اخبار اخبار عمومی

بلندترین آسمان‌خراش متروک جهان کجاست؟/ عکس

تبلیغات بنری


نادیا زکالوند: آسمان خراش Goldin Finance 117 که به برج چین 117 معروف است، قرار بود بلندترین آسمان خراش لوکس در حومه تیانجین باشد، اما ساخت آن سال ها ناتمام ماند و آن را به بلندترین آسمان خراش متروکه جهان تبدیل کرد.

این پروژه ساخت و ساز در سال 1387 آغاز شد، اما به دلیل رکود مالی بزرگ، دو سال پس از شروع پروژه، کار این برج نیمه تمام ماند.

ساخت این برج در سال 2011 از سر گرفته شد و مدیر پروژه اعلام کرد که این برج بین سال های 2028 تا 2019 تکمیل خواهد شد. اما در سپتامبر ۲۰۱۵ ساخت این آسمان خراش دوباره به حالت تعلیق درآمد و برج ناتمام ماند. این ساختمان در زمان ساخت، پنجمین برج بلند جهان بود. اما اکنون این برج بلندترین برج متروکه در جهان است.

این برج قرار بود از 128 طبقه روی زمین تشکیل شده باشد که 117 طبقه هتل و 11 طبقه دیگر برای خدمات مکانیکی و عملیاتی می باشد. در صورت تکمیل این برج، پس از برج خلیفه در دبی، به دومین برج بلند جهان تبدیل خواهد شد.

اما چه اتفاقی افتاد تا اینکه ساخت این برج به پایان نرسید؟

برخی بر این باورند که سازنده این برج، یعنی گروه طلایی، کاملا متکی به منابع مالی خود بوده و از حمایت دولت چین محروم بوده است، برخی دیگر معتقدند که محل ساخت این برج مکانی نبوده که بتواند سرمایه گذاران معتبری را جذب کند فشارهای ناشی از بحران مالی 2008 بیشتر مقصر بودند.

از سال 2018، این برج به طور کامل متروکه شده و متروکه باقی مانده است.

منبع:

oditycentral

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *