اخبار اخبار اقتصادی

اونس بالا رفت/ طلا در ایران گران می‌شود؟

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، قیمت طلا و سکه در دو روز ابتدایی هفته جاری شاهد روند صعودی و نزولی بود.

تجارت نیوز در خبری نوشت: کاهش قیمت ها در روز شنبه با کاهش قیمت دلار همراه شد اما ترور نافرجام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روند صعودی به طلای داخلی داد. بازار.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

طی 10 روز گذشته، حرکت های نزولی دلار بر بازار فلز زرد نیز تاثیر گذاشته و سکه در کانال های قیمتی پایین تری قرار گرفته است. اقتصاددانان انتظار روزهای آرامی را برای بازار طلا در هفته جاری داشتند. این در حالی است که در روزهای دوشنبه و سه شنبه که بازارهای داخلی تعطیل بودند، اونس طلای جهانی به میزان قابل توجهی افزایش یافت و سقف قیمت را شکست.

طلای جهانی در 31 می سال جاری، مطابق با 21 می، به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی محدوده 2425 دلار رسید. پس از آن تا اواسط خرداد ریتم نزولی را طی کرد و سپس دوباره به روند صعودی بازگشت. اکنون اونس بین المللی طلا سقف قیمت قبلی را شکسته و به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی 2434 دلار رسیده است. اگر قیمت دلار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نکند، این می تواند بازار طلا را در زمان باز شدن بازارها در روز چهارشنبه افزایش دهد.

برخی از معامله گران معتقدند اگرچه بازار طلا در مرکز پایتخت تعطیل است، اما نوسانات قیمت نمی تواند تا این حد موثر و بزرگ باشد، اما باید در نظر داشت که سایر مراکز خرید و فروش طلا در تهران و سایر شهرهای کشور فعال هستند. و معاملات پشت خط هنوز قوی هستند.

لازم به ذکر است که روز سه شنبه و در زمان نگارش این گزارش، هر اونس طلا در سطح جهانی با 12 دلار افزایش با قیمت 2434 دلار معامله می شود. قیمت هر اونس نقره در بازار جهانی با کاهش محدود 30 دلار و 66 سنت است و هر گرم نقره 999 در قیمت 57 هزار و 440 تومان تثبیت شد.

سکه های سنگین به کانال بالایی حمله کردند

روز یکشنبه 5 تیرماه قیمت ارز امامی 40 میلیون و 446 هزار تومان معامله شد و 440 هزار تومان افزایش یافت. قیمت ارز بهار با 200 هزار تومان افزایش به 37 میلیون و 95 هزار تومان داد و ستد شد.

لازم به ذکر است، قیمت نیم ارز با 50 هزار تومان افزایش 22 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد، در حالی که ربع ارز و گرم بدون تغییر به قیمت 14 میلیون و 550 هزار تومان و 6 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد. به ترتیب.

حباب ارز افزایش یافت

قیمت طلا روز یکشنبه افزایش یافت. هر مثقال طلای 18 عیار نیز با 60 هزار تومان افزایش به 14 میلیون و 721 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار با 14 هزار تومان افزایش 3 میلیون و 398 هزار تومان بسته شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و 353 هزار تومان معامله شد.

حباب ارز در دومین روز هفته در تمامی بخش ها افزایش یافت. حباب ارز امامی 524 هزار تومان، بهار آزادی 328 هزار تومان، ارز نصف 156 هزار تومان، ربع 28 هزار تومان و حباب گرم ارز 13 هزار تومان افزایش یافت.

217

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *