ریگان در سال 1981 بود.

ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و توسط آسوشیتدپرس تایید شده است، جسد فردی را نشان می‌دهد که به رنگ خاکستری پوشیده شده و بی‌حرکت روی پشت بام ساختمانی در محاصره افسران قرار گرفته است. سقفی که این فرد دراز کشیده بود کمتر از 150 متر با محل صحبت ترامپ فاصله داشت.

سرویس مخفی در بیانیه ای اعلام کرد که تیرانداز “از یک موقعیت مرتفع خارج از منطقه تجمع، چندین گلوله به محل حادثه شلیک کرد” و ماموران سپس “تیرانداز را هدف قرار دادند که اکنون مرده است.”

به گفته سرویس مخفی، مهاجم برای ترور ترامپ از یک تفنگ به سبک AR-15 استفاده کرده است. تفنگ سبک AR-15 یک تفنگ نیمه اتوماتیک سبک وزن بر اساس طرح کلت AR-15 است. پس از اینکه ارتش ایالات متحده طراحی آن را به نفع M14 در سال 1977 رد کرد، چندین سازنده سلاح گرم شروع به تولید نسخه هایی از این تفنگ با نام های مختلف کردند. در همین حال، Colt علامت تجاری AR-15 را حفظ می کند و تنها سازنده ای است که می تواند اسلحه های گرم خود را چنین برچسبی بزند.

توماس متیو کروکس نیز که توسط تک تیراندازان سرویس مخفی در محل حادثه کشته شد، حدود یک ساعت با تیراندازی فاصله داشت. تاکنون FBI فقط نام، سن و محل اقامت کروکس را منتشر کرده است. رسانه های محلی آمریکایی گزارش دادند که توماس متیو کروکس در سال 2022 از دبیرستان بتل پارک فارغ التحصیل شد و جایزه ملی ابتکار ریاضیات و علوم را دریافت کرد.

مهاجم ترامپ کیست؟

اما هنوز از انگیزه وی اطلاعی در دست نیست. کروکس گوش ترامپ را زخمی کرد و باعث خونریزی شد. وی در حالی که یک نفر را که در این حادثه دخالتی نداشت به قتل رساند، دو نفر دیگر را که در تجمع حامیان ترامپ حضور داشتند به شدت مجروح کرد. گزارش رسانه های محلی نشان می دهد که او به عنوان یک رای دهنده جمهوری خواه ثبت نام کرده است. اگرچه او به عنوان یک جمهوری خواه ثبت شده است، اما زمانی که کروکس 17 ساله بود، 15 دلار به یک کمیته اقدام سیاسی کمک کرد که برای سیاستمداران چپ و دموکرات پول جمع آوری کرد. این کمک مالی توسط یک گروه ملی که برای بسیج دموکرات ها برای رای دادن کار می کرد به پروژه ای اختصاص یافت. به نظر می رسد در ساعات آینده اطلاعات بیشتری از مهاجم ترامپ فاش شود.

311213

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *