اخبار اخبار عمومی

زلزله شدید این کشور را لرزاند

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، رسانه های ژاپنی از وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 6.8 ریشتر در جزیره هاکوداته و استان های آئوموری و ایواته خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری QD، این زمین لرزه بزرگ امروز (شنبه) ساعت 12:29 به وقت محلی در عمق 490 کیلومتری زمین رخ داد.

این رسانه ژاپنی همچنین افزودند: زمین لرزه ای به بزرگی 7.1 ریشتر پنجشنبه گذشته در جنوب غرب این کشور رخ داد و هشدار سونامی را به دنبال داشت.

سازمان هواشناسی ژاپن در هشداری ویژه از مردم خواست با توجه به احتمال وقوع «زلزله عظیم» در دستور کار خود اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

این آژانس می گوید احتمال وقوع یک زمین لرزه بزرگ در منطقه ای که حوضه نانکای در آن قرار دارد نسبتاً زیاد است. “حوضه” در زمین شناسی یک فرورفتگی ساختاری خطی یا سوراخ در اقیانوس است، و حوضه Nankai جایی است که زمین لرزه های قبلی سونامی های عظیمی را ایجاد کردند.

مقامات آژانس خاطرنشان کردند، اما این بدان معنا نیست که قطعاً چیزی اتفاق خواهد افتاد. اما گزارش ها حاکی از آن است که نخست وزیر فومیو کیشیدا تصمیم گرفت سفرهای خود را لغو کند تا از آمادگی کامل دولت اطمینان حاصل کند.

47236

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *