اخبار اخبار تکنولوژی

بازگشت خودروی با کیفیت ژاپنی به ایران/ قاتل خودروهای کره‌ای‌ و چینی‌ در خیابان‌های تهران / عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ در جدیدترین دور واردات خودرو، محصولات مختلف مزدا وارد بازار ایران می شود. پرچمدار این محصولات وارداتی باید مزدا 3 باشد. خودرویی که همواره در بازار ایران بسیار پرطرفدار و پرطرفدار بوده و سابقه ای طولانی دارد. مونتاژ اولین مزدا 3 (نسل BK) در سال 2006 در بهمن موتور آغاز شد و تولید آن در سال 2018 با نسل بعدی آن (نسل BL) به پایان خط رسید. حالا پس از مدت ها غیبت، این خودرو به صورت وارداتی به بازار ایران بازمی گردد.

نسل جدید مزدا 3 همچنان از همان زبان طراحی متمایز و آشنای این شرکت استفاده می کند. چهره ای با ظاهری خشن و اسپرت که نقش یک خودروی خانوادگی را نیز بازی می کند. در نمای جلو با چراغ های کشیده و توری بزرگ با ابزار کرومی مواجه می شویم. به غیر از این موارد، چیز خاصی بین آنها وجود ندارد و به نظر می رسد طراحان این خودرو به سادگی و ظرافت در عین حال تکیه کرده اند.

بازگشت خودروهای باکیفیت ژاپنی به ایران / مبارزه با خودروهای کره ای و چینی در خیابان های تهران / عکس

نمای جانبی همان سادگی طراحی را با خطوط نرم و روان ادامه می دهد. قسمت عقب مزدا 3 با چراغ جلوی بلند و گرافیک دایره ای خوب به نظر می رسد. دو اگزوز دایره ای شکل قرار گرفته در دو طرف دیفیوزر خودرو بر شخصیت اسپرت مزدا 3 تاکید دارد.

بازگشت خودروهای باکیفیت ژاپنی به ایران / مبارزه با خودروهای کره ای و چینی در خیابان های تهران / عکس

هنگام ورود به کابین مزدا 3 اولین چیزی که به آن توجه می شود کیفیت و دوام مواد و ابزار به کار رفته در این قسمت است. طراحی کابین یادآور زبان طراحی نسل قبلی است. طراحی راننده محور که بر خلاف روند دنیا از نمایشگرهای متعدد و بسیار بزرگ استفاده نمی کند. بسیاری از دکمه های فیزیکی برای بهترین ارگونومی خود قرار داده شده اند و زیبایی شناسی خوبی را به مسافران و عموم منتقل می کنند.

بازگشت خودروهای باکیفیت ژاپنی به ایران / مبارزه با خودروهای کره ای و چینی در خیابان های تهران / عکس

خوشبختانه مزدا 3 جدید از نظر امکانات رفاهی در سطح بسیار خوبی قرار دارد. این خودرو به امکاناتی مانند ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور و باران، صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی، اندروید اتو و اپل کارپلی، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله، شارژر بی سیم، سانروف، چهار کیسه هوا، کروز کنترل مجهز است. است … رادار نقطه کور، هشدار برخورد از جلو، رادار خط خوان، کنترل استارت در سربالایی، ترمز دستی برقی و نگه داشتن خودکار.

بریم سر اصل مطلب نیروی محرکه این خودروی باکیفیت ژاپنی را یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی با فناوری SkyActiv تشکیل می دهد. فناوری Sky Active مزدا با استفاده از احتراق تراکمی شارژ همگن یا فناوری HCCI منجر به کاهش چشمگیر مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده می شود و راندمان موتورهای بنزینی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. مصرف سوخت این خودروی بنزینی 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر است که نشان از تاثیرگذاری این فناوری دارد.

موتور این خودرو 158 اسب بخار قدرت و 202 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0 تا 100 این خودرو کمتر از 9 ثانیه است. مزدا 3 جدید می تواند با خودروهای وارداتی دیگر در بازار ایران مانند تویوتا کرولا و در آینده با کیا سراتو و نسخه مجهزتر هیوندای النترا رقابت کند.

58322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *