رقابت ۹۸ اثر منتخب در رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی
اخبار اخبار فرهنگی

رقابت ۹۸ اثر منتخب در رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی

تبلیغات بنری


به گزارش -، در ابتدای این نشست خبری، دبیر اجرایی این رویداد با اشاره به همکاری پارک ملی علوم نرم، فناوری ها و صنایع فرهنگی در برگزاری این رویداد، فرصتی برای بهبود دانش نوشتن فیلمنامه، شناسایی استعدادها و معرفی آنها به سرمایه گذاران و تهیه کنندگان. بهزاد رشیدی که به ارائه آماری از این رویداد پرداخت، گفت: پس از فراخوان در زمستان 1402، 1000 اثر از 332 نفر به دبیرخانه رویداد ارسال شد. 40 درصد شرکت کنندگان در این رویداد از تهران و 60 درصد از سایر استان ها شامل 58 درصد مرد و 42 درصد زن بودند.

الرشیدی در توضیح این آمار ادامه داد: 44 درصد آثار ارسالی فیلم کوتاه و 56 درصد فیلم بلند و سریال بوده و در نهایت 98 اثر به عنوان آثار برگزیده این دوره با عنوان آثار کوتاه و بلند انتخاب شدند. این آثار از 7 تا 10 مرداد در فضایی رقابتی با حضور فیلمنامه نویسان مطرح به رقابت خواهند پرداخت.

ما ایده های خلاقانه را تنها نمی گذاریم

پس از سخنان الرشیدی، رئیس پارک ملی علوم نرم، فناوری و صنایع فرهنگی با اشاره به فعالیت های این پارک در طول پنج سال و با اشاره به برگزاری این رویداد گفت: وقتی صحبت از صنایع خلاق می شود، اولین صنعتی که به ذهن می رسد سینما است. زیرا ورودی و خروجی دارد و از نظر حجم معاملات مالی پیشرو است.

محمدحسین ایمان خوشخو ادامه داد: یکی از نقاط ضعف صنعت سینما در کشور ما ضعف ایده و متون است. ما به عنوان متولی و با مشورت خان سینما سعی کردیم به شکل دیگری به صنعت سینما بپردازیم و آن ایجاد فضایی برای شناخت ایده پردازان و معرفی آنها به صنعت سینما است. به این ترتیب هیچ مانعی برای ایده پرداز وجود ندارد و ما به فراهم کردن بستر بسنده کردیم و برگزاری و رایزنی علمی رویداد با خانه سینما و هنرمندان بود.

رئیس پارک ملی علوم، فناوری‌ها و صنایع فرهنگی در پایان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به ظهور ایده‌های خلاقانه دامن بزنیم، گفت: این ایده‌های خلاقانه را تنها نخواهیم گذاشت که بتوانند حامی این رویداد باشند دعوت شد و البته قدم بعدی ما دوره های آموزشی است.

یک فرآیند طولانی مدت برای ایجاد خلاقیت

در ادامه این جلسه، رئیس کمیته ارزیابی کسب و کار با تشریح اینکه روند بررسی و انتخاب آثار به زمان زیادی نیاز دارد، گفت: برای این رویداد از مردم خواستیم ایده های خود را برای سناریو و اصلی و اولیه ارسال کنند. هدف این رویداد یافتن ذهن های خلاق و برای کسانی است که معتقدیم افراد مناسبی برای نوشتن فیلمنامه حضور خواهند داشت.

مهدی سجاجی همچنین گفت: در همه تولیدات اگر کشورهای پیشگام باشند، کشورهای دیگر از ایده های آنها استفاده می کنند و از آنها پیروی می کنند. برای ایجاد خلاقیت در کشورمان نیاز به برنامه ریزی بلندمدت مبتنی بر ایمان داریم و این نیاز بیش از نیاز به کار اداری احساس می شود و از همه کسانی که از فیلمنامه نویسی به هر شکلی دفاع می کنند و هزینه می کنند تشکر می کنیم.

به گفته رئیس هیات سنجش نیروی کار، خلاقیت گران است و باید برای آن هزینه های بلندمدت پرداخت. این اولین گام فیلمسازی است و چنین اتفاقی سعی در بالا بردن کیفیت تولید دارد. اگر این کار ادامه پیدا کند، نویسندگان جوان ما جایی برای ارائه نظرات خود خواهند داشت.

به گفته دست اندرکاران برگزاری اولین رویداد آغاز فیلمنامه نویسی، هیات انتخاب و اساتید مجری این رویداد برای انتخاب آثار از جمله پوران درخشنده، مهدی سجادیشی، مصطفی رستگاری، علی موزانی، حسین رحیم زاده، محمود اربابی، مهدی احمدی، ایمان فاضل، فریدون فرهودی و کن رضا حیدرنژاد.

مسابقه 98 اثر برگزیده در رویداد استارت آپ فیلمنامه نویسی

پس از اعلام این اسامی، دبیر علمی رویداد با بیان اینکه در مقابل واژه دانش، کمتر به اقتصاد فرهنگ محور توجه شده است، رویداد آغاز سناریو نویسی را همسو با اقتصاد جهانی دانست. اقتصاد مبتنی بر فرهنگ به گفته سیدجلال چاوشیان، از ابتدا تمام تلاش شده تا این رویداد نمایشی نباشد، بلکه به اثری ماندگار و مستمر تبدیل شود.

چاوشیان افزود: در سه روز برگزاری این رویداد، ناظران بر کار افراد برتر نظارت خواهند داشت و سپس آثار برگزیده را به شتاب دهندگان ارائه خواهیم کرد.

لازم به ذکر است در پایان این نشست از پوستر تبلیغاتی این مراسم رونمایی شد. اولین رویداد شروع فیلمنامه از 7 تا 9 اوت 1403 برگزار خواهد شد.

5757

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *