اخبار اخبار تکنولوژی

جعل یا واقعیت؟/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش -، بر اساس گزارش زومت، از دو سال گذشته که بازار هوش مصنوعی داغتر از همیشه بود و در بین مردم گسترش می یافت، همه ما با هوش مصنوعی مولد مانند DALL-E، Midgerni، Adobe آشنا شده ایم. کرم شب تاب و انتشار پایدار. اگرچه بهترین تولیدکنندگان عکس هوش مصنوعی همیشه سعی کرده اند با به روز رسانی های جدید قدمی جدید و پیشرفت چشمگیر داشته باشند، اما می توان گفت که در تعدادی از زمینه ها مانند واقع گرایی تغییرات اساسی ایجاد نکرده اند.

Flux یک تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی منبع باز نسبتا جدید است که می تواند از تولید کننده های تصویر AI محبوب، به ویژه در زمینه واقع گرایی پیشی بگیرد. در آزمایش‌های اولیه، محققان با اجرای مدل بر روی سخت‌افزار خود و جفت کردن آن با ابزار Lora که توسط XLabs توسعه یافته است، جزئیات بیشتری به Flux اضافه کردند. با تنظیم و بهبود عملکرد مدل هوش مصنوعی، نتایجی ایجاد می‌کند که در یک نگاه تقریباً از تصاویر واقعی قابل تشخیص نیستند.

تولید کننده هوش مصنوعی جریان تصویر

تولید کننده هوش مصنوعی جریان تصویر

برای آزمایش هوش مصنوعی جدید، زومیت از Flux خواست تا از یک مهندس مایکروسافت در لباس اداری با یک میکروفون در دست و یک کارت شناسایی مایکروسافت در گردنش که در یک رویداد شرکت ارائه می دهد فیلم بگیرد.

تولید کننده تصویر Flux AI توسط استارتاپ Black Forest Labs ساخته شده است. این شرکت آلمانی توسط افرادی مانند آندرس بلتمن، رابین رامبک و دومینیک لورنز همه آنها مهندسان سابق پایداری هوش مصنوعی هستند و در کنار سایر چهره های برجسته در این زمینه پیشرو هستند.

به دلیل ماهیت متن باز، Flux جانشین Stable Deployment در نظر گرفته می شود. این به این معنی است که کد به صورت رایگان در دسترس است و هر کسی می تواند با آن کار کند، مدل را تغییر داده و در ژنراتورهای خود قرار دهد.

تصویر ایجاد شده با Flux در لپ تاپ RTX 4090

تصویر با استفاده از Flux در لپ تاپ RTX 4090 تولید شده است

تصویر ایجاد شده با Flux در لپ تاپ RTX 4090

تصویر با استفاده از Flux در لپ تاپ RTX 4090 تولید شده است

اگر کاربران یک کامپیوتر به اندازه کافی خوب برای رسیدگی به نیازهای پردازشی مدل هوش مصنوعی داشته باشند، می توانند Flux را بدون اتکا به سرورهای خارجی یا خدمات ابری به صورت محلی اجرا کنند. با این حال، این برنامه در پلتفرم های چند حالته مانند Poe و Nightcafe نیز موجود است. Poe و Nightcafe رابط‌هایی را برای کاربران فراهم می‌کنند تا با مدل‌های مختلف هوش مصنوعی تعامل داشته باشند تا تصاویری بر اساس پیام‌های متنی تولید کنند.

سه نسخه از Flux.01 وجود دارد: Flux.01 Pro که یک نسخه حرفه ای با مجوز تجاری است، Flux.01 Dev که برای استفاده غیرتجاری برای آزمایش و بهینه سازی در دسترس توسعه دهندگان و محققان است و Flux.01. Schnell که سریعتر و بهینه تر است و برای توسعه محلی و استفاده شخصی ایده آل است.

اکنون به نظر می رسد که Flux بزرگترین رقیب Midger در عرصه فوتورئالیستی باشد. این مدل نتایج بسیار واقعی را ارائه می دهد، اگرچه بافت پوست چندان قانع کننده نیست و ظاهری پلاستیکی دارد، برخی از کاربران با ترکیب Flux و Lora به نتایج ظاهری بسیار واقعی دست یافته اند.

تولید کننده هوش مصنوعی جریان تصویر

تصویر ایجاد شده با استفاده از Flux

تولید کننده هوش مصنوعی جریان تصویر

نتیجه حاصل از ترکیب Flux و Lora

تولید کننده هوش مصنوعی جریان تصویر

تصویر ایجاد شده با استفاده از Flux

تولید کننده هوش مصنوعی جریان تصویر

نتیجه حاصل از ترکیب Flux و Lora

واقع گرایی باورنکردنی تصاویر بالا باعث شده است که به سرعت در فضای مجازی پخش شوند و توجه ها را به خود جلب کنند. بسیاری از مردم نمی دانند رسیدن به این سطح از واقع گرایی در تولید تصویر هوش مصنوعی چه مزایای دیگری به جز کمی سرگرم کننده برای علاقه مندان به یادگیری ماشینی می تواند داشته باشد. در حال حاضر، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و برندها از تصاویر هوش مصنوعی برای نمایش در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. توانایی ایجاد تصاویر واقعی از افراد غیر واقعی می تواند یک بازی برای عکاسی و تبلیغات باشد. با توجه به تصاویر فوتورئالیستی تولید شده توسط Flux در حال حاضر و بیشتر در آینده، خطر استفاده از تصاویر هوش مصنوعی برای ارتکاب کلاهبرداری یا ایجاد اخبار جعلی جدی تر از همیشه است.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *