۵ پهپاد نظامی که ورق جنگ را بر می‌گردانند!
اخبار اخبار تکنولوژی

۵ پهپاد نظامی که ورق جنگ را بر می‌گردانند!

تبلیغات بنری


به گزارش – و بر اساس گزارش روزیاتو، در اینجا 5 فروند هواپیمای جنگی بدون سرنشین جنرال اتمیکس را که در حال خدمت یا توسعه هستند، معرفی می کنیم.

1- MQ-9B SkyGuardian

بیش از 300 پهپاد خانواده MQ-9 Reaper ساخته شده است

نقش عمدتاً شناسایی، جمع آوری اطلاعات و حملات دقیق
اولین پرواز 2001 (ریپر اصلی)
شرایط در خدمت

جنرال داینامیکس پهپاد MQ-9B SkyGuardian را “نسل بعدی سیستم های هواپیمای کنترل از راه دور” می نامد. این پهپاد که برای ارائه قابلیت‌های شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات پایدار در سراسر جهان توسعه یافته است، برای پرواز مداوم در بالای افق تا 40 ساعت از طریق ماهواره طراحی شده است. این پهپاد یکی از چندین نسخه مدرن پهپاد MQ-9 Reaper است که برای اولین بار در سال 2001 پرواز کرد. این پهپاد دارای 9 نقطه تماس است و حداکثر ظرفیت بار خارجی 2155 کیلوگرم را دارد.

جنرال اتمیکس می گوید که این پهپاد علاوه بر نقش اصلی خود در شناسایی، نظارت و جمع آوری اطلاعات، می تواند برای کمک های بشردوستانه، جستجو و نجات، اجرای قانون، مدیریت مرزها، هشدار اولیه هوابرد، جنگ الکترونیک و عملیات تهاجمی در ارتفاع بالا مورد استفاده قرار گیرد. و کارهای دیگری که استفاده خواهند شد. این پهپاد در صورت تجهیز به مجموعه ماموریت SeaGuardian، قادر به انجام جنگ های ضد سطحی و ضد زیردریایی و همچنین عملیات مین های ضد هوایی است.

2- عقاب خاکستری

بیش از 200 پهپاد MQ-1C Grey Eagle ساخته شده است

نقش نظارت، جمع آوری اطلاعات، شناسایی و حملات دقیق
اولین پرواز 2004
شرایط در خدمت

MC-1C Grey Eagle اولین پهپاد رزمی ارتش ایالات متحده و نسخه پیشرفته پهپاد Predator است. این پهپاد توانایی انجام عملیات شناسایی و مراقبت، شناسایی اهداف و انجام عملیات تهاجمی را در اختیار ارتش آمریکا قرار می دهد. Grey Eagle تا 25 ساعت ظرفیت پرواز دارد و تقریباً 488 کیلوگرم بار را به صورت داخلی و خارجی حمل می کند.

در خدمت ارتش ایالات متحده، محدوده ماموریت گری ایگل شامل نظارت، شناسایی، جمع آوری اطلاعات، حفاظت از کاروان، کشف و خنثی سازی بمب های کنار جاده ای، پشتیبانی هوایی نزدیک، رله ارتباطی و ماموریت های تهاجمی است. انواع این پهپاد Grey Eagle 25M و Grey Eagle Extended Range می باشد.

5 پهپاد برتر جنرال اتمی

3- مانور 1/2/XQ-67A

حداقل یک نمونه اولیه از پهپاد XQ-67A ساخته شده است

نقش پهپاد بال جانبی وفادار
اولین پرواز فوریه 2024
شرایط در حال توسعه

پروژه پهپاد گمبیت جنرال اتمیکس بر روی ارائه تعداد زیادی پهپاد مشترک، متمرکز بر ماموریت، پیشرفته و درجه یک متمرکز است. این جنگنده با F-35 Lightning II یا نسل ششم جنگنده معروف به NGAD جفت خواهد شد. نیروی هوایی ایالات متحده هواپیمای گمبیت 1 جنرال اتمیکس را برای پیشروی به مرحله بعدی پروژه هواپیمای جنگنده مشترک NGAD XQ-67A (همراه با پهپاد Anduril's Fury) انتخاب کرده است.

Gambit 1 یک پلتفرم حسگر سریع و بسیار حساس است که برای استقامت طولانی به عنوان یک پهپاد میکرو بال بهینه شده است. این پهپاد به عنوان چشم و گوش ضروری برای یک گروه جنگی عمل خواهد کرد. گامبیت 2 تقریباً مشابه نسخه 1 است، اما به سلاح های هوا به هوا نیز مجهز است (این باعث کاهش استقامت آن در مقایسه با گامبیت 1 می شود).

5 پهپاد برتر جنرال اتمی

4- مانور 4

تعداد نامعلومی از نسخه اولیه این پهپاد ساخته شد

نقش ضد پنهان کاری / نظارت، شناسایی و جمع آوری اطلاعات
اولین پرواز تایید نشده / در آینده اعلام خواهد شد
شرایط در حال توسعه

پهپاد Gambit 4 یک هواپیمای بدون سرنشین با تاکید بر شناسایی رزمی است. این پهپاد بدون دم و بال‌های جاروبرقی است و برای ماموریت‌های سنگین «ماهیت تخصصی» بهینه شده است. Gambit 4 با ظاهر شیک خود به گونه ای طراحی شده است که از شناسایی دشمن جلوگیری کند و در عین حال از توانایی پنهان کاری خود استفاده کند.

گامبیت 4 مشابه برخی دیگر از پهپادهای نیروی هوایی ایالات متحده است. طراحی آن شبیه به XQR-73، احتمالا RQ-170 و RQ-180، و حتی بمب افکن B-2 Spirit است (به نظر می رسد طراحی بال برای پنهان کاری استفاده می شود). پهپاد دیگری از سری پهپادهای گامبیت جنرال اتمیکس، گمبیت 3 است که یک نسخه آموزشی است.

5 پهپاد برتر جنرال اتمی

5- گنجشک

تعداد نامعلومی از نسخه اولیه این پهپاد ساخته شد

نقش تشخیص پارازیت و مانیتورینگ پهپادها
اولین پرواز تایید نشده/هنوز اعلام نشده است
شرایط در حال توسعه

جنرال اتمیکس اسپارو هاوک یک پهپاد کوچک قابل بازیافت (که به عنوان پهپاد انگلی نیز شناخته می شود) است. این پهپاد در حال حاضر در حال توسعه است و ساخت آن ابتدا در سال 2019 فاش شد و سپس در سپتامبر 2020 در معرض دید عموم قرار گرفت. Sparrowhawk برای اطلاعات سیگنال، نظارت، شناسایی، تصویربرداری راداری، پارازیت و سایر نقش های آینده در ایالات متحده ایر در حال توسعه است. زور. Sparrowhawk را می توان با پهپادهای دیگری مانند MQ-9 Reaper مستقر کرد.

ماشین‌های برداشت می‌توانند مانند سایر محموله‌ها مانند محفظه‌های حسگر یا مخازن سوخت، گنجشک‌ها را حمل کنند. جنرال اتمیکس می‌گوید: «در یک محیط عملیاتی، زمانی که MQ-9 در یک مأموریت به منطقه مورد نظر می‌رسد، می‌تواند کاری را انجام دهد که تعداد کمی از هواپیماهای خلبان از راه دور انجام داده‌اند – یک پهپاد کوچک‌تر را پرتاب کند و سپس آن را در میانه پرواز بازیابی کند.» این اولین باری نیست که ایالات متحده ناوهای هواپیمابر کلاس Akron را در اختیار داشت که می توانند تا 5 فروند جنگنده F9C-2 Sparrowhawk را حمل کنند.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *