اخبار اخبار فرهنگی

صالحی، آزردگی ایجادشده میان نخبگانِ فرهنگی و حاکمیت را مرتفع کند / او می‌تواند نقش میانجی داشته باشد

تبلیغات بنری


به گزارش -، آقای عباس صالحی توانست با کسب 272 رای از آرای نمایندگان مجلس، ریاست وزارت فرهنگ را بر عهده بگیرد. صالحی پیش از آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان وزیر برعهده داشت و مردم فرهنگ در دوره دوم دولت حسن روحانی از وزارت او راضی بودند و توانستند به بخشی از خواسته های خود برسند.

آقای عباس صالحی این بار نقش مهم تری را ایفا خواهد کرد. چرا که پس از یک دوره سخت و پرتنش بین اهالی فرهنگ و اهالی سیاست و حکومت، باید بتواند شکافی را که با مدیریت ایجاد شده کاهش دهد و درهای امید را باز کند. آقای عباس صالحی پس از پایان دوره وزارت خود، با مراجعه به روزنامه، نگرانی‌ها را زیر نظر گرفت و در برنامه خود تأکید کرد: «به نظر می‌رسد نظریه «وحدت ملی» باید به لحاظ نظری و عملی در دو سطح گسترش یابد: نظام حاکم بر کشور و سطح رابطه دولت و ملت». و در قسمت آخر نگرانی های جدی وجود دارد:

* کاهش روزافزون و خطرناک سرمایه اجتماعی اعتماد به نظام حاکمیتی و حکومتی

* شکاف های نسلی و جنسیتی و … در کشور

* ایجاد فاصله بین گروه های اجتماعی تأثیرگذار که بر دولت و دستگاه های حاکمه تأثیر می گذارند

تردیدی نیست که یکی از وزارتخانه های پیشرو در رفع یا کاهش این دغدغه ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

آقای عباس صالحی می تواند نقش میانجی را بازی کند

پس از رای اعتماد مجلس، با سیدمحمد بهشتی، فعال و مدیر فرهنگی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌وگو کردیم. وی انتصاب آقای عباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را انتخاب شایسته ای برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد. وی در گفت و گو با خبرگزاری رابو گفت: آقای صالحی فرهنگی است که پیش از این در دوره صالحی العامری معاونت وزارت فرهنگ در وزارت ارشاد را بر عهده داشت و سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشت. فرهنگ و ارشاد. ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم ریاست جمهوری و در روزنامه العالم نیز فعالیت می کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل آقای عباس صالحی فردی فاضل و ایثارگر است و در شرایط فعلی مدیری مفید و مفید در عرصه فرهنگ کشور است. به خصوص که در شرایط کنونی شاهد شکافی بین جامعه، هنر، فرهنگ و مردم هستیم که در انتخابات شورای اسلامی و همچنین در دور اول انتخابات ریاست جمهوری به وضوح مشهود بود.

بهشتی افزود: بنابراین آقای عباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم می تواند نارضایتی و خشم های پدید آمده بین نخبگان فرهنگی و دولت را برطرف کند.

این مدیر فرهنگی گفت: معتقدم آقای عباس صالحی می تواند نقش میانجی را ایفا کند و این نکته ای است که خود آقای صالحی نیز در صحبت های خود بر آن تاکید داشتند.

سید محمد بهشتی خاطرنشان کرد: حضور آقای عباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند موتور محرکه ای برای آشتی جامعه هنری و فرهنگی با دولت باشد و امیدوارم دوران موفقی را در این وزارتخانه سپری کند. فرهنگ و ارشاد اسلامی. هدایت اسلامی.

5757

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *