رونمایی از یک شائبه انتخاباتی/ چمران حضور حجاب‌بان را رد نکرد،‌ زاکانی اما تکذیب کرد!
اخبار اخبار عمومی

رونمایی از یک شائبه انتخاباتی/ چمران حضور حجاب‌بان را رد نکرد،‌ زاکانی اما تکذیب کرد!

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، شب گذشته در جریان سومین مناظره انتخاباتی، علی رضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع پزشکان درباره زنان محجبه مترو گفت: دروغ نگویید، توبه کنید. جوک گفتی تو این دنیا هم باید جوابشو بدی.

در این مناظره مسعود بازیکیان خطاب به زاکانی گفت: معلوم نیست در مترو چه کسانی زنان محجبه می پوشند اما الان صحبت از احترام به زن است.

زاکانی پیش از این در برنامه میزگرد فرهنگی که یکشنبه هفته گذشته 7 خردادماه برگزار شد، در پاسخ به سوال حسین ظاممی درباره فعالیت زنان محجبه در مجموعه مترو و استخدام این افراد توسط شهرداری تهران گفته بود: اشتباه کردم. در مورد حجاب پوشندگان چون منع حجاب نداریم. تحریم حجاب کلمه اشتباهی است و برخی در موارد دیگر به ما ظلم کردند، مثلا درختانی را که در سال 1396 قطع شد به ما نسبت دادند یا در پارک قیطریه تبلیغ کردند. ما زنان محجبه نداریم و در مترو دو نوع نگهبان داریم که جزو نیروهای فتاب هستند و دومی نگهبانان سازمان مترو هستند پوشیدن لباس فرم و ماموریت آنها حفظ نظم و انضباط در مترو است.

علیرغم تکذیبیه سال گذشته، روزنامه الکترونیک فراز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که شهرداری تهران به زودی 400 کارمند تحت عنوان ممنوعیت حجاب را در ایستگاه های مترو پایتخت مستقر می کند. این نیروها که از سوی یگان حراست شهرداری تهران انتخاب شده و دوره های آموزشی مرتبط با این کار را گذرانده اند، به زودی در ایستگاه های مترو مستقر می شوند.

افشای یک دروغ انتخاباتی/ شمران در ممنوع الحجاب حاضر نشد اما زاکانی تکذیب کرد!

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران همزمان با اعلام چنین اخباری و حضور افراد یونیفورم در مترو و هشدار نسبت به حجاب در پاسخ به سوالی درباره حضور نیروهای محجبه در تهران گفت: شهرداری گفت: هر روز پیامک های زیادی دریافت می کنم که … در مترو حجاب ندارد، اما آیا مترو با خیابان فرق دارد و مترو هم درست می شود در همین راستا به شهرداری هم فشار می آورند و شاید تحت تأثیر این فشارها شهرداری از نیروهایی برای ممنوعیت حجاب استفاده می کند.

شمران در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر شورا در مورد استفاده شهرداری از نیروهای محجبه، بدون تکذیب حضور این افراد ادامه داد: از شورا در این خصوص نظری نخواسته اند، اما فرض را بر این بگذاریم که تا زمانی که وجود نداشته باشد. نیروی پلیس، قرار دادن این افراد در مترو کار نمی کند، مگر اینکه نیروی پلیس هم وجود داشته باشد.

4747

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *