برترین خودروهای چین به جای بازار ایران، راهی خیابان‌های پیونگ‌یانگ شدند / عکس
اخبار اخبار اقتصادی

برترین خودروهای چین به جای بازار ایران، راهی خیابان‌های پیونگ‌یانگ شدند / عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدیناخیراً ویدئویی از یک دستگاه ماشین الکتریکی در کره شمالی منتشر شده است و در واقع یک خودروی اصلاح شده BYD Han است. در این ویدئو خودروی چینی ذکر شده مادوسان با برد 720 کیلومتر را نشان می دهد. نمای کلی و چراغ های عقب نشان می دهد که این یک BYD Hahn است.

با توجه به تغییر لوگو و نشان خودرو، به نظر می رسد مادوسان یک شرکت متخصص در واردات خودرو به کره شمالی است. اطلاعات کمی در مورد مادوسان وجود دارد. برخی از مردم و رسانه ها از آن به عنوان یک سازمان تجارت خارجی کره شمالی یاد می کنند که در سال 2018 تأسیس شده است. طبق گزارش ها، مادوسان در زمینه تلفن همراه، معدن و فلزات گرانبها فعالیت دارد. سال گذشته، مرکز نمایشگاه خودروهای الکتریکی مادوسان در خیابان هواسونگ در پیونگ یانگ افتتاح شد. علیرغم تصور عمومی، حضور خودروهای الکتریکی در کره شمالی نسبتاً مطلوب افزایش یافته است. چند سالی است که در ایران اتفاقی با سرعت کم در حال رخ دادن است!

بهترین خودروهای برقی چین به خیابان های پیونگ یانگ می روند!/عکس

این اولین بار نیست که خودروهای BYD در کره شمالی ظاهر می شوند. در سال 2011، BYD F6 به عنوان ماشین پلیس در مراسم خاکسپاری کیم جونگ ایل مورد استفاده قرار گرفت.

خودروهای چینی نیز سابقه طولانی تری در کره شمالی دارند و برخی از آنها با نام CKD در آنجا تولید می شوند. پیونگوا یکی از موفق ترین شرکت های خودروسازی کره شمالی بوده است و این شرکت تلاش های مختلفی برای تولید و واردات خودروهای چینی از جمله از گروه فولکس واگن گروه FAW انجام داده است.

منبع: کام. carnewschina

227322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *