اخبار اخبار اقتصادی

سرمایه‌گذاری پایدار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟/ شرکت‌های کوچک و متوسط این گونه رشد می‌کنند

تبلیغات بنری


به گزارش -، معاون وزیر صمت در نشست خبری اظهار داشت: در بیست و هفتمین سال رتبه بندی شرکت های برتر ایران، امسال نرخ ریسک و بازده را در نظر می گیریم. این به سرمایه گذاران کمک می کند تا بفهمند که آیا وارد این تجارت شوند یا خیر.

بابک احمدی با تاکید بر اینکه مفاهیمی مانند ارزش آفرینی پایدار وارد اقتصاد شده اما چندان مورد توجه قرار نگرفته است، تاکید کرد: سرمایه گذاری پایدار در یک کسب و کار زمانی اتفاق می افتد که در نوسانات اقتصادی با حداقل ریسک مواجه شود.

احمدی تصریح کرد: دستاورد رتبه 26 ساله بزرگترین شرکت های ایران، حضور بیشتر شرکت های دانش بنیان بود. لازم به ذکر است که شرکت های بزرگ تنه درخت، شرکت های متوسط ​​شاخه ها و در نهایت شرکت های کوچک برگ درخت هستند.

وی افزود: این سه بخش قطعا به هم مرتبط هستند. بدون برگ، تنه درخت نمی تواند فتوسنتز کند، از سوی دیگر، اگر تنه درخت وجود نداشته باشد، امکان رشد شاخه ها و برگ ها وجود ندارد. در اکوسیستم صنایع اولویت باید با شرکت های بزرگ باشد تا شرکت های کوچک و متوسط ​​رشد کنند تا ارزش آفرینی پایدار حاصل شود.

وی افزود: دانش بنیان بودن چارچوبی دارد که بسیاری از شرکت ها خود را با آن وفق داده اند اما شرکت فناور بودن به معنای حضور در بازارهای رقابتی و ایجاد ارزش پایدار است. مسلم است که اگر شرکتی بخواهد در بین ده شرکت برتر قرار گیرد، باید تکنولوژیک باشد تا بتواند به سرعت محصولات خود را با نیازهای بازار تطبیق دهد.

مسعود لطفی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به برگزاری 26 نوبت رده بندی 100 شرکت برتر گفت: نام این همایش با افزایش تعداد شرکت ها قابل تغییر نیست.

وی درباره شاخص‌های طبقه‌بندی این همایش گفت: از زمان برگزاری رده‌بندی به تعداد شاخص‌های طبقه‌بندی شرکت‌ها اضافه شد، در حالی که در دوره‌های اول درآمد و فروش شرکت مبنای طبقه‌بندی بود. بنابراین افزودن شاخص های طبقه بندی فرآیندی پایدار است.

وی تصریح کرد: قرار است تا پایان سال 6 جلسه برای صنایع خاص در چارچوب رتبه بندی 100 شرکت برتر برگزار شود تا بتوانیم با شرکت ها تبادل اطلاعات کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: از تمامی شرکت ها، هلدینگ ها و صاحبان مشاغل بزرگ، متوسط ​​و کوچک که درآمد سالانه آنها بیش از 200 میلیارد تومان است، می خواهیم با حضور خود ما را یاری کنند تا بتوانیم اطلاعات کامل و دقیق تری به دست آوریم. . نتایج نشان داده شده توسط آینه کامل نشان می دهد که وضعیت شرکت های ایرانی توسط مرکز رتبه بندی بنگاه های بزرگ سازمان مدیریت صنعتی تهیه و به فعالان اقتصادی ارائه می شود.

در همین حال بهنام فیض آبادی، رئیس مرکز رتبه بندی بنگاه های ایرانی سازمان مدیریت صنعتی گفت: در حال حاضر 500 شرکت بر اساس 33 شاخص رتبه بندی در 5 دسته 100 شرکتی در حال بررسی هستند. همچنین نسبت بازده و ریسک را به رتبه شرکت اضافه کرده ایم. اما به طور کلی شاخص رشد فروش، رشد بهره وری و … به عنوان آینه ای از اقتصاد کشور ارزیابی می شود.

وی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر وارد عرصه مصافحه شده اند. به همین منظور ده شرکت دانش پیشرو ارائه شده است. موضوع رتبه بندی شرکت ها ابتدا به افزایش رقابت پذیری شرکت ها کمک می کند، زیرا بر اساس داده های اثبات شده شرکت ها است. با رتبه 1402 شرکت های دانش بنیان رشد 25 درصدی را کسب کردند. گروه فرآورده های نفتی 23 درصد، پتروشیمی ها 13 درصد، بانک ها 14 درصد، صنایع چندتخصصی 10 درصد، فلزات 11 درصد و سایر گروه ها 26 درصد.

وی تصریح کرد: شرکت هایی که اطلاعات خود را در کدال منتشر می کنند و یا اطلاعات خود را به صورت داوطلبانه ارائه می کنند مورد ارزیابی قرار می گیرند. ارزیابی دوره قبل 25 درصد رشد داشته است.

223225

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *