دادکان: این پرونده فساد هم با سلام و صلوات بسته می‌شود!
اخبار اخبار ورزشی

دادکان: این پرونده فساد هم با سلام و صلوات بسته می‌شود!

تبلیغات بنری


جواد مرشدی; با گذشت یک ماه از دور دوم انتخابات و پیروزی دکتر مزیکیان، اکنون زمزمه هایی از لیست های شورای راهبردی و اعلام اسامی وزرای پیشنهادی برای رئیس جمهور چهاردهم به گوش می رسد نخست وزیر چهاردهم و به منظور بهره گیری از ظرفیت های کارشناسان مختلف برای مشورت با وی، اما تصمیم نهایی این است که وزرا به مجلس معرفی شوند منحصراً با رئیس جمهور منتخب است.

خبرگزاری «https://www.khabaronline.ir/news/1940859/khabaronline» در گفت و گو با محمد دادکان، پیشکسوت و رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که نامش در لیست شورای راهبردی نیز قرار گرفته بود، یک گزینه پیشنهادی از سوی وزارت ورزش و جوانان، برای وزیر ورزش که از سوی پزشکیان به مجلس پیشنهاد شده بود، ارائه شد.

شرح این گفتگو را بخوانید:

اولویت ها و مشخصات وزیر ورزش از سوی دولت چهاردهم چیست؟

من فقط شاخص های وزیر ورزش را نمی گویم، هرچند در مورد وزیر ورزش صحبت می کنم، اما شاخص های انتخاب وزیر را می گویم. ابتدا یک سوال دارم: شاخص های انتخاب وزیر را در دانشگاه خودمان ذکر کنم یا در مجامع بین المللی؟

ما می خواهیم درباره وزرای منتخب خود صحبت کنیم، اما بد نیست این شاخص ها را با هم مقایسه کنیم.

شاخص هایی که دنیا برای انتخاب فرد در هر مسئولیتی، چه ورزشی، چه اجتماعی و… احترام قائل است اول مسئولیت اجتماعی است که انسان باید داشته باشد. دوم صداقت کار، تجربه و دانش در دنیا است که باید بر سرچشمه کار گذاشته شود، از مقبولیت اجتماعی، دانش و تجربه لازم برخوردار باشد و سایر الزامات مانند امانت و صداقت نیز ملاک است. اینها البته عواملی هستند که نباید در کنار این تعهد قرار گیرند.

آیا این شاخص ها در کشور ما رعایت می شود؟

خیر، چیزی که دنیا به آن احترام می گذارد این است که این فرد به مردم کشورش احترام می گذارد و کشورش را دوست دارد. حالا می خواهیم در کشور خودمان (نمی گویم اقلیت) کارگردان انتخاب کنیم. اولاً ما می بینیم که آیا این شخص صادق نیست، اگر او دروغگو باشد و مردم کشور به او اهمیت ندهند، ما او را زیر پا گذاشته ایم شاخص ها را به او بدهید.

به غیر از این افراد که ممکن است تعدادشان زیاد باشد، فرد مورد نظر که مسئولیت این ورزش را بر عهده خواهد داشت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در ورزش یک ویژگی دیگر مانند حس جوانمردی و مدارا وجود دارد که متأسفانه کسانی را به کار می گیریم که تجربه و دانش و تجربه لازم را ندارند و او فقط با ماست و دولت های قبلی به راحتی می آمدند و می شدند وزیر ورزش و چه کسی رئیس کمیته ملی المپیک شد؟ کدام یک از آنها تجربه، تخصص و دانش لازم را دارند؟ اگر کسی در مورد دانش خود به من بگوید، از این همه عذرخواهی می کنم.

با توجه به اینکه خود پزشکیان از مقبولیت اجتماعی برخوردار هستند، به نظر شما بر اساس معیاری وزیر ورزش را انتخاب می کنند؟

حتما قبولی که به آن رای داده بود، قبل از انتخاب شدن از من خواستند که با او ملاقات کنم یا به مقر او بیایم، همانطور که در سایت ها منتشر شد، در نامه ام نوشتم که ضمن احترام به آقای مادزیکیان، احترام می گذارم. من انتخابات را یک بازی سیاسی می‌دانم و به ستاد کسی نمی‌روم و آقای مدزیکیان هم قبول کرده که رای داده است، اما آیا واقعاً الان به او اجازه کار می‌دهند؟ من می خواهم لیست گروه راهبردی را داشته باشم که برای انتخاب وزرا استفاده شده است. همه افرادی را که در انتخابات گذاشتند، پوشش شدند، به عبارت دیگر، آنها را طوری نام بردند که اگر خودشان وزیر نمی شدند. یکی مثل آنها وزیر می شود. من حرفم را صریح می گویم و اگر یک نفر به من و خانواده ام «هل» بدهد، می گویند دادکان هم کاندید شده است، من همیشه کاندید بودم، اما می توانم در این مورد اسنادی را به شما ارائه دهم.

فکر می کنید آقای پزشکیان تا چه حد می تواند برای تصدی پست وزارت ورزش به شما اعتماد کند؟

نمی دانم به او اعتماد دارم یا نه او به خودش، اطرافیانش و همه ما به عنوان رئیس جمهور احترام می گذارد، اما مهم این است که چه کسی او را انتخاب کند و من نمی گویم وزیر می شوم. من قبلاً گفته ام که چرخ هایم را آویزان کرده ام و تمام. من چند سالی است که مدیر هستم و الان تعطیل است، اما هیچکس نمی تواند با استانداردهایی که دنیا و مردم کشور به آن احترام می گذارند، نه در وزارت ورزش، بلکه در همه وزارتخانه ها صحبت کند مردم منتخب استانداردها و دانش لازم را ندارند. معیار بازی تیمی، پارتی بازی، چپ و راست است. اینها که اطراف آقای احمدی نژاد و روحانی و شهید رئیسی بودند، همه پیروز شدند، خوردند و رفتند، خدمتشان را به مردم می نویسند انقلاب ترویج فساد و دروغ است؟ آیا فرد مخالف انقلاب است؟ آیا خلاف دین است؟ من به هیچکس کاری ندارم، به امامت حسین (علیه السلام) خدمت کردم و هنوز هم هستم.

نظر شما در مورد بحث فساد در فوتبال چیست؟

به نظر شما الان هرکی وزیر ورزش بشه بیاد ببینه قبلی ها در زمینه فساد ورزشی چیکار کردند و من خداروشاهد میدم که باند اجازه نمیده بیاد و بره گذشته رو کشف کنه تا ببینه این کجاش پول هست؟ پول ویلموتس ها کجا رفت، پولی که در آستانه کمیته ملی المپیک خرج کردند؟ آیا اجازه خواهند داد که یک نفر برود و این مفاسد پیش آمده را از بین ببرد و کسی را منصوب کند که همیشه کور بماند؟ برو فساد فوتبال و سایر فدراسیون ها را افشا کن، امثال آنها را معرفی می کنند و می آیند تا پرده سیاهی بر سیاه ترین تاریخشان بکشند که الان از پرده سیاه تر از پول های گم شده در فدراسیون فوتبال است در این مواقع به شما قول می دهم که آخرش درود خدا بر شما باد و خداحافظی می کنند و می روند چون اگر بخواهند به اصل ماجرا برسند به جایی بالاتر می رسند که می گوید آخر قضیه، من به عنوان یک معلم و کسی که 40 سال در دانشگاه تدریس کرده ام، دلم گرفته، این اخلاق من است و در گذشته و در سن 21 سالگی در مجموع از آن خجالت نمی کشیدم. مظلومیت، حتی به خاطر همین از باشگاه پرسپولیس هم اخراج شدم.

دادکان: این پرونده فساد هم با سلام و صلوات بسته می‌شود!

212251

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *