اخبار اخبار عمومی

افشاگری انسیه خزعلی از اجرای گشت ارشاد در دولت سیزدهم

تبلیغات بنری

به گزارش وبسایت رابو، در روزهای پایانی دولت سیزدهم، موضوع گشت ارشاد و حجاب همچنان مورد سوال این دولت است که از آزار و اذیت دختران بدحجاب در مراسم تعزیه حسینی گرفته تا … موضوع نگهبانان حجاب در متروی تهران . انسیه الخزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دولت سیزدهم، معتقد است اگر اصولاً نه، اما در نوع برخورد دولت های مختلف با زنان بی حجاب، پس وزیر کشور چه کسی است، مؤثر است.

وی در گفت و گو با دیده بان ایران به این سوالات پاسخ داد که در ادامه بخشی از آنها را ارائه می کنیم.

سوال – اخیرا فیلمی در مورد ایام تاسوعا و عاشورای حسینی پخش شده است که در آن چند دختر بی حجاب ترانه می خوانند نظر شما چیست؟

ظاهراً طبق برنامه و برنامه بوده، در هر محیطی باید رعایت شود و در محیط های مختلف باید قاعده را حفظ کرد.

سوال – بسیاری از مردم بر این باورند که نحوه برخورد مجله ارشاد با موضوع حجاب و بی حجابی به دولت متولی امر بستگی دارد. یعنی مثلاً در دولت آقای خاتمی با ایشان یک جور برخورد می شود و در دولت آقای احمدی نژاد به گونه ای دیگر. آیا شما به این اعتقاد دارید؟

با این حال، موثر است. زیرا وزیر کشور و دستیاران او هستند که می توانند نوع روش ها را تعیین کنند. یعنی اقدامی که اداره می تواند در این زمینه انجام دهد با تصمیم وزیر کشور تعیین می شود.

سوال – آیا این بدان معناست که طبق دستور وزیر کشور در هر دولتی نوع برخورد متفاوت خواهد بود؟

به هر حال کسی که مؤثر است وزیر کشور است ممکن است در کل موضوع تأثیرگذار نباشد، اما در نوع برخورد مؤثر است.

سوال – یکی از موضوعاتی که در دولت سیزدهم مطرح شد بحث حجاب در مترو بود. جناب وزیر کشور همیشه اذعان داشته اند که ما زنان محجبه نداریم، اما گاهی اوقات متوجه شده ایم که تعداد زیادی از خانم ها در مترو حجاب دارند یا خیر؟

تا آنجا که من می دانم، به ما گفته شده است که نیروهای مردمی این گونه برنامه ها را اجرا می کنند. نیروهای بسیاری از مردم در بخش های مختلف، در پارک ها و در محیط های مختلف مستقر هستند.

سوال – چرا نوع پوشش آنها یکی است و فرد احساس می کند که هماهنگ هستند؟

این را باید از وزارت کشور درخواست کنید. طبیعتاً از ما برای حضور در جلسات حجاب در وزارت کشور دعوت نمی شد، اکثر آقایان به نمایندگی از خانم ها تصمیم می گرفتند و معمولاً در کارگروه مورد نظر هیچ خانمی حضور نداشت. آنجا چند بار اعتراض کردیم و شنیدم یکی دو بار در این جلسات خانم ها را هم دعوت کرده اند.

سؤال – آیا زنان با حجاب در مترو مانع از ورود زنان بدون حجاب به مترو می شوند؟

آنها احتمالاً می توانند و احتمالاً مجوزی برای این کار دارند. بله، احتمالا اجازه گرفتند.

سوال – شما جمله ای دارید که در آن گفته اید برابری ظلم به زن است نظر شما در این مورد چیست؟

ما معتقد به عدالت هستیم، با توجه به شرایط خاصی که زنان چه از نظر جسمی و چه از نظر مسئولیت های متفاوتی که دارند، برابری می تواند ظلم کننده باشد و این برابری بار اضافی بر دوش زنان و تحمیل مردانگی به زنان است. .

233233

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *