هزاران نقاشی ۱۲هزار ساله‌ در اعماق تاریک آمازون/ عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

هزاران نقاشی ۱۲هزار ساله‌ در اعماق تاریک آمازون/ عکس

تبلیغات بنری


تینا مزدکی: نمایشگاهی از نقاشی های فوق العاده نقاشی شده بر روی صخره های عظیم; این نشان دهنده رابطه نزدیک بین انسان ها و حیواناتی است که هزاران سال در منطقه آمازون زندگی می کنند. این اثر هنری بر روی رخنمون های صخره ای در کلمبیا قرار دارد. بر اساس تحقیقات جدید مردم شناسی، این 3223 نقاشی انسان، حیوان، ماهی، خزندگان و پستانداران را در اندازه های مختلف نشان می دهد.

برخی از تصاویر حتی حیوانات و انسان‌ها را نشان می‌دهد که به سمت یکدیگر می‌چرخند، که منعکس کننده اسطوره‌شناسی غنی است که بر نسل‌های بومی آمازون تأثیر گذاشته است. اگرچه محققان به طور رسمی قدمت این نقاشی را تعیین نکرده اند، اما تخمین می زنند که قدمت آن به 10500 سال قبل از میلاد می رسد. به گفته استادیار گروه باستان شناسی و تاریخ در دانشگاه اکستر، این مکان های هنری صخره ای حاوی قدیمی ترین شواهد حضور انسان در غرب آمازون است که قدمت آن به 12500 سال قبل می رسد.

این گروه در این آثار حداقل 22 گونه جانوری از جمله آهو، پرنده، مارمولک و لاک پشت را یافتند. پس از مقایسه نقاشی‌های حیوانات با استخوان‌های اطراف نقاشی، محققان متوجه شدند که این نقاشی‌ها صرفاً مربوط به چیزی نیست که مردم می‌خورند.

این نقاشی‌ها نگاهی جذاب به چگونگی درک ساکنان اولیه مکان خود در جهان و نحوه تعامل آنها با حیوانات است. همچنین پیچیدگی رابطه بین آمازون ها را نشان می دهد که به ارتباطات ماوراء طبیعی به عنوان منبع غذا و به عنوان موجودات محترم اعتقاد داشتند.

هزاران نقاشی 12000 ساله در اعماق تاریک آمازون / عکس

از آنجایی که این نقاشی سنگی در مقیاس بزرگ است، محققان تصمیم گرفتند بر روی شش بخش تمرکز کنند. یکی از این بخش ها El Más Largo است که 40 متر طول دارد و شامل 1000 نقاشی است و بخش کوچکتر به طول 10 متر شامل 244 تصویر است. پس از فهرست‌بندی آثار هنری، محققان دریافتند که 58 درصد از نقاشی‌ها فیگوراتیو و نیمی از آن‌ها از حیوانات بودند. آنها همچنین متوجه صحنه هایی شدند که مردم را در حال ماهیگیری نشان می داد.

اگرچه نمی‌توان مطمئن بود که این تصاویر چه معنایی دارند، اما به ما کمک می‌کنند تا قدرت اسطوره‌ها را در جوامع بومی درک کنیم.

منبع: Life Science

58323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *