اخبار اخبار عمومی

دومین مشاهده گونه نادر پلنگ ایرانی در این استان

تبلیغات بنری


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رابو، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از مشاهده دومین نوع ببر ایرانی کمیاب در سال 1403 توسط عکاسان حیات وحش در زیستگاه های استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی سالاروند امروز (20 مرداد) در جمع خبرنگاران به ثبت قلاده ببر در منطقه حفاظت شده سودکوه خرم آباد توسط عکاسان حیات وحش با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد. لرستان گفت: دومین مشاهده مورد تایید قرار گرفت حضور چنین گونه ارزشمندی در سال جاری در مناطق حفاظت شده استانداری به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه وجود ببر به عنوان یک گونه چتری یا به عبارتی حیوانی که حضور آن در محیطی از گونه های دیگر حمایت می کند، بیانگر پویایی آن اکوسیستم و کامل بودن زنجیره غذایی منطقه و زیستگاه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: بدون شک دستیابی به این سطح از امنیت در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان در درجه اول نتیجه برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی است. مسئول حفاظت محیط زیست استان و ثانیاً هوشمندی مناطق حفاظت شده با استفاده از فناوری های جدید، بهبود امنیت و افزایش گونه های حیات وحشی است که در دو سال گذشته در مناطق حفاظت شده استان مشاهده شده است.

سال گذشته سه مورد یوزپلنگ ایرانی در زیستگاه های لرستان پایش و ثبت شد.

47236

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *