به گزارش الخبرآنلاین، وی افزود: سما یکی از اشکال بیان احساسات درونی با استفاده از تکنیک زبان بدن و ریتم است که در واقع در نقطه ای ثابت در خلاف جهت عقربه های ساعت و با سرعت بیست تا سی دور در دقیقه می چرخد. این رقص یک تولد نمادین جهان از یک نقطه و پیوند آن به نقطه ای دیگر در ملکوت تلقی می شود هوشیاری و آگاهی فرد
خدادیان ادامه داد: طراحی حرکات و رقص، طراحی حرکت هماهنگ و متعادل بازیگران روی صحنه است در تئاتر به زبان ساده تر، بازیگر می تواند احساسات خود را از طریق زبان بدن و بر اساس ریتم و موسیقی به نمایش بگذارد.
این هنرمند و نوازنده تئاتر گفت: موسیقی نقش بسیار مهمی در هنر نمایش دارد و بازیگران باید بتوانند بر اساس این ریتم احساسات خود را بیان کنند با توجه به توانایی آنها، برخی از حرکات را می توان بداهه ساخت.
خدادیان افزود: رقص سماع نوعی مناجات با خداوند است و تلاشی برای بالا بردن سطح هوشیاری و هوشیاری در انسان محسوب می شود انرژی هدف از این تغییرات آیینی رهایی از افکار است که تمرکز فرد را از بین می برد و مانند کرم چاله ای عمل می کند که ما را از دنیای مادی به دنیای دیگر هدایت می کند.
وی همچنین گفت: بدون شک طراحی حرکت نقش بسیار مهمی در درک مخاطب از نمایش دارد، زیرا مخاطب ارتباط بسیار نزدیکی با موسیقی دارد و موسیقی دلیل ایجاد حرکات است. موسیقی پخش می شود، بازیگران حرکات رقص شده را مطابق با ریتم اجرا می کنند.”
کارولین خدادیان در پایان گفت: یکی از موفقیت های من در این راه، یادگیری سازهای دفاعی است. پروفسور زکریا یوسفی در قالب تکآهنگهایی با نامهای «رُر خورش»، «اثیری»، «تحریف مساخ»، «کولی» به زودی در قالب آلبوم در تمامی پلتفرمهای بینالمللی منتشر خواهد شد همچنین مصمم هستم در آینده نزدیک موسیقی ارمنی و ایرانی را جهت دهی و تلفیق کنم تا با بهره مندی از تنوع فرهنگی و موسیقایی این دو منطقه، تجربه ای نو و بدیع در عرصه هنرهای نمایشی خلق کنم.
5757
khabaronline به نقل از رابو