دو قطبی «دادستان و مجرم» در انتخابات امریکا/ ترامپ یک قدم جلوتر از هریس
اخبار اخبار جهان

دو قطبی «دادستان و مجرم» در انتخابات امریکا/ ترامپ یک قدم جلوتر از هریس

تبلیغات بنری


رسول السلیمی: با کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی ایالات متحده، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، با لیست بلندبالایی از حمایت روسای جمهور سابق، فرمانداران و رهبران احزاب در ایالت ها به کمپین دموکرات ها پیوست. اگرچه مقالات و تحلیل های زیادی درباره بایدن و ترامپ نوشته شده است، اما اکنون فصل جدیدی از رقابت بین رقبای احتمالی دموکرات و جمهوری خواه آغاز شده است.

علاوه بر این، در کمپینی که بایدن تا همین اواخر کانون کار دموکرات‌ها بود، رقیب وی تا حد زیادی نامرئی بوده است. نشستن زیر سایه بایدن باعث شده محبوبیت او کم شود. این موضوعی است که باعث شد دموکرات ها در صورت نامزد شدن سریعتر مسیر خود را تغییر دهند. هنوز مشخص نیست که دموکرات ها در برابر دونالد ترامپ چگونه عمل خواهند کرد. تمامی نظرسنجی ها تاکنون در یک رقابت فرضی بین این فرد بوده است. ناظران سیاسی حتی نمی دانند که آیا رای دهندگان در این رقابت او را یک نامزد واقعی می دانند یا خیر.

ترامپ یک قدم جلوتر از هریس است

در نظرسنجی‌های اخیر، کامالا هریس با میانگین 46 تا 48 درصد، دو درصد در سطح ملی از دونالد ترامپ عقب است. ناظران سیاسی می‌گویند که این نشان‌دهنده بهبود جایگاه بایدن در رقابت‌های انتخاباتی است، زیرا او در میانگین نظرسنجی سه درصد، ۴۷ درصد در مقابل ۴۴ درصد از ترامپ عقب بود.

در همین حال، در ایالت های همیشه مهم ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان، بایدن حدود چهار درصد از ترامپ عقب بود و موقعیت دموکرات ها را در مقایسه با جمهوری خواهان تضعیف کرد. علاوه بر این، پیشتازی ترامپ در جورجیا، آریزونا و نوادا بیشتر بود و جمهوری‌خواهان بیشتری در این ایالت‌ها از ترامپ حمایت کردند.

در چنین شرایطی طی هشت روز گذشته افکار عمومی آمریکا شاهد اختلافات داخلی در حزب دموکرات بود که منجر به انصراف نامزد این حزب شد و این در حالی بود که حزب جمهوری خواه چند روز پس از تلاش برای ترور نامزد خود، کنگره ملی خود را برگزار کرد. . هر یک از این رویدادها می تواند افکار عمومی را تغییر دهد.

این در حالی است که کمتر از 100 روز دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است و نتایج یک مطالعه آسوشیتدپرس نشان می دهد که کامالا هریس به اندازه کافی از حمایت قانونگذاران دموکرات برخوردار است تا از سوی حزب خود برای به چالش کشیدن دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود. حزب جمهوری خواه دارد

طبق آمار غیررسمی تا عصر دوشنبه، هریس از حمایت بیش از 2500 نماینده در کنوانسیون ملی دموکرات ها برخوردار است. این تعداد آرا برای انتخاب او به عنوان نماینده رسمی حزب در انتخابات بعدی کافی خواهد بود، زیرا آنچه لازم است بسیار بیشتر از حداقل 1976 رای است.

دو قطب «دادستان و جنایتکار» در انتخابات آمریکا: ترامپ یک قدم جلوتر از هریس است.

استدلال دموکرات ها و جمهوری خواهان

در مقابل، هر دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه از استدلال های خود برای پیشی گرفتن از دیگری در رقابت ها و تبلیغات استفاده کردند. دموکرات ها کمپین خود را بر این استدلال متمرکز کردند که دونالد ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است. در عین حال، در قلب مبارزات انتخاباتی جمهوری خواهان این پیام وجود دارد که دونالد ترامپ یک رهبر قدرتمند است و جو بایدن ضعیف است.

بزرگترین نگرانی رای دهندگان در مورد جو بایدن سن و توانایی او برای رهبری چهار سال دیگر بود. اما با ورود کامالا هریس به مبارزات انتخاباتی دموکرات ها، استدلال دموکرات ها علیه ترامپ تغییر کرده است. هریس تایید می کند که من دادستان بودم و ترامپ جنایتکاری بیش نیست.

اما کمپین ترامپ نشان داده است که او را تا حد امکان به سیاست مهاجرتی بایدن گره بزند، سیاستی که جمهوری خواهان معتقدند مسئول افزایش شدید تعداد افرادی است که به طور غیرقانونی از مرز جنوبی با مکزیک عبور می کنند و وارد ایالات متحده می شوند. خط دوم حمله حول محور اقتصاد می چرخد. نظرسنجی‌های عمومی به طور مداوم نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از افزایش هزینه‌های غذا و سوخت و همچنین نرخ‌های بهره که خرید خانه را ارزان‌تر کرده است، ناراضی هستند.

اما کامالا هریس، در اولین سخنرانی خود در واشنگتن پس از استعفای بایدن، تنها گفت که میراث جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده “در تاریخ مدرن بی نظیر است”.

او هیچ اشاره ای به نامزدی خود نکرد و به سادگی گفت: “دستاوردهای جو بایدن در سه سال گذشته در تاریخ مدرن بی نظیر است.” حزب دموکرات باید رسماً نامزدی هریس برای این انتخابات و رویارویی او با دونالد ترامپ را در ماه نوامبر در جریان کنوانسیون این حزب در آگوست آینده که چند هفته بعد در شیکاگو برگزار می شود، تایید کند و هنوز مشخص نیست که آیا او این کار را انجام خواهد داد یا خیر. نه به این ترتیب با یک رقیب روبرو خواهید شد یا خیر.

برخلاف سکوت هریس، نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای رسماً از کامالا هریس برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر حمایت کرد. آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه نوشت پلوسی و هریس روز یکشنبه پس از استعفای بایدن تلفنی گفتگو کردند.

کنوانسیون ملی دموکرات ها قرار است در 19 و 22 آگوست در شیکاگو برگزار شود، اما این حزب قبل از کناره گیری بایدن اعلام کرده بود که قبل از شروع جلسات حضوری، یک تماس مجازی برای معرفی نامزد رسمی حزب برگزار خواهد کرد.

311213

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *