رقابت هریس و ترامپ نزدیک‌تر می‌شود
اخبار اخبار جهان

رقابت هریس و ترامپ نزدیک‌تر می‌شود

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، رقابت انتخاباتی بین کامالا هریس، معاون و نامزد احتمالی بایدن برای حزب دموکرات آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 برگزار می شود به رقابتی نزدیک تبدیل شده است و نظرسنجی ها حاکی از افزایش حمایت از هریس در میان رنگین پوستان و افزایش قابل توجه هیجانات انتخاباتی در مبارزات انتخاباتی دموکرات ها است.

وال استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی با این مقدمه گزارش داد: ترامپ با 49 به 47 درصد از هریس دموکرات با حاشیه خطای مثبت و منفی 3.1 درصد پیشتاز است. ترامپ قبل از اینکه پرزیدنت بایدن از رقابت خارج شود و از هریس حمایت کند، 6 درصد از هریس پیش بود.

به گزارش وب سایت رابو، در جریان رای آزمایشی که با مشارکت رابرت اف کندی جونیور و دیگر نامزدهای ثالث و مستقل انجام شد، هریس 45 درصد و ترامپ 44 درصد آرا را به دست آوردند. کندی تنها از حمایت 4% برخوردار شد و 5% از رای دادن خودداری کردند. بایدن در آخرین نظرسنجی که شامل نامزدهای مختلف بود، شش درصد از او پیشی گرفت.

حضور هریس کمک زیادی به از سرگیری ائتلافی کرد که بایدن را در سال 2020 به کاخ سفید فرستاد و به دلیل نگرانی در مورد وضعیت سلامت جسمی و حضور روانی او در حال تضعیف بود.

پس از اولین مناظره فاجعه بار بایدن علیه ترامپ، نظرسنجی وال استریت ژورنال نشان داد که رای دهندگان سیاه پوست، لاتین تبار و جوان همگی بیشتر از بایدن از او حمایت می کنند.

حمایت بیشتر رای دهندگان رنگین پوست از هریس در ایالت های کلیدی که از نظر قومیتی و نژادی متنوع تر هستند، از جمله آریزونا، نوادا، جورجیا و کارولینای شمالی، جایی که بایدن با چالش هایی روبرو شده است، می تواند به نامزد دموکرات کمک بیشتری کند.

ترامپ و جی.دی. ونس، معاون او در کنگره میشیگان

در آخرین نظرسنجی وال استریت ژورنال، هریس از حمایت 63 درصد از رنگین پوستان در رقابت با ترامپ برخوردار شد. در رقابتی مشابه، بایدن 51 درصد از این گروه آماری حمایت کرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا بیشترین آرا را از رای دهندگان جوان زیر 30 سال به دست آورد و این میزان از حمایت این گروه آماری از بایدن در نظرسنجی های قبلی بیشتر است. با وجود این، هریس در انتخابات 2020 حمایت کمتری از بایدن در این طیف دارد.

هریس همچنین شور و شوق زیادی را در میان حزب خود ایجاد کرده است. اکنون، از هر 5 رأی دهنده در هر دو حزب، تقریباً 4 نفر می گویند که مشتاق تر و علاقه مند به نامزد خود هستند. این نامزد جایگزین از حمایت بیشتری در حزب نسبت به بایدن در ماه گذشته برخوردار است. اهمیت این موضوع در این است که اولین وظیفه کاندیدا متحد کردن حزبی است که به آن تعلق دارد.

کامالا هریس از حمایت 92 درصد از رای دهندگانی برخوردار شد که گفتند در سال 2020 از بایدن حمایت کردند، در حالی که خود بایدن از حمایت 84 درصد از این گروه برخوردار شد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اکثر رای دهندگان عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهور را تایید می کنند، در حالی که 50 درصد از رای دهندگان عملکرد هریس به عنوان معاون رئیس جمهور را تایید نمی کنند.

محبوبیت هریس در میان Z و Millennials

از سوی دیگر، نظرسنجی انجام شده توسط سایت تحلیلی خبری Axios نیز نشان داد که هریس در بین نسل جوان آمریکایی محبوبیت بیشتری نسبت به ترامپ دارد.

در یک نظرسنجی که پس از کناره گیری بایدن از انتخابات انجام شد، از شرکت کنندگان پرسیده شد که از کدام نامزدها در رقابت های بایدن-ترامپ و ترامپ- هریس حمایت می کنند.

در رقابت بین بایدن و ترامپ، اختلاف آرا بین گروه سنی 18 تا 34 سال این بود که 53 درصد از بایدن و 47 درصد از ترامپ حمایت کردند. بایدن 6 درصد جلوتر بود. اما در رقابت بین هریس و ترامپ، 60 درصد از همان پاسخ دهندگان از هریس حمایت کردند و 40 درصد از ترامپ حمایت کردند که هریس با اختلاف 20 درصدی پیشتاز بود.

رقابت بین هریس و ترامپ نزدیک تر می شود

هریس در راهپیمایی ویسکانسین

45 درصد از نسل Y می گویند که نظر بسیار مطلوب یا تقریبا مثبتی درباره هریس دارند. 33 درصد در مورد بایدن و 34 درصد در مورد ترامپ همین احساس را دارند.

بر اساس تحلیل مرکز تحقیقات پیو، نسل Z و رای دهندگان هزاره نقش مهمی در پیروزی بایدن در سال 2020 ایفا کردند. رای دهندگان جوان بخش مهمی از مسیر هریس به سمت ریاست جمهوری خواهند بود.

رقابت نزدیک بین هریس و ترامپ در 4 ایالت کلیدی

علاوه بر این، نیویورک پست گزارش داد که نظرسنجی انجام شده توسط فاکس نیوز نشان می دهد که دونالد ترامپ و کامالا هریس در دو ایالت کلیدی به شدت با هم رقابت می کنند و در دو ایالت دیگر حاشیه کمی خطا دارند.

رئیس جمهور 78 ساله سابق ایالات متحده با یک درصد از معاون 59 ساله رئیس جمهور پیشتاز است. در این ایالت ترامپ 50 درصد و هریس 49 درصد حمایت دارند. در همین حال، هریس با شش درصد (46-52) در مینه سوتا پیشتاز است، که از سال 1960 فقط یک بار از یک نامزد جمهوری خواه حمایت کرده است. هر دو نامزد در میشیگان و پنسیلوانیا با حمایت 49 درصدی برابر هستند.

این نظرسنجی پس از کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی انجام شد و بیش از هزار نفر واجد شرایط در هر یک از این چهار ایالت مهم نظرسنجی شدند. رای دهندگان در چهار ایالت گفتند که اقتصاد مهمترین مسئله آنها در سال 2024 بود و پس از آن مهاجرت و سقط جنین.

ترامپ در میان رای دهندگانی که مسائل اصلی آنها اقتصاد و مهاجرت بود، حمایت بیشتری را به خود جلب کرد، در حالی که هریس در میان رای دهندگانی که مسائل اصلی آنها سقط جنین بود، حمایت بیشتری نسبت به ترامپ جلب کرد.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که ترامپ در برابر هریس نسبت به سال 2020 در برابر بایدن عملکرد بهتری داشته است. با این حال، حمایت از هریس بیشتر از بایدن 81 ساله در این چهار ایالت کلیدی بود.

زمانی که نامزدهای حزب ثالث در این نظرسنجی گنجانده شدند، ترامپ با 2 درصد (43-45) در میشیگان و هریس با 2 درصد (43-45) در پنسیلوانیا پیشتاز بودند. آنها در ویسکانسین با 46 درصد آرا به تساوی رسیدند و هریس با 6 درصد (47-41) در مینه سوتا پیشتاز شد. هریس در این چهار ایالت مهم بهتر از بایدن عمل کرد.

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *