بازگشت تمساح‌های منقرض‌شده!/ عکس
اخبار اخبار عمومی

بازگشت تمساح‌های منقرض‌شده!/ عکس

تبلیغات بنری


تینا مزدکی: پس از بیست سال تلاش مستمر، نسل کروکودیل سیامی ظهور کرد (تمساح سیامی) احیا شده است و بوم شناسان این را نشانه واقعی امید می دانند. این خزنده آب شیرین زیتونی رنگ در پشت خود تاج استخوانی دارد و طبق برخی تخمین ها می تواند تا 3 متر یا نزدیک به 10 فوت رشد کند. به گفته بوم شناسان، مردم محلی پنج لانه کشف کردند و پس از مدتی، بچه کروکودیل ها متولد شدند.

کروکودیل های سیامی زمانی در بسیاری از مناطق جنوب شرقی آسیا گسترده بودند. اما دهه‌ها شکار و از دست دادن زیستگاه آنها را به عنوان در معرض خطر جدی در مناطق حفاظت‌شده طبقه‌بندی کرده است. اکنون تنها 400 نفر از آنها در جهان وجود دارد و بیشتر آنها در کامبوج زندگی می کنند.

رهبر گروه حفاظت از جانوران و گیاهان کامبوج گفت: “با توجه به کاهش تعداد آنها در طبیعت، تولد 60 کروکودیل امید بزرگی برای بقای آنها است و این رویداد برای تلاش های مشترک حفاظتی بسیار دلگرم کننده بود.”

تا زمانی که تمساح ها در سال 2000 دوباره در کامبوج کشف شدند، بیم آن می رفت که منقرض شوند. ما از آن زمان با مقامات محلی برای ایجاد برنامه ای برای پرورش سیامی ها در اسارت قبل از رهاسازی آنها در زیستگاه های مناسب در سراسر کوه های هل، همکاری کرده ایم.

محیط بانان محلی به طور مرتب در این مناطق گشت زنی می کنند تا پس از رهاسازی کروکودیل ها از ایمنی آنها اطمینان حاصل کنند. از سال 2012، این برنامه با موفقیت 196 تمساح سیامی را به طبیعت بازگردانده است.

بازگشت تمساح های منقرض شده/عکس

اخیراً مردم محلی لانه هایی را در منطقه ای کشف کردند که قبلاً هرگز کروکودیل در آن رها نشده بود و این نشان می دهد که این گونه در زیستگاه طبیعی خود پرورش می یابد. بنابراین یک تیم حفاظتی برای اطمینان از مراقبت شبانه روزی از لانه ها اعزام شد. این روند حفاظتی تا زمانی ادامه خواهد داشت که تمام کروکودیل ها از تخم بیرون بیایند و 60 بچه تمساح سیامی از انقراض نجات پیدا کنند.

منبع: بی بی سی

227323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *