امیر مسعود عابدینبه گفته Alixpartners، در حال حاضر 137 برند خودروی برقی در چین فعالیت می کنند، اما تحلیلگران معتقدند که تنها 19 مورد از آنها تا سال 2030 سودآور خواهند بود. کارشناسان معتقدند که امروزه تنها 1 شرکت از هر 7 شرکت هنوز در پایان این دهه درآمد خوبی ایجاد می کند.
انتظار میرود که نرخ بالای کاهش به دلیل جنگ بیرحمانه قیمتها باشد که در دو سال گذشته در بازار داخلی چین در جریان بوده و نشانهای از کاهش نشان نمیدهد. جنگ قیمت قبلاً به برخی از برندهای چینی از جمله WM Motor آسیب رسانده است که در سال 2023 اعلام ورشکستگی کرده است و Alixpartners انتظار دارد که برندهای چینی بیشتری وارد عمل شوند.
به گفته بلومبرگ، تحلیلگران انتظار دارند که برندهایی که قادر به کسب سود نیستند، مجبور شوند صنعت را به طور کامل ترک کنند یا مسیر خود را تغییر دهند و تنها بخش کوچکی از بازار خودرو را دنبال کنند.
در همین حال، شرکت هایی مانند BYD و تسلا موقعیت خود را تقویت خواهند کرد. ماه گذشته، کارشناسان الکس پارتنرز گفتند که انتظار دارند خودروسازان چینی تا سال 2030 33 درصد از بازار جهانی خودرو را به خود اختصاص دهند.
منبع: کام
227322
khabaronline به نقل از رابو