اخبار اخبار تکنولوژی

کشف بزرگ ناسا در مریخ / نشانه‌های حیات در سیاره سرخ

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، دانشمندانی که با مریخ نورد Perseverance ناسا کار می کنند می گویند که ادعای کشف حیات در مریخ ندارند. اما بسیاری معتقدند که سنگی که کاوشگر به تازگی مطالعه کرده است «احتمالاً حاوی میکروب‌های فسیل شده مریخ است». دانشمندان امیدوارند سنگ بررسی شده توسط Perseverance در سال های آینده برای تجزیه و تحلیل دقیق تر به زمین بازگردانده شود تا به پاسخ های قطعی تری دست یابد.

سنگ آبشار چیاوا دارای ویژگی هایی شبیه بقایای احتمالی میکروب هایی است که چند میلیارد سال پیش در روزهای گرم و مرطوب در مریخ زندگی می کردند.

کنت فارلی، دانشمند ماموریتی و استاد ژئوشیمی در کال تک، گفت: «آبشار چیاوا، حداقل برای من، جالب‌ترین سنگی است که تاکنون جمع‌آوری کرده‌ایم. وی افزود که اگر بتوان این سنگ را برای مطالعه آن به زمین آورد، می تواند به این سوال پاسخ دهد که آیا حیات در مریخ وجود داشته است یا خیر.

بخش مهمی از ماموریت استقامت، استخراج نمونه‌هایی از سنگ‌های مریخ با شکوه است تا در یک ماموریت آینده بتواند آنها را به زمین بازگرداند تا با استفاده از ابزارهای آزمایشگاهی پیشرفته، آنها را مطالعه کند. با این حال، ماموریت بازگشت نمونه مریخ با مشکلات اساسی ساخت و ساز و تامین مالی مواجه شد. بیل نلسون، مدیر ناسا اوایل سال جاری گفت که هزینه 11 میلیارد دلاری این ماموریت و بازگرداندن نمونه ها تا سال 2040 غیرقابل قبول است.

مقامات آژانس فضایی ایالات متحده اکنون به دنبال ایده هایی از شرکت های خصوصی برای انجام این ماموریت با هزینه کمتر هستند. هر تصمیمی که ناسا در نهایت بگیرد، بر آینده اکتشاف Perseverance تأثیر خواهد گذاشت.

درباره این کشف هیجان انگیز درباره حیات در مریخ بیشتر بخوانید.

5858

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *