امیر مسعود عابدین_ فورد این هفته نتایج مالی سه ماهه دوم خود را منتشر کرد و فاش کرد که هزینه های فراخوان و گارانتی این شرکت در سه ماه گذشته بالغ بر 2.3 میلیارد دلار بوده است که برای شرکت روزانه 25.5 میلیون دلار (روزانه 1480 میلیارد تومان) هزینه داشته است.
این خودروساز ابتکارات متعددی را برای بهبود کیفیت محصولات خود به اجرا گذاشته است، اما نتایج این تلاشها بلافاصله آشکار نشد. فورد افزایش هزینه را به خودروهایی نسبت میدهد که در اوج همهگیری ویروس کرونا و قبل از آن، زمانی که مشکلات زنجیره تامین تولید جهانی خودرو را مختل کرد، تولید شدهاند.
بر اساس داده های NHTSA، فورد در سال جاری 37 فراخوان برای بیش از 3.5 میلیون خودرو صادر کرده است که در رتبه اول قرار دارد. کرایسلر با 36 فراخوان در سال جاری برای کمی بیش از 2.2 میلیون خودرو در رتبه دوم قرار دارد.
طبق گفته فورد در اوایل سال جاری، این شرکت در تلاش است تا کیفیت اولیه خود را بهبود بخشد. به گفته این شرکت، تعداد مشتریان تحت تاثیر این فراخوان ها در سال 2023 نسبت به سال 2022 30 درصد کاهش یافته است.
منبع: موتور 1
322
khabaronline به نقل از رابو