اخبار اخبار ورزشی

شاهکار دختران ایران در پاریس؛ خانوم گل!

تبلیغات بنری


سعید آقایی; مسابقات المپیک پاریس عصر یکشنبه به پایان رسید و کاروان 1+40 نفره ایران با 12 مدال رسما به کار خود پایان داد. 3 طلا، 6 نقره و 3 برنز حاصل مدال های ایران در پاریس بود. از این میان وی یک مدال طلا در تکواندو و دو مدال طلا در کشتی گرفت. 2 نقره در تکواندو، 1 نقره در کشتی آزاد، 3 نقره در کشتی آزاد، یک برنز در تکواندو و 2 مدال برنز در کشتی آزاد و فرنگی به ایران رسید.

در بین تیم اعزامی ایران به پاریس، بانوان نقش پررنگی داشتند و با حضور 11 ورزشکار، رکورد حضور بانوان ورزشکار ایرانی در بازی های المپیک را شکستند. جالب اینجاست که این رکورد تاثیر بسزایی در موفقیت کاروان و مدال آور ایران داشت، چرا که دختران ایرانی در المپیک پاریس از لحاظ کسب مدال و همچنین کسب سهمیه رکوردشکنی کردند.

عملکرد دختران ایرانی در المپیک پاریس واقعاً شگفت‌انگیز بود و با کسب مدال نیز کار بزرگی انجام دادند. تا قبل از پاریس، تنها مدال تاریخ ورزش بانوان ایران، مدال برنز کیمیا علیزاده در ریو 2016 بود، اما با مدال های مبینا نعمت زاده و ناهید کیانی، دختران ایرانی توانستند بهترین عملکرد المپیکی تاریخ خود را به دست آورند و برای مسابقات اولین بار آنها عالی عمل کردند. در پاریس رکوردهای ورزش بانوان در همه ابعاد شکسته شد. ابتدا ورزش بانوان ایران برای اولین بار به دور نهایی راه یافت و بهترین مدال نقره تاریخ ورزش بانوان را کسب کرد. از طرفی برای اولین بار در تعداد مدال جهشی شگفت انگیز داشتیم و رژه بانوان ایران در پاریس دو مدال کسب کرد، بنابراین تیم ایران در همه ابعاد به یک جهش شگفت انگیز دست یافت.

مقایسه عملکرد بانوان ایران با برخی کشورهای همسایه نشان می دهد که پیشرفت ورزش بانوان ایران در سال های اخیر بسیار بهتر از بسیاری از کشورهای منطقه بوده و بانوان ایرانی توانسته اند عنوان دومین تیم برتر این کشورها را از نظر کسب کنند. از کسب مدال در بین کشورهای همسایه، ترکیه بالاتر از ایران بهترین نتیجه را در ورزش بانوان به دست آورد. این کشوری است که در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی روی ورزش انجام داده است. وی در این مدت نتوانست مدال طلایی کسب کند و با کسب 3 مدال نقره و 5 برنز به کار خود پایان داد و به مقام 64 رسید. اما دختران ترکیه ای با نمایشی فوق العاده نقش مهمی در کسب این مدال ها داشتند و در 6 مدال از این 8 مدال نقش آفرینی کردند. این ثابت می کند که در ورزش بانوان با توجه و سرمایه گذاری بیشتر می توان نتایج درخشان تری به دست آورد. به خصوص که کمیته بین المللی المپیک بر این حوزه تاکید دارد.

253 251

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *