اخبار اخبار اقتصادی

دلار یک کانال سقوط کرد/ کف قیمت دلار مشخص شد

تبلیغات بنری


به گزارش -، کاهش تدریجی این اسکناس از ابتدای هفته جاری آغاز شد و تا پایان هفته ادامه داشت. معامله گران بر این باورند که آرامش سیاسی در روزهای اخیر و کاهش انتظارات تورمی دلیل کاهش قیمت این اسکناس است.

تجارت نیوز در گزارش خود نوشت: قیمت دلار در ابتدای معاملات امروز پنجشنبه 4 مردادماه با کاهشی بین 300 تا 400 تومان بازگشایی شد. این کاهش، دلار آمریکا را به کریدور پنجم کانال سوق داد. تا لحظه نگارش این گزارش، دلار در نیمه بالای کانال 8 کریدور 5 در حال معامله است.

بر اساس مفروضات فعلی، تحلیلگران بازار مالی معتقدند که حداقل قیمت دلار، نیمه هشتم کریدور پنجم است. با این حال به نظر می رسد در صورت انتشار اخبار مثبت از آتش بس غزه، قیمت دلار نیز به زیر محدوده مذکور خواهد رسید.

تحلیلگران اقتصادی موضوع پیش فروش خودرو و انسداد وجوه در حساب نمایندگی ها را یکی از عوامل کاهش نقدینگی در بازار ارز می دانند. آنها معتقدند متقاضیان به بازار خودرو روی آورده اند. خروج وجوه از بازار سرمایه، عدم افزایش قیمت ها در بازار ارز و سکه و خروج بیش از 20 حمام از صندوق با درآمد ثابت و بیش از 20 حمام از بورس در سه روز گذشته، تقویت کننده است. این ادعا

معامله گران می گویند بازارهای مالی تا حدودی از هیجان و التهاب هفته های اخیر تهی شده اند و روند تقاضا اندکی از عرضه عقب مانده است. به نظر می رسد این سیاست گذار در هفته گذشته با مبادلات ارزی و افزایش احتمال توافق برجام موفق به ایجاد روند نزولی در بازار ارز شده است.

قیمت درهم امروز با افت 110 تومانی به سطح 16500 تومان رسید. روز پنجشنبه قیمت تتر با 200 تومان افزایش در برابر دلار به 59 هزار و 300 تومان رسید.

پوند استرلینگ با قیمت 75 هزار و 680 تومان معامله شد و 450 تومان کاهش یافت. قیمت یورو به 64 هزار و 910 تومان رسید که نسبت به روز گذشته 300 تومان ارزان شده است.

لازم به ذکر است امروز پنجشنبه اسکناس دلار 49 هزار و 53 تومان و حواله دلاری 45 هزار و 3 تومان فروخته شد و قیمت نسبت به روز گذشته تغییری نکرد.

223225

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *