عکس‌هایی دیدنی از پشت صحنه سریال جدید داود میرباقری را تماشا کنید
اخبار اخبار فرهنگی

عکس‌هایی دیدنی از پشت صحنه سریال جدید داود میرباقری را تماشا کنید

تبلیغات بنری


به گزارش -، بزرگترین سریال تاریخی «الف» در سال 1377 کلید خورد و داود میرباقری پس از سریال مختارنامه برای ساخت آن سراغ «سلمان فارسی» رفت. اکنون نزدیک به 7 سال از شروع تولید این سریال می گذرد. فیلمنامه این سریال زیر نظر میر باقری و با حضور امرالله احمدجو نوشته شده و حسین طاهری تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد. طراحی هنری سلمان الفارسی نیز توسط محسن شاه ابراهیمی انجام شده است. طراحی گریم این سریال نیز توسط عبدالله اسکندری طراحی شده است.

همشهری نوشت: سریال سلمان پرشین آنقدر برای تلویزیون اهمیت دارد که پیمان جبلی هر چند ماه پس از حضور در رسانه ملی به پشت صحنه می رود تا سلمان پرشین دوست پیامبر ایرانی (ص) مستقیماً در روند تولید آن نقش داشته باشد. (ر) در سه فصل به ایران در دوران ساسانی، بیزانس و اوایل اسلام می پردازد.
فیلمبرداری این سریال از آذرماه ۱۳۹۷ در کرمان آغاز شد و در شهرهای شاهرود، قشم، جلفا، غزالی، نور و دیفای مقدس ادامه یافت. البته ساخت این سریال با فراز و نشیب های زیادی مواجه شد. شیوع کرونا ادامه یافت و برخی از بازیگران سریال به طور مستقیم و غیرمستقیم بر اثر این اتفاقات جان خود را از دست دادند و اخیراً سقوط دیوار یک بنای تاریخی باعث مرگ هنرمندان زیادی شد. در این میان کمبود بودجه و بعضاً اختلاف نظرها باعث تعطیلی این پروژه شد.
هم اکنون فیلمبرداری فصل دوم سریال سلمان فارسی به زودی آغاز می شود. همانطور که میر باقری گفت، فصل اول این سریال تاریخی که در ایران و دوره بیزانس می گذرد به پایان رسیده و پخش آن در سال 1405 آغاز می شود.

فصل دوم این سریال ویژه سازمان در حجاز و ایران می گذرد و این سریال تا مرگ سلمان فارسی ادامه خواهد داشت.
بیش از 1500 شخصیت در داستان سلمان فارسی حضور دارند. تعداد بازیگران و هنرمندان این سریال تقریبا 20 هزار نفر است. در این میان نزدیک به 40 بازیگر خارجی از کشورهای مراکش، تونس، ارمنستان و یونان مقابل دوربین میر باقری قرار گرفتند. به نظر می رسد این تیم برای قسمت های بعدی از بازیگران دیگری از کشورهای مختلف دعوت خواهد کرد.

• فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، علی رضا شجاع نوری و دیگر بازیگرانی که در فصل دوم این سریال به ایفای نقش پرداختند. از جمله بازیگران این سریال می توان به داریوش فرهنگ، مرحوم سیامک اطلسی، محمود باکنت، جعفر دهقان، عنایت بخشی، صحبت برومند، بهناز جعفری، ستاره اسکندری، مرحوم جلیلوند، تورج نصر، الیکا عبدالرزاقی اشاره کرد.

عکس های شگفت انگیز از پشت صحنه سریال جدید داود میرباقری را ببینید

10 لوکیشن و کار ساختمانی در 3 شهر سینمایی
میر باقری این سریال را در 3 فصل بیزانس، ایران باستان و حجاز کارگردانی می کند و هم اکنون در شاهرود در حال تصویربرداری است. گروه کارگردانی از ابتدای کار تا به امروز در شهرهای مختلف مشغول به کار بوده اند و شهرهای سینمایی غزالی، دفاع مقدس و شهرک نور نیز در اختیار پروژه سلمان میرباقری بودند و گروه سازنده حتی سفری هم کردند. به ارمنستان
فصل دوم نیز در لوکیشن های فیلمبرداری شهر غزاله مانند مجتمع ماربین و خانات مرمار و لوکیشن های فیلمبرداری توسط جی و تسفون فیلمبرداری شد و تا سال آینده ادامه خواهد داشت.
او مرداد گذشته عکاسی از ایران باستان را آغاز کرد. این فصل یکی از فصل های مهم این سریال است و بازیگران زیادی در این فصل به ایفای نقش پرداخته اند. این اولین بار است که در مورد ایران باستان یعنی دوره ساسانیان و قبل از اسلام کار می شود.

220

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *