اخبار اخبار اقتصادی

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / سقوط اونس جهانی طلا بازار داخلی را نزولی می‌کند؟

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با بازدهی مثبت به کار خود پایان داد. این رشد بازدهی در برابر دلار رخ داد و با رشد اونس طلای جهانی همراه شد.

تجارت نیوز در خبری نوشت: در هفته پایانی تیرماه، قیمت هر اونس طلا به بالای 80 دلار رسید و بازدهی بازار نیمه تعطیل طلا را بالا برد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

لازم به ذکر است که تا لحظه نگارش این مطلب، اونس طلای جهانی برخلاف روزهای گذشته 37 دلار کاهش یافته است. این کاهش قیمت ها در صورت تداوم می تواند با بازگشایی بازارها در روز شنبه، ترکیبی نزولی به بازار طلا بدهد. لازم به ذکر است که قیمت دلار در صورت پیروی از الگوی نزولی هفته های اخیر می تواند به کاهش بیشتر قیمت در بازار طلا کمک کند. اگرچه برخی اخبار نامطلوب در منطقه کشورهای منطقه احتمال افزایش قیمت این اسکناس را در روز شنبه مطرح کرد. اما به نظر می رسد سیاست این بازارساز همچنان ادامه دادن ریتم نزولی اسکناس های آمریکا است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند جهت گیری قیمت دلار و در نتیجه بازار طلا در ماه های آینده با سیاست های اقتصادی و سیاسی دولت چهاردهم مرتبط است. آنها می گویند اگر اقدامات اساسی برای رفع تحریم ها و از سرگیری مذاکرات انجام شود، روند قیمت ها در بازارهای مالی در بلندمدت کاهش خواهد یافت.

نقره 3 هزار تومان ارزان شد

لازم به ذکر است که قیمت جهانی هر اونس طلا تا لحظه تنظیم این گزارش 2408 دلار معامله می شود. قیمت هر اونس نقره با 29 دلار و 10 سنت معامله شد و 74 سنت کاهش یافت. قیمت هر گرم نقره 999 در بازار داخلی 53 هزار و 670 تومان یعنی 3 هزار تومان کمتر از آخرین معاملات روز پنجشنبه است.

تمام قطعات ارز 100 هزار تومان ارزان شده است

امروز پنجشنبه 7 تیرماه قیمت معاملاتی ارز امامی با 140 هزار تومان کاهش به 40 میلیون و 456 هزار تومان رسید. ارز بهار نیز با 20 هزار تومان کاهش به 37 میلیون و 495 هزار تومان رسید.

لازم به ذکر است که نیمی از ارز و یک چهارم ارز با افت 100 هزار تومانی به ترتیب 22 میلیون و 600 هزار تومان و 14 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد. ارز گرمی با کاهش 100 هزار تومانی در انتهای کانال هفت میلیون تومان قرار گرفت.

کاهش حباب ارز بیشتر از قیمت بود

قیمت طلا در آخرین روز هفته با روند نزولی بسته شد. هر مثقال طلای 18 عیار نیز با 30 هزار تومان کاهش با رقم 14 میلیون و 674 هزار تومان معامله شد. قیمت هر گرم طلای 18 عیار با 10 هزار تومان کاهش به 3 میلیون و 388 هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و 343 هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز پنج شنبه شاهد کاهش قیمت ها بیشتر از ارزش سکه بود. حباب ارز امامی 220 هزار تومان، ارز بهار 86 هزار تومان، ارز نیمایی 90 هزار تومان، ربع 70 هزار تومان و گرم 10 هزار تومان کاهش یافت.

217

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *