اخبار اخبار تکنولوژی

بازسازی بافت قلب با سشوار فضایی!

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری الکترونیک، به گزارش دیجیاتو به نقل از شبکه تلویزیونی بریتانیا (بی بی سی)، دانشمندان در مطالعه خود که بر روی 63 اتریشی انجام دادند، ادعا کردند که این روش درمانی جدید باعث می شود افراد بیشتری قادر به راه رفتن باشند و قلب آنها خون بیشتری پمپاژ کند. پروفسور یوهانس هولفلد از دانشگاه پزشکی اینسبروک می گوید: “برای اولین بار، ما شاهد بازسازی ماهیچه قلب در یک محیط بالینی هستیم که می تواند به میلیون ها نفر کمک کند.”

بازسازی بافت قلب با استفاده از سشوار فضایی

این روش، که در آن بافت قلب بازسازی می شود، حدود 10 دقیقه طول می کشد و به طور کلی برای رشد رگ های خونی جدید در اطراف ناحیه آسیب دیده یا زخم پس از حمله قلبی طراحی شده است.

در آزمایش محققان نیمی از بیماران پس از جراحی بای پس قلب با امواج شوک درمان شدند و برای بقیه از روش ساختگی استفاده شد. پس از گذشت یک سال، میزان خون پمپاژ شده توسط قلب درمانگران موج 11.3 درصد افزایش یافت. در حالی که این میزان برای گروه دیگر 6.3 درصد بوده است.

این بیماران همچنین می توانند بدون نیاز به استراحت بیشتر راه بروند و از کیفیت زندگی بهتری نیز برخوردار باشند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه 18 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل بیماری قلبی یا سایر عوارض قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند. عوامل خطر در این زمینه عبارتند از فشار خون بالا، رژیم غذایی ناسالم، سیگار کشیدن و مصرف الکل.

اکنون، این رویکرد بیشتر با گروه بزرگتری از بیماران آزمایش خواهد شد. روش مشابهی برای استفاده از تروما در حال حاضر برای درمان بیماری هایی مانند تاندون ها و رباط های آسیب دیده استفاده می شود.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *