اخبار اخبار اقتصادی

این وسایل در زمان خاموشی هم برق مصرف می کنند

تبلیغات بنری


امروزه ده ها وسیله برقی در هر خانه به طور همزمان به برق متصل می شوند. از مایکروویو و ساعت دیجیتال گرفته تا تلویزیون، کنسول بازی و انواع شارژر. اگرچه مجموع مصرف برق این تجهیزات احتمالاً تا حد ممکن کم است، اما مطمئناً صفر نیست.

وسایلی که استفاده نمی کنید چقدر انرژی مصرف می کنند؟

به گزارش بلومبرگ، آلن ماهر، محقق ارشد دپارتمان فناوری در آزمایشگاه ملی لارنس برکلی، می‌گوید: هیچ تخمین کلی و مورد توافقی در مورد میزان برقی که دستگاه‌ها در حالت آماده به کار مصرف می‌کنند وجود ندارد. با این حال، بهترین حدس محققان این است که دستگاه‌ها در این مورد 5 تا 10 درصد از مصرف برق متوسط ​​خانه را تشکیل می‌دهند، اگرچه او هشدار می‌دهد که این استفاده در طول زمان افزایش می‌یابد.

رام نارایانامورتی، مدیر بخش فناوری‌های نوظهور وزارت انرژی ایالات متحده، می‌گوید: «یکی از دلایل اهمیت این موضوع این است که مصرف‌کنندگان می‌توانند دلیل بسیاری از تغییرات کوچک و بزرگ در قبض‌های برق خود را ببینند و آنها را مدیریت کنند تا در هزینه‌های برق صرفه‌جویی کنند..

بر اساس داده های آزمایشگاه ملی لارنس برکلی، هر دستگاه الکتریکی در حالت آماده به کار حدود 3 وات یا کمتر برق مصرف می کند که البته مقدار زیادی را به همراه دارد..

مصرف انرژی کنسول های بازی در حالت آماده به کار

در میان پرکاربردترین دستگاه های الکتریکی می توان به دستگاه های مختلف بازی اشاره کرد، از جمله: ایکس باکس کسانی هستند که از حدود 8 وات شروع به مصرف می کنند. البته بسیاری از سیستم های نینتندو و پلی استیشن در حالت استندبای انرژی کمتری مصرف می کنند، حدود 1 تا 5 وات..

در دستگاه‌های جدیدتر، نمایشگرها یا چراغ‌های دیجیتال می‌توانند سرنخ‌هایی برای مصرف انرژی در حالت آماده به کار باشند، اما به طور کلی، بدون اندازه‌گیری دقیق راهی برای دانستن آن وجود ندارد..

این وسایل به خون آشام های انرژی معروف هستند

حل مشکل مصرف برق دستگاه ها در زمان آماده به کار چالشی است که در گذشته وجود داشت. در دهه های 1980 و 1990، یک جعبه کابل یا گیرنده، در حالت آماده به کار، به طور مداوم از 11 وات برق استفاده می کرد که برخی از مدل ها به حدود 25 وات می رسیدند. مصرف سخت افزار VCR به طور متوسط ​​از 6 وات شروع شد و در برخی مدل ها به حداکثر 13 وات افزایش یافت. این مقدار در برخی از بازیکنان است دی وی دی به طور متوسط ​​4 تا 12 وات بود. این میزان مصرف بالا عمدتاً به دلیل ناکارآمدی و هدر رفتن انرژی شارژرهای محصول است.

میزان مصرف برخی از این دستگاه های قدیمی در زمان خاموش شدن و آماده به کار به قدری زیاد بود که گاهی اوقات به طور مستمع از آنها به عنوان “مکنده انرژی” یا “دستگاه های خون آشام” یاد می شود..

ویت مریل، مدیر فناوری‌های نوظهور در می‌گوید: «اگرچه در گذشته راه‌حل‌هایی برای کاهش مصرف برق دستگاه‌ها در زمان آماده‌به‌کار اجرا شده بود، مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم این است که نسبت به ۲۰ سال پیش، لوازم الکتریکی بیشتری داریم. وزارت انرژی ایالات متحده همیشه به برق متصل است.

این دستگاه ها حتی در صورت خاموش بودن هم برق مصرف می کنند

بسیاری از وسایل برقی حتی زمانی که به نظر خاموش می رسند هنوز از برق استفاده می کنند. این پدیده به دلیل طراحی داخلی این دستگاه ها و نیاز آنها به حفظ برخی عملکردها یا آمادگی برای دریافت سیگنال های جدید است. در زیر تعدادی از این دستگاه ها را مشاهده می کنید:

تلویزیون: وقتی تلویزیون را خاموش می کنید، معمولاً به حالت آماده به کار می رود و همچنان به مصرف برق ادامه می دهد. این مصرف می تواند تقریبی باشد 24 تا وات در روز.

گیرنده دیجیتال: این دستگاه ها در زمان خاموش شدن نیز برق مصرف می کنند و برای عملکرد صحیح باید به برق متصل شوند.

شارژرها: حتی اگر گوشی به شارژر متصل نباشد، شارژر همچنان برق مصرف می کند. این دریافت معمولا کم است، اما ممکن است در طول زمان قابل توجه باشد.

این دستگاه ها در زمان خاموش شدن نیز برق مصرف می کنند

کامپیوترها: بسیاری از کاربران به جای خاموش کردن رایانه های خود، آنها را به حالت خواب یا خواب زمستانی قرار می دهند که باعث مصرف برق نیز می شود..

تلفن های بی سیم: این گوشی ها حتی در صورت خاموش بودن نیز برای حفظ تماس با پایه خود و شارژ باتری، برق مصرف می کنند.

کنترلرهای بازی: این دستگاه ها در حالت آماده به کار نیز برای راه اندازی سریعتر برق مصرف می کنند.

دستگاه های هوشمند: دستگاه های هوشمند مانند لامپ های هوشمند برای حفظ عملکرد خود به مقدار کمی برق نیاز دارند.

چگونه مصرف برق دستگاه ها را در حالت آماده به کار کنترل کنیم؟

با توجه به این موارد، برای کاهش مصرف برق، بهتر است وسایل برقی را به طور کامل از پریز جدا کنید یا از پریزهای هوشمندی استفاده کنید که می توانند مصرف برق را مدیریت کنند..

این دستگاه ها در زمان خاموش شدن نیز برق مصرف می کنند

برای بررسی وضعیت مصرف برق لوازم خانگی در زمان آماده به کار، پیشنهاد می شود در ساعت 3 صبح که هیچ وسیله ای کار نمی کند، به کنتور هوشمند خود نگاهی بیندازید و ببینید چه اتفاقی می افتد..

یک راه ساده برای حذف حالت آماده به کار دستگاه، جدا کردن کامل آن از برق است. طبیعتا این راه حل برای دستگاه هایی که خطرات ایمنی و عملکردی دارند توصیه نمی شود. مهر پیشنهاد می کند که با اقلام فصلی مانند ماشین چمن زنی یا تهویه مطبوع شروع کنید. سایر نامزدهای احتمالی برای قطع برق عبارتند از: لوازم آشپزخانه کوچک، تجهیزات صوتی و تصویری، و هر وسیله ای که به ندرت استفاده می شود..

به گفته محققان، این اقدامات باید کاملا مستقل باشد. مهمترین اقدام این است که کاربر در دراز مدت در مصرف انرژی صرفه جویی کند و مصرف خود را مدیریت کند.

تاثیر شگفت انگیز صرفه جویی در مصرف برق بر محیط زیست

در پایان شایان ذکر است که صرفه جویی در انرژی علاوه بر کاهش هزینه ها، کمک زیادی به مقابله با تغییرات آب و هوایی می کند. بر اساس گزارشی از وضعیت جهانی ساختمان ها و ساخت و سازها در مذاکرات اقلیمی کنفرانس احزاب 27 در مصر منتشر شد که بخش ساخت و ساز حدود 37 درصد از انتشار دی اکسید کربن جهانی در سال 2021 را تشکیل می دهد. به عبارت دیگر، بخشی از تلاش برای کربن زدایی ساختمان ها شامل ارائه راه هایی برای کاهش مصرف انرژی است..

223223

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *