اخبار اخبار جهان

نفوذ اوکراین به خاک روسیه؛ تلاش برای کسب امتیازات جدید در میز مذاکره

تبلیغات بنری


یک گزارش آنلاین هفته گذشته اعلام کرد که ارتش اوکراین حملات غیرمنتظره ای را به منطقه کورسک روسیه در غرب این کشور انجام داده است. حملات اعلام شده از سوی روسیه بی پاسخ نخواهد ماند و نیروهای مسلح این کشور احتمالا به زودی اقدامات تلافی جویانه ای را انجام خواهند داد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: «عاملان این حملات و کسانی که آن‌ها را انجام داده‌اند باید پاسخگو باشند و نیروهای روسی به زودی با قاطعیت پاسخ خواهند داد».

به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی تایمز نیز به نقل از یک منبع ارشد ناشناس در بخش دفاعی اوکراین نوشت: مقامات اوکراین در حال حاضر خود را برای پاسخ سخت روسیه آماده می‌کنند و ممکن است حمله به پایتخت از جمله پارلمان را پیش‌بینی کنند. و ساختمان‌های دولتی دیگری نیز دارد.»

اثرات حملات به کورسک

هدف از عملیات در کورسک بالا بردن روحیه اوکراینی هاست

حسن بهشتی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملیات اوکراین و پیشروی در خاک روسیه در منطقه کورسک، با اشاره به اینکه ارتش اوکراین باید به مناطق تحت اشغال و تحت کنترل روسیه برود، گفت: چرا این کار را انجام داد به منطقه بروید؟ جای سوال دارد و البته در معادلات توافق آتش بس قابل بررسی است.

وی همچنین گفت که به نظر می‌رسد این حمله توسط اوکراین باید در منطقه دونباس شرقی انجام می‌شد، اما در شمال شرق و در منطقه کورسک انجام شد این ادعا غیرقابل تصور است.» کمی عجیب است.”

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: تلاش ارتش اوکراین برای استفاده از چنین حملاتی با هدف بالا بردن روحیه ارتش است و از سوی دیگر این حمله میدان جدیدی را باز می کند که از طریق آن می توانند نیروهای روسیه در شرق اوکراین را دور بزنند.

بهشتی پور گفت: این عملیات از نظر نظامی ضربه بزرگی بود اما منابع روسی می گویند که با آن مقابله کردند و اجازه پیشروی بیشتر به اوکراینی ها را ندادند. اما در کل این حمله برای بالا بردن روحیه ارتش اوکراین و تضعیف روحیه روس ها بود.

وی یادآور شد: پس از جنگ جهانی دوم، این اولین بار است که روسیه سربازان خود را در خاک خود اسیر می‌کند، اما این اتفاق در خاک این کشور رخ نداده است. برای روسیه بسیار خوب است و جنبه یک عملیات روانی دارد.»

نفوذ اوکراین به خاک روسیه؛ تلاش برای کسب امتیازات جدید در میز مذاکره

وضعیت میدانی جبهه شمالی اوکراین و نفوذ اوکراینی ها به خاک روسیه

عملیات اوکراین با مشورت ناتو انجام می شود

بهشتی پور درباره تاثیر احتمال روی کار آمدن دونالد ترامپ بر رویکرد اوکراین و حامیان آن گفت: در مجموع عملیات در اوکراین ربطی به آمدن یا عدم حضور ترامپ ندارد و باید با مشورت انجام شود. ناتو و سایر حامیان این جنگ. اوکراین از نیروهای خارجی برای عملیات نقشه برداری و برنامه ریزی ماهواره ای استفاده می کند و باید از مشاوران خود در این فرآیند استفاده کرده باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ترامپ حتی در صورت پیروزی در انتخابات فوریه نیز مسئولیت خواهد داشت، بنابراین هنوز زمان برای عقب نشینی یا نگرانی اوکراین و حامیانش وجود دارد. حتی اگر ترامپ بیاید، به دنبال آتش بس است، اما مطمئناً با تضعیف موقعیت زلنسکی موافق نیست.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: این عملیات از یک سو می‌توانست انجام شود تا اوکراین مشغول مذاکرات متقابل آتش‌بس باشد و در مقابل برخی مناطق کشورش از تصرف روسیه خارج شود ببینید روس‌ها در روزهای آینده چه واکنشی نشان خواهند داد و در ماه‌های آینده و اینکه آیا کورسک در اختیار اوکراین خواهد ماند یا خیر.»

پیشروی اوکراین در خاک روسیه؛ تلاش برای کسب امتیازات جدید در میز مذاکره

حمله اوکراین به کورسک

اوکراینی ها به دنبال مدارک جدید هستند

بهشتی پور در پایان گفت: با توجه به اینکه روند تحولات مربوط به جنگ اوکراین و روسیه به سمت دستیابی به توافق و آتش بس پیش می رفت، به نظر می رسد حملات و پیشروی های اوکراین در خاک روسیه نقاط جدیدی را در میز مذاکره به دست می آورد. ” در بدبینانه ترین حالت باید گفت که اوکراین با این حملات اصرار دارد که از داخل خاک روسیه به آن ضربه بزند.

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *