اخبار اخبار جهان

هجوم زیردریایی‌های تهاجمی هسته‌ای به آسیا!

تبلیغات بنری


به گزارش -، پس از پایان قرارداد اجاره زیردریایی هسته ای روسی کلاس آکولا در سال 2021 و آغاز جنگ اوکراین، اجاره یک زیردریایی دیگر از همین کلاس به تعویق افتاد و نیروی دریایی هند بدون آن باقی ماند. یک SSN در ناوگان خود.

لازم به ذکر است که ناوگان زیردریایی چین از بیش از 70 زیردریایی شامل هفت زیردریایی موشک بالستیک هسته ای (SSBN)، 12 زیردریایی تهاجمی هسته ای (SSN) و بیش از 50 زیردریایی تهاجمی با موتور دیزلی (SSK) تشکیل شده است. در مقابل، بیشتر ناوگان زیردریایی معمولی هند در دهه 1980 خریداری شد و قدیمی است.

زیردریایی های هسته ای برای نیروی دریایی هند بسیار حیاتی هستند. کارشناسان نیروی دریایی هند از گام اولیه نیروی دریایی هند برای دستیابی به این فناوری قدردانی می کنند، اما آنها معتقدند که نیروی دریایی به حداقل شش زیردریایی تهاجمی با موتور هسته ای نیاز دارد.

یکی از کارشناسان می گوید: «برای SSN ها خیلی دیر شده است و اگر بخواهیم قدرت PLAN آینده را در اقیانوس هند پیش بینی کنیم، حداقل به شش مورد از آنها نیاز داریم.» تعهد به ساخت شش لازم است.»

شبکه های تامین اجتماعی یک تغییر بازی هستند. آنها پلتفرمرهای قدرتمندی با مخفی کاری و استقامت نامحدود هستند. آنها می توانند به مدت نامحدود زیر آب بمانند و دور از بندر برای مدت طولانی و با سرعت بالا کار کنند. آنها می توانند به عنوان بخشی از یک گروه جنگی حامل حرکت کنند. آنها به موشک های دوربرد مسلح هستند و می توانند چهره نبردهای دریایی را تغییر دهند.

SSN برد، استقامت و سرعت بیشتری نسبت به یک زیردریایی دیزلی کند و پا کوتاه دارد. وقتی SSN در عمق آب غوطه ور می شود، نه تنها تشخیص آن دشوار است، بلکه (برخلاف زیردریایی های دیزلی) سرعت کافی برای سبقت گرفتن یا سبقت گرفتن از سایر زیردریایی ها یا کشتی های جنگی در صورت لزوم را دارد. نقش‌های کلاسیک SSN برای محافظت از گروه‌های جنگی حامل و شکار SSBN‌های دشمن است، اما همچنین یک پلت فرم ایده‌آل برای نقش‌های ضد کشتی، حمله زمینی و نظارت است.

SSN یا ناو هواپیمابر؛ کدام بهتر است؟

در واقع، 10 تا 15 سال دیگر طول خواهد کشید تا اولین SSN تا سال 2040 وارد نیروی دریایی هند شود. SSN یا ناو هواپیمابر.

مقایسه ناوهای هواپیمابر با SSN ها صحیح نیست زیرا هر یک به روش خود یک پلت فرم جنگی قدرتمند هستند. در واقع، برای نیروی دریایی، ناوهای هواپیمابر و SSN مکمل یکدیگر هستند.

ایالات متحده و بریتانیا قصد دارند در دو دهه آینده ناوگان شبکه ایمنی خود را دو برابر کنند و به استرالیا کمک کنند تا زیردریایی های تهاجمی خود را برای مقابله با نفوذ فزاینده چین در منطقه هند و اقیانوس آرام تقویت کند.

شبکه های ایمنی اجتماعی یک پیشنهاد “گران” است. نیروی دریایی هند از طریق زیردریایی‌های کلاس آکولا اجاره‌ای روسیه، تجربه ارزشمندی در تعمیر و نگهداری و بهره‌برداری از زیردریایی‌های هسته‌ای به دست آورده است. هند تنها زیردریایی کلاس آکولا روسی خود را به نام INS Chakra در شرق اقیانوس هند در یکی از درگیری های مرزی با چین در دهه گذشته مستقر کرده بود.

لازم به ذکر است که هند در حال حاضر دارای دو زیردریایی موشک بالستیک هسته ای (SSBN) است. به عنوان بازدارنده هسته ای هند، نمی توان آن را برای ماموریت های تاکتیکی مستقر کرد.

منبع: Eurasiantimes

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *