اخبار اخبار تکنولوژی

کنترل ذهن از راه دور با استفاده از میدان‌های مغناطیسی

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، این دستگاه که Nano-MIND نام دارد، اولین فناوری در نوع خود است که امکان کنترل رایگان نواحی خاصی از مغز را فراهم می کند.

به گزارش روزیاتو، دکتر چون جین وو، مدیر مرکز نانوپزشکی IBS و یکی از رهبران این پروژه اظهار داشت که این فناوری می تواند در تحقیقات مربوط به عملکرد مغز، شبکه های عصبی مصنوعی پیشرفته و مغز و کامپیوتر دو طرفه استفاده شود. رابط. فن آوری ها و درمان های جدید برای اختلالات عصبی دامنه وسیعی دارند

این فناوری چگونه کار می کند؟

محققان از موش های آزمایشگاهی برای آزمایش فناوری کنترل ذهن استفاده کردند. آنها از طریق دستکاری ژنتیکی کانال های یونی حساس مغناطیسی را در نورون های موش ایجاد کردند. در یک آزمایش، تحریک مغناطیسی موش‌های ماده باعث شد توله‌های خود را سریع‌تر در مسیری پیچیده پیدا کنند. در آزمایشی دیگر، محققان توانستند با کنترل اشتهای موش ها، وزن موش ها را تا 18 درصد افزایش یا 10 درصد کاهش دهند.

این تکنیک از تکنیکی به نام مکانیک مغناطیسی (MMG) استفاده می کند که امکان کنترل از راه دور برخی از نانومواد در نورون های مغز را فراهم می کند. دکتر فلیکس لروی، دانشمند ارشد موسسه علوم اعصاب اسپانیا، گفت: استفاده از میدان های مغناطیسی برای دستکاری سیستم های بیولوژیکی ایده جدیدی نیست. این روش قبلاً در زمینه هایی مانند تصویربرداری رزونانس مغناطیسی و تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال استفاده شده است.

با این حال، دکتر لروی هشدار داد که برای ارزیابی اثرات تجمعی احتمالی، از جمله سازگاری عصبی یا سمیت عصبی، قبل از اینکه این فناوری در انسان آزمایش شود، به مطالعات بیشتری نیاز است.

در حالی که این پیشرفت علمی امیدها را برای درمان اختلالات عصبی و پیشرفت در رابط های مغز و کامپیوتر افزایش داده است، همچنین سوالات اخلاقی مهمی را در مورد محدودیت های دستکاری مغز انسان مطرح می کند. با پیشرفت این فناوری، بحث های گسترده ای در مورد کاربردها و محدودیت های آن در آینده وجود خواهد داشت.

5858

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *