با وجود نارضایتی هواداران؛ پرسپولیس بازنده نقل‌وانتقالات نیست!
اخبار اخبار ورزشی

با وجود نارضایتی هواداران؛ پرسپولیس بازنده نقل‌وانتقالات نیست!

تبلیغات بنری


سفر پر ستاره: تیم های لیگ برتری این روزها درگیر فصل نقل و انتقالات هستند و همچنین مشغول جذب بازیکن برای ورود به لیگ برتر بیست و چهارم به بهترین شکل ممکن هستند. رقابت 4 تیم رقیب پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور نسبت به سایر تیم ها برای جذب ستاره جدی تر است و آنها سعی می کنند با خرید بهترین بازیکنان و ساختن تیم بهتر از رقبای خود پیشی بگیرند. این در حالی است که وضعیت پرسپولیس قهرمان فصل گذشته لیگ برتر این روزها با سه رقیب دیگر کمی متفاوت است و هواداران این تیم از عملکرد ردا درویش و یارانش به شدت ناراضی هستند. جدایی چند بازیکن و عدم توافق با جانشینان آنها، مدیران پرسپولیس را تحت فشار قرار داد و باعث نگرانی پرسپولیسی ها شد.

4 بازیکن کلیدی از تیم پالیووس جدا شدند

پرسپولیس فصل نقل و انتقالات را با شوک بزرگی آغاز کرد چرا که اسمار ویرا، سرمربی برزیلی این تیم پس از قهرمانی در لیگ بیست و دوم، پیشنهاد تمدید قرارداد را رد کرد و راهی بوریرام شد تا اولین ضربه را به سرخ ها بزند. علاوه بر این 3 ستاره فصل گذشته پرسپولیس تصمیم به جدایی گرفتند. دانیال اسماعیل فر و مهدی ترابی که پیش از پایان لیگ شایعه می شد برای پیوستن به تراکتورسازی صحبت می کردند، در نهایت راهی تبریز شدند و علیرضا بیرانوند با موفقیت از پرسپولیس جدا شد و به دو دوست صمیمی خود پیوست. پس از آن نوبت به عبدالکریم حسن رسید که با پرداخت مبلغی نسبتاً بالا تصمیم به بازگشت به کشورش و رفتن به الوکره قطر گرفت.

جدایی 4 بازیکن کلیدی همراه با حضور علی نعمتی در باشگاه فوتبال خوزستان و همچنین تغییر سرمربی، هواداران پرسپولیس را به شدت نگران آینده این تیم کرد. پرسپولیس اکنون در شرایط متفاوتی نسبت به فصل گذشته قرار دارد و با توجه به قرعه سخت این تیم در هفته های اخیر این چالش بزرگی برای گاریدو خواهد بود. از طرفی قرمزها در جذب ستارگانی چون علی گلی زاده، مهدی لیموچی، محمدرضا اخباری، جواد آقایی پور و یحیی عطیه الله موفق نشدند و در رقابت با تیمی مانند سپاهان شکست خوردند که فشار روی این تیم را افزایش داد. رضا درویش.

اوضاع پرسپولیس چندان هم بد نیست!

در شرایطی که جدایی 4 بازیکن کلیدی پرسپولیس به نارضایتی هواداران این تیم منجر شد، نکات امیدوارکننده ای در ترکیب این تیم وجود دارد. پرسپولیس هم اکنون با توجه به خریدهای خوب و باکیفیت در سال های گذشته بازیکنان خوبی در ترکیب خود دارد و با آوردن یک مدافع چپ و یک دروازه بان، ترکیب اصلی این تیم تکمیل می شود. با تمدید قرارداد جورجی گلسیانی و مرتضی پورعلیجانچی، پرسپولیس اکنون 4 مدافع دارد که 3 نفر از آنها می توانند در ترکیب اصلی تمامی تیم های لیگ برتری به میدان بروند. محمدحسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی گنجی و گئورگی گلسیانی سه ستاره خط دفاعی پرسپولیس هستند که یکی از آنها (احتمالا گلسیانی) فصل را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد. فرشاد فرجی یکی دیگر از گزینه های دفاع میانی است و توانایی بازی در سمت راست خط دفاعی را دارد. پرسپولیس با ایوب العمود مراکشی به خدمت گرفت تا جانشین اسماعیل فر شود که بازیکن توانمندی از خود نشان داد و شاید با توجه به جای خالی شماره 11 سابق قرمزها احساس نشود.

سروش رفیعی، مسعود ریگی، سینا اسد بیجی و محمد خدابندلو هافبک های پرسپولیس هستند و احتمالا میلاد سرلک نیز به زودی به جمع آنها اضافه خواهد شد تا در این مرحله کمبودی وجود نداشته باشد. در خط میانی اوستون اورونوف بهترین بازیکن نیم فصل گذشته در کنار امید عالیشاه، یاسین سلمانی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده و شاید سعید صادقی در خط میانی قرار دارند. جدایی ترابی دغدغه اصلی پرسپولیس در این بخش است اما احمدزاده پس از نمایش خوب در سپاهان به جمع سرخ پوشان بازگشته است.

علی علیپور، بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر انگلیس و عیسی آل کثیر که فصل گذشته درخشان ظاهر شدند، بازگشتند. با توجه به جدایی احتمالی مهدی عبدی، پرسپولیس ممکن است یک مهاجم هم بخرد.

با وجود نارضایتی توده ها؛  پرسپولیس در نقل و انتقالات بازنده نیست!

گزینه های خارجی برای جایگزینی بیرانوند و حسن

اولویت این روزهای پرسپولیس، انتصاب بازیکنانی در پست های دروازه بان و دفاع چپ برای پرکردن پست های بیرانوند و عبدالکریم حسن است. قرمزها به دنبال الکسیس گواندوز الجزایری هستند که با باشگاه بلیزداد الجزایر قرارداد دارد و این باشگاه باید با فروش او موافقت کند. طبیعتا قرارداد این دروازه بان با تیمش در شهریور ماه به پایان می رسد و اگر بلویساد با فروش او مخالفت کند، در آن زمان می تواند با قرارداد آزاد به پرسپولیس برود. حضور گوندوز در پرسپولیس تقریبا قطعی است و این دروازه بان سال آینده زیر نظر گاریدو بازی خواهد کرد.

پرسپولیس برای دفاع چپ خط دفاعی با یحیی عطیه الله مدافع تیم ملی مراکش وارد مذاکره شده بود که اخبار ضد و نقیضی از حضور او شنیده می شد اما قرمزها کار آسانی برای جذب این مدافع ندارند. از طرفی مارسلو سوارز، مدافع چپ بولیویایی یکی از گزینه های پرسپولیس بود که حضورش مردود اعلام شد.

با توجه به عملکرد بیرانوند و حسن در فصل گذشته، در صورت به کارگیری گزینه های مناسب در پست های آنها، بعید است پرسپولیس بدون این دو بازیکن با مشکل مواجه شود. پرسپولیس پس از آوردن بازیکنان در این دو پست ممکن است به دنبال بازیکنانی در خط هافبک و هجومی باشد تا مشکلی از نظر تعداد بازیکنان در فصل که احتمالا مسابقات زیادی پیش رو خواهد داشت، نباشد.

تغییرات زیاد و قرعه سختی در ابتدای فصل

پرسپولیس در ترکیب اصلی خود با تغییرات زیادی مواجه شده است و با توجه به اینکه سرمربی این تیم هم تغییر کرده، قرمزها با شرایط متفاوتی وارد فصل جدید خواهند شد. تغییرات زیاد همراه با جذب بازیکنان طولانی مدت در برخی پست ها می تواند کار پرسپولیس را در شروع فصل جدید بسیار سخت کند. از طرفی پرسپولیس در شش هفته اول با ذوب آهن، تراکتور، فولد، گلغر، آلومینیوم و استقلال بازی می کند که هیچ کدام حریف جزئی ندارند.

تعطیلی دیرهنگام این تیم به همراه تغییرات متعدد و قرعه کشی سخت می تواند نتایج پرسپولیس را در هفته های ابتدایی تحت الشعاع قرار دهد و به چالشی جدی برای سرمربی اسپانیایی این تیم تبدیل شود.

با وجود نارضایتی توده ها؛  پرسپولیس در نقل و انتقالات بازنده نیست!

258 258

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *