امیر مسعود عابدین_ BYD کنفرانسی را در 17 اوت در پاکستان برگزار خواهد کرد و سه مدل را به نمایش خواهد گذاشت. اعتقاد بر این است که این سه مدل شامل یک SUV، یک سدان و یک هاچ بک هستند. این سه خودروی BYD احتمالاً شاسی بلند Atto 3، هاچ بک کوچک دلفین و سدان Seal هستند.
برای ورود به بازار پاکستان، BYD با Mega Conglomerate Pvt.، یکی از بزرگترین شرکت های تجاری در پاکستان، شریک شد. فروش BYD در پاکستان قرار است در سه ماهه چهارم آغاز شود و نمایشگاه هایی در کراچی، لاهور و اسلام آباد افتتاح شود.
BYD همچنین قصد دارد یک کارخانه در پاکستان راه اندازی کند که تولید آن در سال 2026 آغاز خواهد شد. اگرچه BYD برنامه های خود را برای ورود به بازار پاکستان تایید کرد، اما از اظهار نظر در مورد این کارخانه خودداری کرد. گمان می رود که بی وای دی با مگا موتورز، یکی از شرکت های تابعه هاب پاور، بزرگترین تولید کننده برق مستقل پاکستان، همکاری می کند.
این کارخانه در نزدیکی بندر قاسم در کراچی ساخته می شود که در حال حاضر کارخانه های مونتاژ شرکت های خودروسازی ژاپنی و کره ای از جمله تویوتا، سوزوکی و کیا را در خود جای داده است. هدف دولت پاکستان این است که تا سال 2030، حدود 30 درصد از فروش خودروهای جدید شامل وسایل نقلیه جدید انرژی باشد. سازندگان چینی از جمله Great Wall Motor، SAIC و Changan هم اکنون وارد بازار این کشور شده اند.
BYD تاکنون به بیش از 80 بازار جهانی وارد شده است. در ماه جولای، BYD اولین کارخانه خود را در خارج از چین در تایلند افتتاح کرد. این شرکت همچنین یک کارخانه سرمایه گذاری مشترک در ازبکستان و یک کارخانه در حال ساخت در اندونزی دارد. علاوه بر این، BYD با مجارستان، ترکیه و برزیل برای تولید خودروهای برقی قرارداد امضا کرده است.
جای تاسف است که این خودروساز معتبر چینی که یکی از پرفروش ترین خودروسازان برقی دنیا محسوب می شود و در حال ورود به بازارهای مهمی مانند بازار آمریکا و اروپا است، هنوز وارد بازار ایران نشده است.
جالب است که اگرچه روابط ایران و چین برقرار شده است، اما تحریم ها همچنان قوی تر است و اجازه نمی دهد برندهای مختلف و مورد اعتماد از جمله BYD به ایران بیایند و کارخانه های خود را داشته باشند. در عوض باید شاهد ورود خودروهای ضعیف چینی به بازار ایران با قیمتی چند برابر قیمت جهانی باشیم.
58322
khabaronline به نقل از رابو