اخبار اخبار تکنولوژی

تویوتا کمری با چهره‌ای جدید به ایران برمی‌گردد / عکس

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، حدود دو دهه از ورود تویوتا کمری با موتور شش سیلندر قدرتمند به ایران می گذرد. این خودرو در سال های اخیر با موتورهای 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی در بازارهای کشورمان ظاهر شد و البته برخی از نسخه های آن دارای موتورهای هیبریدی نیز بودند. تویوتا کمری XV80 نیز در قالب نسخه هیبریدی به بازار ایران می آید، اما آیا این خودرو می تواند با نسل قدیمی تویوتا کمری گرند شش سیلندر رقابت کند؟

بر اساس گزارش دیجیاتو، کمری XV80 هیبریدی از ترکیب یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی استفاده می کند. این موتور هیبریدی مجموعا 215 اسب بخار قدرت و 221 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس اتوماتیک CVT وظیفه انتقال نیرو و گشتاور به چرخ های جلو را بر عهده دارد. این گیربکس 10 دنده را در خودرو شبیه سازی مصنوعی می کند.

مجموع مصرف سوخت نسل جدید کمری هیبرید 4.8 لیتر در هر صد کیلومتر و مخزن سوخت در این خودرو 49 لیتر است. شتاب رسمی صفر تا درصد برای این نسخه 8 ثانیه است. حداکثر سرعت قابل دستیابی با کمری هیبریدی 180 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. سیستم تعلیق هیبریدی از نوع مک فرسون در جلو و از نوع دو جناغی در عقب است. ترمزها نیز از نوع دیسکی روی چهار چرخ هستند.

امکانات و تجهیزات تویوتا کمری هیبریدی بر اساس کاتالوگ پرسواچ به شرح زیر است: کروز کنترل، دو ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم صوتی و صفحه نمایش با شش بلندگو، دوربین و سنسور پارک عقب، صندلی برقی راننده، تهویه اتوماتیک با دو عدد. مناطق، سنسور باران، تزئینات چرمی برای کابین، ترمز دستی برقی، خوشه دیجیتال، نمایشگر هدآپ، ورود و استارت بدون کلید، رادار متقاطع، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، آینه های جانبی تاشو برقی، تمام. حالت رانندگی الکتریکی و شیفترهای پدال پشت فرمان.

5858

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *