اخبار اخبار جهان

برای معاون ترامپ، اوکراین اصلا مهم نیست/ ترکیب ترامپ ـ ونس پوپولیستی و انزواطلبانه است

تبلیغات بنری


بر اساس گزارش آنلاین واشنگتن پست، انتخاب سناتور جی.دی. ونس (راست) توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان معاون خود به عنوان یک لحظه مهم در تاریخ حزب جمهوری خواه در نظر گرفته می شود. در کنوانسیون جمهوری خواهان در سال 1952، دوایت دی. آیزنهاور یکی دیگر از سناتورهای انزواطلب از اوهایو، رابرت تافت، را برای نامزدی ریاست جمهوری در رقابتی که نقش ایالات متحده در امور خارجی پس از جنگ جهانی دوم را تا حد زیادی شکل خواهد داد، شکست داد. پس از شکست جنبش “اول آمریکا” در دهه 1930، محافظه کاران ماهیت اساسی رهبری آمریکا را درک کردند. هفت دهه بعد، جنبش جدید «اول آمریکا» اکنون بر حزب حاکم است.

حزب جمهوری خواه سنت پس از جنگ مبنی بر حمایت از یک طرح متفق القول را شکست، نه تنها در حمایت ایالات متحده از اوکراین، بلکه حتی در ترویج دموکراسی در خارج از کشور. کارت ترامپ و ونس به طور غیرقابل عذرخواهی پوپولیستی و انزواطلبانه است. بر خلاف درسهای یک قرن پیش که به سختی به دست آورده بود، دادن کنترل یکپارچه بر قوه مجریه و مقننه به شکل کنونی آن، یک قمار است. آنها دیگر کار نمی کنند.

مهمانی چقدر از رونالد ریگان و جورج اچ دبلیو. آیا بوش و جورج دبلیو بوش تغییر کرده اند؟ ونس در پادکست استیون کی. بنن در فوریه 2022 گفت: “واقعاً برایم مهم نیست که چه اتفاقی برای اوکراین می افتد.” در عوض، او تردیدهای بسیار عملی در مورد علت جنگ در اوکراین ابراز کرد. او تلاش کرد تا تحریم های اعمال شده علیه روسیه پس از حمله روسیه به اوکراین را لغو کند، برای جلوگیری از رسیدن بسته های کمک های نظامی به اوکراین مانور داد و حتی برای انتقاد از اوکراین به کنفرانس امنیتی مونیخ رفت.

ونس بدون شک با استعداد و باهوش است. این مرد 39 ساله تنها دو سال پیش بدون هیچ گونه تجربه اداری به مجلس سنا انتخاب شد. او در تفنگداران دریایی خدمت کرد و در عراق سفر کرد و از دانشگاه ایالتی اوهایو و دانشکده حقوق ییل فارغ التحصیل شد، قبل از نوشتن خاطراتی به نام «مرثیه هیلبیلی» درباره بزرگ شدن در شهری فرسوده با مادری معتاد. کتابی که او را به شهرت رساند. ونس در تبلیغ این کتاب، آقای ترامپ را به هروئین (“فرار آسان از درد”) تشبیه کرد و او را به طور معمول تحقیر کرد. در ژوئیه 2016، او در The Post نوشت که ترامپ “لفاظی در مورد عظمت را با محتوای کمی برای حمایت از آن ارائه می کند.”

بیشتر بخوانید:
با دیدگاه های تند ترامپ/وانس معاون اول رئیس جمهور درباره ایران آشنا شوید
شانس بایدن از بین رفته است/ حداقل او می تواند از آخرین گزینه سیاسی خود علیه ترامپ استفاده کند

با گذشت زمان، ونس مسیر خود را تغییر داد. او خود را از نظر اجتماعی محافظه کار و از نظر اقتصادی غیرلیبرال معرفی کرد. ونس هنگام نامزدی در سنا در سال 2022 از ممنوعیت ملی 15 هفته ای سقط جنین حمایت کرد (اگرچه او موضع خود را در تلاش برای همسویی با موضع در حال تحول ترامپ ملایم کرده است). او قدرت شرکت های بزرگ را محکوم می کند و از اجرای سختگیرانه ضد انحصار حمایت می کند. او به سخنگوی اصلی جنبشی تبدیل شده است که گاهی محافظه کاری ملی یا پسا لیبرالیسم نامیده می شود.

هر چه آنها می گویند، این حرکت نوعی سلاح سازی از قدرت است که جمهوری خواهان دموکرات ها را به انجام آن متهم می کنند. ونس اخیراً گفت که اگر در 6 ژانویه 2021 معاون رئیس جمهور شود، در انتخابات 2020 مایک پنس را تایید نخواهد کرد، او در این ماه از قول آقای ترامپ برای انتصاب یک “دادستان ویژه واقعی برای محاکمه” رئیس جمهور بایدن و خانواده اش دفاع کرد. . ونس پیشنهاد لغو خدمات ملکی و دور زدن دادگاه عالی را در صورتی که قضات این رویه ها را غیرقانونی تشخیص دهند، مطرح کرد. در حالی که ملت به دنبال فرونشاندن تب سیاسی است، ونس روز شنبه بدون مدرک نوشت که لفاظی های انتخاباتی بایدن «مستقیماً منجر به ترور رئیس جمهور ترامپ شد».

با این حال، شکی نیست که نامزدی ونس نشان دهنده یک تغییر عمده در دکترین جمهوری خواهان است. درست دو سال پیش، او در زمان نامزدی خود برای مجلس سنا، زمانی که به تشکیلات جمهوری خواه حمله کرد، برای جمع آوری پول با مشکل مواجه بود. او در سال 2020 از حاشیه پیروزی ترامپ در اوهایو کمتر عمل کرد و کاندیداتوری او مستلزم آن بود که حزب کمونیست چین، همسو با رهبر اقلیت سنا، میچ مک کانل (R-Ky.)، ده ها میلیون دلار بیش از برنامه ریزی شده هزینه کند.

مک کانل از رهبری جهانی ایالات متحده و حمایت از اوکراین دفاع کرده است. در انعکاس اینکه حزب چقدر از ارزش‌های آیزنهاور فاصله گرفته است، مک‌کانل بعدازظهر دوشنبه در کنوانسیون جمهوری‌خواهان هنگامی که به نمایندگی از هیئت کنتاکی ظاهر شد تا همه نمایندگان خود را به ترامپ تعهد دهد، هو شد. یک ساعت بعد، جمعیت خروشان به اتفاق آرا نامزدی ونس برای معاونت رئیس جمهور را تشویق کردند.

*ترجمه: ماهان نوروزپور

311313

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *